عضو هیئت 6 ژانویه از واکنش دادستان ها به شهادت هاچینسون “متعجب” شد

ما بازوی وزارت دادگستری نیستیم. ما یک کمیته قانونگذاری هستیم آنها قدرت احضاریه دارند. آنها می توانند خانم هاچینسون را احضار کنند. من تعجب می کنم که آنها این کار را نکرده بودند. چهار بار با او مصاحبه کردیم. من فکر می کنم که در این مرحله به طور عمومی شناخته شده است. و چهارمین مصاحبه بسیار قانع‌کننده بود.»

چند تن از مقاماتی که با روزنامه صحبت کردند گفتند که قبل از شهادت او، به دادستان متن یا فیلم مصاحبه های گذشته او با کمیته داده نشده بود. هاچینسون قبل از شهادت در جلسه علنی روز سه شنبه چهار بار پشت درهای بسته با بازرسان هیئت صحبت کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند این یک شخصیت منصفانه است که هیئت مجلس، وزارت دادگستری را کور کرده است، او گفت که اینطور فکر نمی‌کند.

نماینده زوئی لوفگرن (دولت کالیفرنیا) که در کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای تحقیق درباره شورش 6 ژانویه 2021 در کاپیتول حضور دارد، گفت که از واکنش دادستان های فدرال به شهادت کسیدی در مقابل هیئت این هفته “تعجب” کرده است. هاچینسون، که پیش از این به عنوان دستیار رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، مارک میدوز، خدمت می کرد.

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.



منبع

در میان مهم‌ترین بخش‌های شهادتش، او گفت که هم میدوز و هم رودی جولیانی از ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا عفو می‌خواستند، این که ترامپ در ۶ ژانویه سعی کرد فرمان ماشینی را که در آن بود در تلاش برای رسیدن به کاپیتول بگیرد. پس از اینکه مطلع شد او را نمی‌توان به آنجا برد و میدوز در 2 ژانویه به او گفت که در روزی که شورش در نهایت رخ داد، اوضاع می‌تواند «واقعی و بد شود».

می دانید، من از تعجب دادستان ها تعجب کردم. اونجا چیکار میکنن؟ آنها نسبت به کمیته قانونگذاری ما فرصت بسیار بیشتری برای اجرای احضاریه های خود دارند.»

اظهارات لافگرن پس از آن بیان شد که هاچینسون در جلسه استماع لحظه آخری که توسط هیئت در روز سه شنبه برگزار شد، شهادت انفجاری داد.

چاک تاد مجری برنامه در طول یک حضور در برنامه “Meet the Press” شبکه NBC که یکشنبه پخش شد، از لافگرن خواست تا به داستانی که هفته گذشته در نیویورک تایمز منتشر شد، واکنش نشان دهد و گزارش داد که دادستان‌های فدرال که در تحقیقات 6 ژانویه وزارت دادگستری کار می‌کردند، پس از آن احساس کوری کردند. شهادت هاچینسون را تماشا می‌کردم و از اظهارات او به اندازه کسانی که آن را تماشا می‌کردند شگفت‌زده شدند.

تنش هایی بین کمیته منتخب مجلس نمایندگان و وزارت دادگستری به وجود آمده است، وزارت دادگستری شکایت کرده است که تحقیقات آن به دلیل امتناع هیئت از ارائه متن مصاحبه های شاهدان با مشکل مواجه شده است.