شمشیر آهنی – تقریباً 9 فوت طول – در تپه 1700 ساله در ژاپن کشف شد.

آینه مسی پس از حفاری آن.

مقامات شهر در این خبر گفتند که جدیدترین حفاری های تپه گور تومیو مارویاما در ماه اکتبر آغاز شد و ادامه دارد.

بخشی از محل حفاری گوردخمه.

باستان شناسان در شهر نارا، ژاپن، در حال حفاری یک تپه 1700 ساله بودند، بر اساس یک خبر از تالار شهر نارا در روز چهارشنبه، 25 ژانویه. این مکان که به عنوان تپه گور تومیو مارویاما شناخته می شود، بزرگترین تپه مدور است. تپه ای که تقریباً 360 فوت عرض دارد.

این آینه به طول حدود 2.5 فوت، دارای نقوش حکاکی شده پیچیده و یک دستگیره در مرکز بود. عکس‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده توسط بخش اموال فرهنگی شورای آموزش و پرورش شهر نارا در 27 ژانویه این اثر را نشان می‌دهد.

آینه مسی پس از حفاری آن.

مقامات گفتند که این سازه نامتقارن است، از یک طرف تا حدی فرو ریخته و از سه طبقه تشکیل شده است. در حین حفاری قسمت بالایی تپه، باستان شناسان گودالی را پیدا کردند که از کناره در داخل تپه حفر شده بود، که ظاهراً برنامه ریزی نشده ای به تپه اضافه شده بود.

دو مقبره دیگر در این تپه شناسایی شد. یکی از مقبره ها دارای اتاقک سنگی بود که قدمت آن به قرن ششم باز می گردد. قدمت مقبره دیگر مشخص نیست.

بخشی از محل حفاری گوردخمه.

در همان نزدیکی، باستان شناسان یک شی فلزی دیگر را کشف کردند: یک شمشیر آهنی. به گفته مقامات، این شمشیر تقریباً 9 فوت طول داشت و تیغه ای پر پیچ و خم داشت. عکس‌های مقامات آموزش و پرورش نشان می‌دهد که تیغه‌های پرپیچ‌وخم کاملاً مستقیم نیستند، اما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کمی موج‌دار باشند.

آینه مسی که در گوردخمه پیدا شد.

به گفته مقامات شهری، این سلاح طولانی ترین شمشیر آهنی و قدیمی ترین شمشیر پیچ در پیچی است که تاکنون در ژاپن یافت شده است.

شمشیر آهنی که در گوردخمه پیدا شد.

شهر نارا در 300 مایلی جنوب غربی توکیو و حدود 20 مایلی شرق اوزاکا قرار دارد.

دو شکل فلزی که زیر خاک رسی دفن شده بودند، تابوت چوبی را همراهی می‌کردند: یکی بلند و لاغر، نارنجی رنگی زنگ‌زده، دیگری کوتاه و بی‌درد، که با افزایش سن متمایل به سفید مایل به قهوه‌ای می‌شد.

جستجوگران با فلزیاب به مکان قربانی 2500 ساله در لهستان برخورد کردند



منبع

شمشیر آهنی که در گوردخمه پیدا شد.

بر اساس این خبر، محققان در داخل مقبره یک تابوت چوبی پیدا کردند که از درخت کاج ژاپنی ساخته شده بود. آنها که در کنار هم قرار داشتند، یک آینه مسی سپر شکل را کشف کردند.

آینه مسی که در گوردخمه پیدا شد.

چاقوهای 60000 ساله نشان می دهد که چگونه انسان های اولیه در اسرائیل حیوانات را قصابی می کردند.

به گفته محققان، حفاری‌ها همچنین فنجان‌های متعدد و بخشی از تپه را که گمان می‌رود به عنوان فضای آیینی استفاده می‌شود، کشف کرد. بقایای سازه های زهکش سفالی نشان می دهد که فضای آیینی احتمالاً از چشمه تغذیه می شده است.

از گوگل ترنسلیت برای ترجمه این خبر از تالار شهر نارا و بخش اموال فرهنگی هیئت آموزشی شهر نارا استفاده شد.

“کارگاه ابزار سنگی” 1.2 میلیون ساله کشف شده در اتیوپی قدیمی ترین کشف شده است.