دو دستیار سابق کاخ سفید می گویند یکی از مقامات ارشد سرویس مخفی که در 6 ژانویه از ترامپ دفاع می کند، سابقه دروغگویی دارد


دو دستیار سابق کاخ سفید ترامپ، یک مقام ارشد سرویس مخفی و مدافع کلیدی اقدامات رئیس جمهور وقت در جریان شورش در کنگره 6 ژانویه را متهم می کنند که یک وفادار سیاسی با سابقه دروغگویی است.

دستیاران سابق اولیویا تروی و آلیسا فرح گریفین از آنتونی اورناتو، مسئول سرویس مخفی انتقاد کرده اند، در حالی که گزارش هایی مبنی بر اینکه دونالد ترامپ عصبانی فرمان لیموزین شاسی بلند ریاست جمهوری خود را گرفته و به سمت یکی از ماموران سرویس مخفی در صندلی جلو در آن روز رد شده است. . این اتهامات انفجاری هفته گذشته توسط یکی دیگر از دستیاران سابق ترامپ، کسیدی هاچینسون، قبل از کمیته منتخب تحقیق در مورد حمله کنگره مطرح شد.

هاچینسون شهادت داد که ترامپ می‌خواست به هزاران نفر از پیروانش بپیوندد که پس از سخنرانی او در نزدیکی کاخ سفید به سمت ساختمان کنگره راهپیمایی کردند و پس از اینکه جزئیات سرویس مخفی او به او گفت که باید به سفید بازگردانده شود، “عصبانی” شد. خانه به دلایل امنیتی در راه بازگشت، هاچینسون شهادت داد، طبق آنچه اورناتو بلافاصله پس از حادثه به او گفت، رئیس جمهور به طور فیزیکی با یک مامور برخورد کرد و سعی کرد لیموزین را به سمت کاپیتول بچرخاند..

کسیدی هاچینسون، دستیار رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، مارک میدوز، قبل از شهادت در کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان در 28 ژوئن 2022 سوگند یاد کرد.

کسیدی هاچینسون، دستیار رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، مارک میدوز، قبل از شهادت در کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان در 28 ژوئن 2022 سوگند یاد کرد.

در آن زمان، اورناتو معاون رئیس کارکنان کاخ سفید و مسئول عملیات بود. ترامپ شخصاً اورناتو را در دسامبر 2019 به این سمت منصوب کرده بود، ظاهراً برای اولین بار برای یکی از مقامات سرویس مخفی، به دلیل وفاداری او به رئیس جمهور. اورناتو کهنه سرباز 25 ساله سرویس مخفی، اکنون به عنوان دستیار مدیر مسئول دفتر آموزش به آژانس بازگشته است.

شهادت هاچینسون هفته گذشته پس از آن که هم اورناتو و هم رابرت انگل – ماموری که گفته می‌شود توسط ترامپ دستگیر شد – به سرویس مخفی گفتند که رئیس‌جمهور با عصبانیت خواستار بردن او به کاپیتول بود، مورد توجه قرار گرفت اما او هرگز انگل یا فرمان را نگرفت.

هاچینسون شهادت داد که انگل، که مسئول جزئیات امنیتی حفاظتی ترامپ بود، زمانی که اورناتو ماجرا را بازگو کرد، در اتاق کاخ سفید بود و هرگز سعی نکرد نسخه خود را از وقایع اصلاح کند.

تروی، مشاور امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم مایک پنس، معاون رئیس جمهور وقت، شنبه به USA TODAY گفت که اورناتو سابقه تغییر داستان خود را زمانی که از نظر سیاسی برای ترامپ دردسرساز می شود، دارد.

بیشتر: دستیار می گوید خشم ترامپ از انتخابات منجر به پرتاب ظرف و حمله به مامور سرویس مخفی شد.

“به نظر می رسد الگویی در اینجا وجود دارد”

تروی گفت: “به نظر می رسد در اینجا الگویی از مکالمات وجود دارد که برای تونی گفتگوهای ناخوشایند است و سپس او برمی گردد و می گوید که هرگز اتفاق نیفتاده است.” “این واقعاً به شخصیت و اعتبار تونی و اینکه آیا او سابقه ای در این کار دارد یا خیر صحبت می کند [Trump’s] مناقصه، و سپس انکار آن برای محافظت از او.”

هفته گذشته، هاچینسون – یکی از دستیاران ارشد سابق مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ سفید ترامپ – در شهادتی جذاب گفت که ترامپ می‌خواست به حامیان مسلح اجازه دهد تا در راهپیمایی خود شرکت کنند، زیرا می‌دانست که «آنها اینجا نیستند تا به من صدمه بزنند». “

او همچنین برای اولین بار فاش کرد که ترامپ خواستار رانده شدن به کاپیتول شده است و گفت به این دلیل است که گفته می‌شود او می‌خواست در حالی که قانون‌گذاران جو بایدن را به عنوان برنده انتخابات ۲۰۲۰ تأیید می‌کردند، در خارج از ساختمان کنگره یا شاید در داخل مجتمع سخنرانی کند. انتخابات

پرزیدنت دونالد ترامپ در اعتراض به صدور گواهینامه کالج انتخاباتی جو بایدن به عنوان رئیس جمهور در واشنگتن در 6 ژانویه 2021، حامیان خود را خطاب قرار داد.

پرزیدنت دونالد ترامپ در اعتراض به صدور گواهینامه کالج انتخاباتی جو بایدن به عنوان رئیس جمهور در واشنگتن در 6 ژانویه 2021، حامیان خود را خطاب قرار داد.

هاچینسون از قول اورناتو به او نقل کرد که وقتی انگل برای اولین بار به او نه گفت، ترامپ فریاد زد: “من رئیس جمهور متخلف هستم، حالا مرا به کاپیتول ببرید.”

وقتی دوباره به او گفتند که در حال بازگشت به کاخ سفید هستند، هاچینسون شهادت داد: «رئیس‌جمهور به سمت جلوی وسیله نقلیه رفت تا فرمان را بگیرد». “آقای ترامپ سپس از دست آزاد خود استفاده کرد تا به سمت بابی انگل پرت شود. و زمانی که آقای اورناتو این داستان را برای من بازگو کرد، به سمت ترقوه های خود اشاره کرد.” و یک حرکت خفگی را توصیف کرد.

تکذیب ماجرای تقابل ادعایی ترامپ

اگرچه شهادت هاچینسون مملو از سایر افشاگری های انفجاری مشابه بود، اما تصویر حمله فیزیکی ترامپ به یکی از دستیاران ارشد امنیتی در تلاش برای رسیدن به کاپیتول بلافاصله در فضای مجازی منتشر شد.

با این حال، در عرض چند ساعت، مقامات سرویس مخفی به خبرنگاران گفتند که اورناتو و انگل هر دو بخشی از گزارش هاچینسون از این رویدادها را تکذیب کردند.

یکی از مقامات سرویس مخفی به USA TODAY گفت که هر دو آماده شهادت هستند که ترامپ در واقع خواستار بردن او به کنگره بوده است. اما این مقام همچنین گفت که هر دو نفر این موضوع را انکار می کنند که ترامپ در تلاش برای تغییر مسیر، انگل یا فرمان را گرفته است.

نه اورناتو و نه انگل هنوز علناً صحبت نکرده اند، و مقام سرویس مخفی پیشنهاد کرد که آنها – و خود سرویس مخفی – تا زمانی که هر دو مقام نتوانند “تحت سوگند و در پرونده” در مقابل کمیته صحبت کنند، اظهار نظر کنند.

هاچینسون، و سخنگوی کمیته، بر نظرات او ایستاده اند. ترامپ خودش اکثر شهادت هاچینسون را رد کرده است. و بسیاری از حامیان او از این مناقشه برای تضعیف اعتبار کلی او به عنوان شاهد استفاده کرده اند.

بیشتر: خانم روز 6 جلسه استماع 6 ژانویه؟ شاهد بمب‌گذاری می‌گوید ترامپ می‌دانست که اوباش مسلح و خطرناک هستند

یکی از مقامات سابق کاخ سفید ترامپ، ژنرال بازنشسته ارتش، کیت کلوگ، به دفاع از اورناتو آمد در توییتر: “در رابطه با 6 ژانویه و برای سابقه. من مفتخر بودم که مامور ویژه USSS مسئول تونی اورناتو را بشناسم. مانند همه ماموران USSS، او بسیار حرفه ای بود، در کارهای روزمره محتاط بود و مورد اعتماد بود. من شهادت سوگند او را به بانک.”

اما در پست های رسانه های اجتماعی، تروی و فرح هر دو گفتند که این اعتبار اورناتو است که باید زیر سوال رود. و آنها گفتند که او باید با سوگند در مورد آنچه در داخل لیموزین ریاست جمهوری و در مورد اقدامات سرویس مخفی در آن روز اتفاق افتاده شهادت دهد.

“تونی اورناتو مطمئناً به نظر می رسد که مکالمات را رد می کند تروی در توییتر خود نوشت: ظاهراً داشته است.”

در آن قسمت، اورناتو در نظر داشت که سرویس مخفی پنس را در تاریخ 6 ژانویه از کاپیتول خارج کند، زیرا آشوبگران به دنبال او می‌آمدند، اما طبق کتاب «من تنها هستم» به پنس گفته شد که باید بماند و گواهی رای را تکمیل کند. می توان آن را برطرف کرد.»

به گفته یکی از نویسندگان کتاب، کارول لئونیگ، خبرنگار واشنگتن پست، اورناتو، از طریق یک سخنگوی، این گفتگو را با کلوگ، که مشاور امنیت ملی پنس بود، تکذیب کرد.

تروی گفت: «حالا او داستانی را که به کسیدی هاچینسون گفته بود انکار می‌کند.

اورناتو باید تحت سوگند شهادت دهد

تروی افزود: “آنهایی از ما که با تونی کار کرده‌ایم می‌دانیم وفاداری او کجاست.” او باید با سوگند شهادت دهد».

بلافاصله پس از آن، فرح گریفین، مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید ترامپ، با توییت خودش سنجید.

او گفت: “تونی اورناتو نیز در مورد من دروغ گفت. در جریان اعتراضات در میدان لافایت در سال 2020، به مارک میدوز و اورناتو گفتم آنها باید قبل از پاکسازی میدان به مطبوعاتی که در آنجا برگزار می شود هشدار دهند.” میدوز پاسخ داد: ما این کار را نمی‌کنیم. تونی بعداً دروغ گفت و گفت که این تبادل هرگز اتفاق نیفتاده است.

اولیویا تروی، مدیر جمهوری خواهان برای حقوق رای.

اولیویا تروی، مدیر جمهوری خواهان برای حقوق رای.

بیشتر: پیشنهادات 6 ژانویه: ترامپ عصبانی برای رفتن به کاپیتول اصرار کرد، وکیل در مورد “هر جنایت قابل تصور” هشدار داد.

روز شنبه، لئونیگ همچنین صداقت اورناتو را در مورد حوادث مربوط به ترامپ زیر سوال برد. او در برنامه “Morning Joe” شبکه ام اس ان بی سی گفت که اورناتو درباره حادثه میدان لافایت به او و سایر خبرنگاران دروغ گفته است و گفته است که دستیاران ترامپ پارک شلوغ را پاکسازی نکرده اند تا او بتواند به کلیسایی در نزدیکی راه برود و با یک کتاب مقدس عکسبرداری کند. دست

این درست نیست. لئونیگ که پرفروش‌ترین کتاب سال 2022 به نام «شکست صفر: ظهور و سقوط سرویس مخفی» را نیز نوشت، گفت: او در مرکز آن قرار داشت.

لئونیگ گفت: «این فردی است که به عنوان رهبر جزئیات امنیتی پرزیدنت ترامپ، مرد شماره یک که از رئیس محافظت می‌کرد، کار می‌کرد و رئیس آنقدر از او خوشش می‌آمد که او را در یک شغل سیاسی در کاخ سفید منصوب کرد.» این همه سنت سرویس مخفی در کتاب را شکست، زیرا او به عنوان یک کارمند سرویس مخفی باقی ماند، اما ترامپ اساساً از او خواسته بود که سرویس مخفی را هدایت کند تا مطمئن شود که همه رویدادهای مبارزات انتخاباتی، همه عکس هایش، همه کارهایی که می خواست انجام دهد. برای انتخاب مجدد، بدون مشکل از کار خارج شد.»

و در حالی که اکثر ماموران سرویس مخفی هنگام محافظت از رئیس جمهور و سایر مقامات ارشد سیاست خود را پشت سر می گذارند، لئونیگ روز شنبه در مورد اورناتو گفت: «کارمندان کاخ سفید و مأموران سرویس مخفی ترامپ بارها به من گفته اند که او یکی از شرکای ترامپ است. او تا آخر از رئیس جمهور دفاع خواهد کرد و همچنان با دنیای ترامپ در تماس است.»

لئونیگ گفت: “بنابراین می‌خواهم تاکید کنم که تونی اورناتو نیز به روسای خود اشاره کرده است که این داستانی که کسیدی هاچینسون گفته است اتفاق نیفتاده است. خوب، تونی اورناتو گفته است که بسیاری از چیزها اتفاق نیفتاده است.”

پرزیدنت ترامپ و آلیسا فرح، مدیر ارتباطات در کاخ سفید

پرزیدنت ترامپ و آلیسا فرح، مدیر ارتباطات در کاخ سفید

هم اورناتو و هم انگل قبلاً به طور خصوصی در برابر کمیته مجلس شهادت داده اند، اما جزئیات کامل آنچه گفته اند فاش نشده است.

روز شنبه، تروی گفت که هر دوی آنها باید در پاسخ به اتهامات هاچینسون شهادت دهند تا کمیته – و مردم آمریکا – بتوانند بفهمند که چه چیزی در 6 ژانویه اتفاق افتاده است.

تروی گفت: «آنچه واقعاً مهم است این نیست که آیا او واقعاً فرمان را لمس کرده یا نه. چیزی که در این میان گم می‌شود این است که هیچ‌کس بحث نمی‌کند که رئیس‌جمهور می‌خواست به کاپیتول برود و او احساس امنیت می‌کرد، حتی اگر همه این افراد سلاح داشتند.»

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: دو دستیار سابق کاخ سفید می گویند که یک مقام ارشد سرویس مخفی ممکن است برای محافظت از ترامپ دروغ بگوید.





منبع