کمپین سناتور کانزاس می گوید که “مجرمان سایبری” 690000 دلار گرفت

در این پرونده، خزانه‌دار موران فور کانزاس گفت که گزارش‌های پس از انتخابات نشان می‌دهد که کمپین سناتور قربانی یک “جنایتکار سایبری شخص ثالث” بوده است که شامل یک جفت تراکنش متقلبانه می‌شود.

FBI بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

تیموتی ای. گوتشالک، خزانه دار در 8 دسامبر به FEC گفت: یک سیم برای پرداخت 345000 دلار در صورت حساب های تقلبی در 25 اکتبر و سیم دوم برای همین مبلغ در 9 نوامبر ارسال شد.

بر اساس فرمی که کمپین جمهوریخواه کانزاس در کمیسیون انتخابات فدرال ثبت کرده است، یک مجرم سایبری سال گذشته صدها هزار دلار از خزانه مبارزات انتخاباتی سناتور جری موران برداشته است.

جزئیات بیشتری فوراً در دسترس نبود و برانت با استناد به تحقیقات در حال انجام با FBI از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

کمپین در پرونده دسامبر به FEC گفت که 168184 دلار از وجوه از دست رفته بازیابی شده است.

تام برانت، سخنگوی موران برای کانزاس به ان‌بی‌سی نیوز گفت: مجرمان سایبری شرکت حسابداری را که در موران فور کانزاس کار می‌کرد هدف گرفتند و پول به حساب‌های بانکی تقلبی منتقل شد. «به محض اینکه یک مغایرت مشخص شد، به مجریان قانون گزارش شد. ما در حال حاضر همه راه های موجود برای بازیابی پول را دنبال می کنیم و تحقیقات در حال انجام با FBI است. این کمپین همچنین با FEC در مورد چگونگی گزارش شفاف هزینه های غیرمجاز مشورت کرد.

موران یکی از اعضای کمیته بانکداری سنا است، جایی که او در یک کمیته فرعی متمرکز بر موسسات مالی و حمایت از مصرف کننده خدمت می کند. او همچنین در یک کمیته فرعی بازرگانی سنا که به امنیت داده ها می پردازد، به همراه کمیته های دیگر حضور دارد.

موران اولین بار در سال 2010 به مجلس سنا انتخاب شد. او در ماه نوامبر با 60 درصد آرا برای سومین بار پیروز شد.