بدون مذاکره در مورد سقف بدهی

مک کارتی اوایل روز جمعه در توییتر خود پس از اینکه ژان پیر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که تاریخ ملاقات بین بایدن و بایدن ندارد، گفت: «رئیس‌جمهور بایدن: من دعوت شما را برای نشستن و بحث درباره افزایش سقف بدهی مسئولانه برای رسیدگی به هزینه‌های غیرمسئولانه دولت می‌پذیرم. اسپیکر جدید برای اشتراک گذاری

واشنگتن (AP) – کاخ سفید روز جمعه گفت که جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن “منتظر” نشستن با کوین مک کارتی، رئیس جدید مجلس نمایندگان است تا در مورد موضوعات مختلف، از جمله شاید سخت ترین چالش پیش روی واشنگتن در سال جاری، یعنی افزایش سقف بدهی کشور، گفتگو کند.

در عوض، کاخ سفید مجدداً تأکید کرد که بایدن در ازای برداشتن سقف بدهی، که مرجع وام‌گیری کشور است، تمایلی به گرفتن امتیازات سیاسی ندارد. ایالات متحده روز پنجشنبه با این محدودیت روبرو شد و وزارت خزانه داری “تدابیر فوق العاده” را برای جلوگیری از نکول برای حداقل چند ماه دیگر به کار گرفته است.

همانطور که رئیس جمهور بارها گفته است، افزایش سقف بدهی یک مذاکره نیست. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای که شامگاه جمعه منتشر شد، گفت: این وظیفه این کشور و رهبران آن است که از هرج و مرج اقتصادی اجتناب کنند. کنگره همیشه این کار را انجام داده است و رئیس جمهور از آنها انتظار دارد یک بار دیگر به وظایف خود عمل کنند. این قابل مذاکره نیست.»

کاخ سفید اعلام کرد، دو دموکرات برتر کنگره، چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و حکیم جفریس، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، هر دو از نیویورک، روز سه شنبه با بایدن دیدار خواهند کرد.

ژان پیر در مورد پیشنهادات جمهوری خواهان گفت: “رئیس جمهور مشتاقانه منتظر است تا در مورد این برنامه ها اطلاعات بیشتری کسب کند.”



منبع

مک کارتی، کالیفرنیا، و اکثریت جدید او در مجلس گفته اند که تغییراتی را اعمال خواهند کرد، مانند اصلاحات اساسی در برنامه های استحقاق، تا کنگره سقف بدهی را افزایش دهد. این وعده چشم انداز یک بن بست مالی بزرگ مانند آنچه در تابستان 2011 رخ داد را احیا کرد، که باعث اولین کاهش رتبه بخشی از رتبه بندی اوراق قرضه AAA دولت فدرال توسط استاندارد اند پورز شد.

یک مشکل: این بیانیه بدون دعوت واقعی به کاخ سفید، و بدون تاریخ و زمان ملاقات ارائه شد.