عبور غیرقانونی مرزها به بالاترین سطح دوره ریاست جمهوری بایدن رسید

کوبایی ها در ماه دسامبر نزدیک به 43000 بار متوقف شدند که 23 درصد نسبت به نوامبر و بیش از پنج برابر در مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. نیکاراگوئه بیش از 35000 بار متوقف شد که 3 درصد نسبت به نوامبر و بیش از دو برابر از دسامبر 2021 افزایش یافته است.

او در بیانیه‌ای خبری گفت: «داده‌های اولیه نشان می‌دهد که اقدامات گسترده برای کوبایی‌ها، هائیتی‌ها و نیکاراگوئه‌ای‌ها تأثیر مشابهی دارند و ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن داده‌های اضافی در به‌روزرسانی بعدی هستیم».



منبع

تعداد مهاجران ونزوئلا بسیار پایین‌تر از اوج‌های سپتامبر باقی ماند، زمانی که این کشور آمریکای جنوبی پس از مکزیکی‌ها دومین ملیت بزرگ در مرز بود. در ماه اکتبر، ایالات متحده موافقت کرد تا حداکثر 24000 ونزوئلایی را به شرط آزادی مشروط بشردوستانه بپذیرد، در حالی که مکزیک موافقت کرد که همان تعداد را که به طور غیرقانونی وارد ایالات متحده شده بودند و می توانستند تحت یک قانون دوران همه گیر اخراج شوند تا حق پناهندگی را به دلیل ممانعت از پناهندگی رد کنند. گسترش COVID-19.

مهاجران بیشتری نیز از اکوادور و پرو متوقف شدند.

گمرک و حفاظت مرزی اعلام کرد که مقامات ایالات متحده در دسامبر 251487 بار در مرز مکزیک مهاجران را متوقف کردند که 7 درصد از 234896 بار در نوامبر و 40 درصد از 179253 بار در دسامبر 2021 افزایش یافته است.

واشنگتن (AP) – مقامات روز جمعه گفتند که افزایش ورود کوبا و نیکاراگوئه به مرز ایالات متحده با مکزیک در دسامبر منجر به بیشترین تعداد عبور غیرقانونی از مرزهای ثبت شده در طول هر ماه از ریاست جمهوری جو بایدن شد.

هجوم کوبا و نیکاراگوئه ال پاسو، تگزاس را برای سومین ماه متوالی به شلوغ ترین بخش از 9 بخش گشت مرزی در مرز مکزیک تبدیل کرد. شهر مملو از مهاجرانی بود که در هفته های منتهی به دیدار بایدن در 8 ژانویه، اولین دیدار وی به عنوان رئیس جمهور، برای پیگیری پرونده های مهاجرتی خود در ایالات متحده آزاد شدند.

بایدن در این ماه گفت که ایالات متحده ماهانه 30000 نفر را تحت آزادی مشروط بشردوستانه از کوبا، هائیتی، نیکاراگوئه و ونزوئلا می پذیرد و به آنها اجازه می دهد در صورت درخواست آنلاین، پرداخت بلیط هواپیما و یافتن حامی مالی به مدت دو سال زندگی و کار کنند. در همان زمان، مکزیک موافقت کرد که همان تعداد را از چهار کشوری که به طور غیرقانونی وارد ایالات متحده می‌شوند، پس بگیرد و طبق قانون دوران همه‌گیری موسوم به عنوان 42، می‌توان آنها را حذف کرد.

هجوم فوق‌العاده کمی پیش از آنکه بایدن در 5 ژانویه اقداماتی را برای بازدارندگی کوبایی‌ها، هائیتی‌ها، نیکاراگوئه‌ای‌ها و ونزوئلایی‌ها ارائه کرد، رخ داد.

تروی میلر، کمیسر موقت CBP، نشان داد که آخرین اقدامات ممکن است اثر مطلوب را داشته باشد.