لیندسی گراهام فکر می کند که منتقدان حزب جمهوری خواه او سیاست سقط جنین را درک نمی کنند

سناتور لیندزی گراهام، RS.C.، به عنوان یک لایحه جدید سقط جنین در کاپیتول هیل اعلام شد.

گراهام اساساً بلوف حزب خود را نامید. اگر حزب جمهوری‌خواه واقعاً «حزب زندگی» بود، چگونه می‌توانست تداوم سقط جنین را در بسیاری از نقاط کشور تحمل کند؟ چگونه می تواند دابز را چیزی جز یک پیروزی جزئی ببیند؟ از آنجا که در حالی که این حکم دسترسی به سقط جنین را در ایالت‌هایی با آزادی‌های باروری کمی سخت‌تر می‌کرد، این تصمیم همچنین ایالت‌هایی مانند نیویورک و کالیفرنیا را بر آن داشت تا دسترسی به سقط جنین را گسترش دهند، از جمله برای زنانی که از جاهای دیگر می‌آیند.

در هفته‌های پس از آن مصاحبه با سی‌ان‌ان، گراهام ظاهراً نظرش را تغییر می‌دهد، اتفاقی که می‌تواند عمیقاً برای چشم‌انداز انتخاباتی جمهوری‌خواهان تأثیرگذار باشد.

سایر نامزدهای جمهوری خواه صریح تر بودند. جو اودی، یکی از نامزدهای سنا در کلرادو، گفت: «اگر واشنگتن، دی سی، نیمی از آن‌طور که به جنگ‌های حزبی بر سر سقط جنین می‌پردازد، به پرداختن به تورم، کاهش بدهی‌ها و تامین امنیت مرزها علاقه داشت، وضعیت مردم آمریکا بهتر بود.» .

جمهوری خواهان از اقتصاد به عنوان نوک اصلی خود علیه بایدن استفاده می کردند، اما گراهام روز یکشنبه از این رویکرد انتقاد کرد و یک بار دیگر از حزب خود خواست که به جای فرار از آن، بحث سقط جنین را بپذیرد. وقتی از شما در مورد سقط جنین سوال می شود، پاسخ نمی تواند این باشد که “من می خواهم تورم را کاهش دهم.” پاسخ منطقی بدهید،» او در فاکس نیوز گفت.

فردی که با تفکر گراهام آشنا بود گفت که سناتور مایل نبود “حقوق ایالت ها را بر حقوق نوزادان متولد نشده” بگذارد. اما هر چقدر هم که نظرات گراهام عمیقاً حفظ شود، می تواند شانس حزب او را در انتخابات میان دوره ای نوامبر به خطر بیندازد.

در عوض، پوشش لایحه گراهام بر چرخه اخبار تسلط یافت، زیرا دموکرات‌ها در نواحی نوسانی جمهوری‌خواهان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و سؤالاتی در مورد موضع آنها در مورد پیشنهادی که بسیاری از آنها به تازگی از آن مطلع شده‌اند، داشتند. تفاوتی نداشت که میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، اشتیاق آشکاری به ممنوعیت پیشنهادی گراهام ندارد. مک کانل به خصوص بداخلاق روز سه شنبه گفت: “من فکر می کنم اکثر اعضای کنفرانس من ترجیح می دهند که این موضوع در سطح ایالتی بررسی شود.” دفتر او از بحث بیشتر در مورد این موضوع با یاهو نیوز خودداری کرد.

فردی که با تفکر گراهام آشناست، گفت که جمهوری‌خواهان اشتباه کرده‌اند که از لایحه گراهام خارج شده‌اند، در عوض استدلال می‌کنند که باید آن را به عنوان یک راه میانی بین دولت‌های جمهوری‌خواه که ممنوعیت سقط جنین را اجرا می‌کنند و ایالت‌های دموکرات که برای گسترش دسترسی به سقط جنین حرکت می‌کنند، بپذیرند.

فعالان حقوق سقط جنین در تجمعی در مقابل دادگاه عالی در 23 ژوئن. (ناتان هوارد/ گتی ایماژ)

یکی از افراد آشنا با تفکر گراهام به یاهو نیوز گفت که سناتور ارشد کارولینای جنوبی به این نتیجه رسید که قانون ملی پس از برگرداندن رو ضروری است – و پیشنهاد چنین ممنوعیتی به نامزدهای جمهوری خواه در ماه نوامبر کمک می کند، نه به آنها آسیب می رساند.

معاون رئیس جمهور سابق مایک پنس در ناهار 20 اوت در Waverly، آیووا در رستوران جمهوری خواهان شهرستان برمر.

دکتر مهمت اوز، نامزد جمهوری خواه سنای ایالات متحده در یک کنفرانس مطبوعاتی در 6 سپتامبر در فیلادلفیا. (مارک ماکلا/گتی ایماژ)

یکی از مشاوران سیاسی جمهوری خواه به واشنگتن پست اظهار تاسف کرد: «این یک فاجعه مطلق است».

به نوبه خود، رز – کمپین او این شیرین کاری را در دفتر منطقه مالیوتاکیس طراحی کرد – به محض انتشار پیشنهاد گراهام در روز سه شنبه، اخبار مربوط به تورم مداوم را تحت الشعاع قرار داد، که میانگین صنعتی داوجونز را به سقوط آزاد رساند.

واشنگتن – این ویدئو لرزان زنی را نشان می دهد که در خیابانی در بای ریج، بروکلین قدم می زند و به دفتر منطقه ای نیکول مالیوتاکیس، تنها نماینده جمهوری خواه از شهر نیویورک در واشنگتن می رود.

به عنوان مثال، او به پنسیلوانیا اشاره کرد، جایی که نامزد جمهوری خواهان مجلس سنا، دکتر مهمت اوز، در یک رقابت تنگاتنگ قرار دارد. از آنجایی که همسایه ویرجینیای غربی به تازگی یک ممنوعیت تقریباً کامل سقط جنین را اجرا کرده است، اوز باید به سوالاتی در مورد اینکه آیا گراهام یک ممنوعیت ملی را معرفی کرده است یا خیر، در مورد اینکه در مورد حقوق باروری در چه جایگاهی ایستاده است، پاسخ دهد. همانطور که یکی از معتمدان گراهام استدلال کرد، دموکرات‌ها هر تحولی در سطح ایالت را ملی کرده‌اند و به حامیان خود گفته‌اند که محدودیت‌های جمهوری‌خواهان در یک ایالت ناگزیر از تلاش‌ها در ایالت دیگر است.

نامزد جمهوری خواه سنای ایالات متحده، دکتر مهمت اوز.

یکی از همکاران گراهام با اشاره به نظرسنجی‌هایی که خود گراهام انجام داده است، گفت: «در واقع پانزده هفته سیاست بسیار بهتری برای دکتر اوز است. در خطر است. اما کمپین اوز حرکت گراهام را به ویژه مفید تلقی نکرده است. کمپین او گفت که به عنوان یک سناتور در حال حاضر، “او می خواهد مطمئن شود که دولت فدرال در دخالت در تصمیمات ایالتی در مورد این موضوع دخالت نمی کند.”

سناتور لیندسی گراهام، RS.C.، به عنوان یک لایحه جدید سقط جنین در 13 سپتامبر در کاپیتول هیل اعلام شد. (تام برنر برای واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

کوین مونوز، معاون مطبوعاتی کاخ سفید به یاهو نیوز گفت: «تفکیک بین تمرکز پرزیدنت بایدن بر مبارزه برای خانواده‌های آمریکایی در مقابل مقامات جمهوری‌خواه که قصد دارند کشور را با سیاست‌های محرمانه به عقب برگردانند، دقیقاً نشان می‌دهد چه کسی مردم آمریکا را در اولویت قرار داده است.»

رئیس جمهور بایدن

در حالی که کارمندان از روی میزهایشان به بالا نگاه می کنند، زن یک برگه کاغذی را که در دست داشت به او تقدیم می کند. «روز پیش دیدم که مالیوتاکیس، نماینده کنگره نتوانست درباره لایحه ملی ممنوعیت سقط جنین لیندسی گراهام اظهار نظر کند. او به یک نسخه نیاز داشت، بنابراین من یک نسخه برای او می‌آورم.

بسیاری دیگر از نامزدهای جمهوری خواه به سرعت از ممنوعیت ملی فاصله گرفتند، به این امید که دیگر در مورد آن سوالی نپرسند. آلک اسکارلاتوس، نامزد جمهوری خواه برای کرسی مجلس نمایندگان منطقه یوجین، به یاهو نیوز گفت: «دیوان عالی سقط جنین را یک موضوع ایالتی قرار داده است و اهالی اورگون قبلاً تصمیم گرفته اند که سقط جنین باید قانونی باشد. در صورت انتخاب شدن در مجلس

قانون گراهام اجماع ضعیفی را که جمهوری‌خواهان از ماه مه برای حفظ آن تلاش می‌کردند، از بین برد، زمانی که پیش‌نویس یک رأی دادگاه عالی در پرونده‌ای موسوم به «دابز علیه سلامت زنان جکسون» نشان داد که امکان دسترسی به سقط جنین در سراسر کشور با تصمیم سال 1973 در «رو علیه وید» فراهم شده است. نزدیک بود تمام شود مدافعان حکم دابز معتقد بودند که ایالت های دموکرات می توانند سقط جنین را کاملاً قانونی نگه دارند در حالی که ایالت های تحت کنترل جمهوری خواهان می توانند این روش را کاملاً غیرقانونی کنند. اگر این یک اجماع ناآرام بود، آن نوع اجماع بود که طرفداران حقوق ایالت ها به عنوان پیامد طبیعی فدرالیسم ستایش می کردند.

یکی از همکاران گراهام که خواست نامش فاش نشود، گفت: «فکر می‌کنم مردم را خواهید دید که وارد کشتی می‌شوند». جمهوری‌خواهانی که در این زمینه هوشمند هستند و در انتخابات امسال شرکت می‌کنند، این را انتخاب خواهند کرد. ما وضعیت را شفاف می کنیم.»

اما تاکنون، دموکرات‌ها به مراتب بیشتر از جمهوری‌خواهان مشتاق صحبت درباره پیشنهاد گراهام بوده‌اند. همانطور که رز در مبارزات انتخاباتی خود علیه مالیوتاکیس در شهر نیویورک انجام داده است، نماینده ابیگیل اسپانبرگر، نماینده دموکرات، از لایحه گراهام استفاده کرد تا استدلال کند که مخالف او، یسلی وگا – که امکان بیولوژیکی اشباع از طریق تجاوز را زیر سوال برده است. “عمیقاً از تماس” با رای دهندگان حومه منطقه.

برخی از جمهوری خواهان از مک کانل استقبال بیشتری کرده اند. سناتور مارکو روبیو، R-Fla.، به سرعت طرح گراهام را پذیرفت. مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق گفت که از “هر تلاشی برای پیشبرد امر زندگی در پایتخت های ایالتی یا پایتخت کشور” استقبال می کند.

وگا، به نوبه خود، اسپانبرگر را به دلیل «ناشنوا بودن» در مورد تورم مورد انتقاد قرار داد.

از روز سه شنبه گذشته، زمانی که سناتور لیندسی گراهام، RS.C، لایحه ای را ارائه کرد که سقط جنین بعد از هفته پانزدهم بارداری را تقریباً در همه موارد ممنوع می کند، غیرممکن شده است، در حالی که به ایالت ها اجازه می دهد تا ممنوعیت های محدودکننده بیشتری را اجرا کنند. یکی از دموکرات‌ها به پولیتیکو گفت: شیرین کاری گراهام یک موهبت الهی است و به ما کمک می‌کند به رای‌دهندگان یادآوری کنیم که جمهوری‌خواهان می‌خواهند سقط جنین را در همه جا ممنوع کنند.

پرزیدنت بایدن هفته گذشته در توییتی گفت: «وقتی یک قانونگذار از تبلیغ حقوق ایالت ها به تبلیغ ممنوعیت در سراسر کشور می رود، مشخص می شود که آنها نگران قانون اساسی نیستند.» (برندان اسمیالوفسکی/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

گراهام در مصاحبه ای با فاکس نیوز در روز یکشنبه در مورد پیشنهاد خود، پیشنهاد سه شنبه گذشته را به عنوان اوج تلاش چندین دهه برای ممنوعیت سقط جنین در سه ماهه دوم و سوم توصیف کرد. او در حالی که تلاش‌های قانونی گذشته‌اش را تبلیغ می‌کرد، افزود: «من ناسازگار نیستم». “این که بگویم من در بازی مخالف سقط جنین دیررس تازه کار هستم، مضحک است.”

مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق هفته گذشته بار دیگر حمایت خود را از “تمامی تلاش ها برای پیشبرد امر زندگی در پایتخت های ایالتی یا پایتخت کشور” تکرار کرد. (اسکات اولسون/گتی ایماژ)

برای دموکرات ها، آنها در تمام تابستان می خواستند بگویند که جمهوری خواهان از ممنوعیت سقط جنین در سطح فدرال حمایت می کند. کالین رید، استراتژیست جمهوری خواه در ایمیلی به Yahoo News گفت: اکنون آنها می توانند. “این برای رای دهندگانی که شنیده اند که نامزدها می گویند که این باید یک موضوع دولتی باشد، گیج کننده است. صرف نظر از تعداد هفته ها، این موضوعی است که باید در سطح فدرال یا ایالت به ایالت حل و فصل شود. هر دو بودن سخت است.»

من ثابت قدم بوده‌ام – فکر می‌کنم دولت‌ها باید در مورد ازدواج تصمیم بگیرند و ایالت‌ها باید درباره موضوع سقط جنین تصمیم بگیرند.» گراهام در مصاحبه ای در 7 اوت در CNN گفت، نقل قولی که چند ساعت پس از اعلام ممنوعیت پیشنهادی گراهام در روز سه شنبه، دوباره در توییتر پیچید.

پرزیدنت بایدن نتوانست این تغییر ناگهانی را متوجه نشود. او می گوید: «وقتی یک قانونگذار از حمایت از حقوق ایالت ها به تبلیغ ممنوعیت در سراسر کشور می رود. توییت کرد با اشاره آشکار به گراهام، “روشن می شود که آنها نگران قانون اساسی نیستند.”

شاید بیشتر از همه گیج کننده برای جمهوری خواهان این باشد که پس از تصمیم ژوئن در دابز، گراهام به نظر می رسد که مانند اکثر جمهوری خواهان در اردوگاه اجازه دادن به ایالت ها برای تعیین قوانین سقط جنین است.

فعالان حقوق سقط جنین در تجمعی در مقابل دادگاه عالی در ماه ژوئن شعار می دهند.

او افزود: “من در حاشیه نمی نشینم.”





منبع

نماینده نیکول مالیوتاکیس، RN.Y، در یک کنفرانس خبری در کاپیتول در 14 سپتامبر. (بیل کلارک/CQ-Roll Call, Inc از طریق Getty Images)

(اصطلاح بحث برانگیز، “سقط دیررس” عموماً به بارداری اطلاق می شود که پس از هفته بیست و یکم خاتمه می یابد، اقدامی نادر که تقریباً همیشه به دلایل پزشکی جدی انجام می شود. اکثریت قریب به اتفاق سقط جنین ها در اواخر سه ماهه اول رخ می دهد.)

گراهام با وجود غوغایی که ایجاد کرده است، همچنان از این لایحه عذرخواهی نمی کند. او روز چهارشنبه با جسی واترز مجری فاکس نیوز مواجه شد که از گراهام به دلیل “زمان بندی وحشتناک” و “تاکتیک های وحشتناک” انتقاد کرد. گراهام عذرخواهی نکرد. و او به دفاع از برنامه خود در صبح یکشنبه ادامه داد، زمانی که مقامات منتخب اغلب سعی می کنند دستور کار هفته آینده را در برنامه های گفتگوی صبحگاهی تنظیم کنند. گراهام گفت: «من حتی در سال انتخابات هم طرفدار زندگی هستم.

در کمتر از دو ماه، رای دهندگان در ناحیه مالیوتاکیس تصمیم خواهند گرفت که از رقابت مجدد او در برابر مکس رز، دموکراتی که قبلاً کرسی را در اختیار داشت، حمایت کنند یا خیر. مانند بسیاری دیگر از جمهوری خواهان در سراسر کشور، مالیوتاکیس تقریباً به طور قطع ترجیح می داد به جای بررسی مجدد یک موضوع اجتماعی بحث برانگیز که نظرسنجی ها نشان می دهد دموکرات ها با رأی دهندگان همسوتر هستند، درباره جرم و جنایت و تورم صحبت کند.

دموکرات‌ها پیشنهاد گراهام را به عنوان یک هدیه سیاسی، هر چند به عنوان تحقق ترس خود می‌دانستند. از ماه مه، آنها امیدوار بودند که پیامدهای تصمیم دادگاه عالی برای سقط جنین، باد مخالف (تورم، جنایت، بیماری همه گیر، عدم محبوبیت دائمی خود بایدن) را که با نامزدهای آنها در میان دوره ای روبرو می شود، کاهش دهد. شکست کامل یک رفراندوم ضد حقوق سقط جنین در کانزاس در ماه گذشته تنها خوش بینی آنها را تقویت کرد.

او چه زمانی می‌تواند موضع خود را در این مورد به ما بدهد؟»

نماینده نیکول مالیوتاکیس، RN.Y، در یک کنفرانس خبری صحبت می کند.