کره شمالی نسبت به «سخت‌ترین واکنش» به رزمایش‌های متحدان هشدار داد

بیانیه وزارت خارجه پیونگ یانگ در واکنش به اظهارات لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، که روز سه شنبه در سئول گفت که ایالات متحده استقرار تجهیزات پیشرفته نظامی خود را در شبه جزیره کره از جمله جت های جنگنده و ناوهای هواپیمابر افزایش خواهد داد. آموزش و برنامه ریزی عملیاتی مشترک با کره جنوبی را تقویت می کند.

آنها گفتند که از سرگیری مانورهای نظامی در مقیاس بزرگ توسط کشورهایشان در سال گذشته به طور موثر توانایی های ترکیبی آنها را برای جلوگیری از تجاوز کره شمالی نشان داد. متحدان آموزش های خود را در سال های اخیر کاهش داده بودند تا فضایی برای دیپلماسی با کره شمالی در دوران دولت ترامپ و به دلیل همه گیری کووید-19 ایجاد کنند.

کره شمالی در بیانیه‌ای که به سخنگوی ناشناس وزارت خارجه این کشور نسبت داده شده است، گفت: گسترش رزمایش‌های متحدان تهدیدی برای تبدیل شبه جزیره کره به یک “زرادخانه جنگی بزرگ و یک منطقه جنگی حساس‌تر” است. در این بیانیه آمده است که کره شمالی آماده مقابله با هرگونه چالش نظامی کوتاه مدت یا بلندمدت از سوی متحدان با «قابل استفاده ترین نیروی هسته ای» است.

کره جنوبی و ایالات متحده همچنین همکاری امنیتی خود را با ژاپن تقویت کرده اند که شامل رزمایش های دفاع موشکی و جنگ ضد زیردریایی سه جانبه در ماه های گذشته در بحبوحه اجرای تحریک آمیز آزمایش های تسلیحاتی کره شمالی بوده است.

سئول، کره جنوبی (AP) – کره شمالی روز پنجشنبه تهدید کرد که «سخت‌ترین واکنش» را به گسترش مانورهای نظامی مشترک ایالات متحده با کره جنوبی برای مقابله با جاه‌طلبی‌های رو به رشد تسلیحات هسته‌ای شمالی خواهد داشت و مدعی شد که متحدان تنش‌ها را به «افراطی» می‌رسانند. خط قرمز.”

کارشناسان می گویند که فشار هسته ای کیم با هدف وادار کردن ایالات متحده به پذیرش ایده کره شمالی به عنوان یک قدرت هسته ای و سپس مذاکره در مورد امتیازات اقتصادی بسیار مورد نیاز از موضع قدرت است.

سخنگوی کره شمالی گفت: پیونگ یانگ تا زمانی که ایالات متحده “سیاست خصمانه و خط تقابل” خود را حفظ کند، علاقه ای به تماس یا گفت و گو با آمریکا ندارد و واشنگتن را به حفظ تحریم ها و فشار نظامی برای وادار کردن کره شمالی به “خلع سلاح یکجانبه خود” متهم کرد. “



منبع

مذاکرات هسته ای بین ایالات متحده و کره شمالی از سال 2019 به دلیل اختلاف نظر در مورد کاهش تحریم های اقتصادی به رهبری ایالات متحده علیه کره شمالی در ازای اقدامات کره شمالی برای پایان دادن به برنامه های تسلیحات هسته ای و موشکی این کشور از مسیر خارج شده است.

ما هواپیماهای نسل پنجم، F-22 و F-35 را مستقر کردیم، یک گروه حمله ناو را برای بازدید از شبه جزیره مستقر کردیم. آستین گفت: می‌توانید در آینده به دنبال این نوع فعالیت باشید.

سخنگوی کره شمالی با استناد به نام رسمی این کشور، گفت: «کره شمالی سخت‌ترین واکنش را به هرگونه تلاش نظامی آمریکا بر اساس اصل «هسته‌ای برای سلاح هسته‌ای و رویارویی همه جانبه برای رویارویی همه جانبه» نشان خواهد داد. جمهوری دموکراتیک خلق کره.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: وضعیت نظامی و سیاسی در شبه جزیره کره و منطقه به دلیل مانورهای تقابلی نظامی بی‌مورد و اقدامات خصمانه آمریکا و نیروهای دست نشانده آن به خط قرمز شدید رسیده است.

کره شمالی سال گذشته تظاهرات تسلیحات خود را افزایش داد، زیرا متحدان آموزش های گسترده خود را که سال ها کاهش یافته بود، از سر گرفتند. اقدامات کره شمالی شامل شلیک موشک و توپخانه ای بود که به عنوان حملات هسته ای شبیه سازی شده به اهداف کره جنوبی و آمریکا توصیف شد.

سفر آستین در حالی انجام شد که کره جنوبی به دنبال تضمین های قوی تر است که ایالات متحده به سرعت و قاطعانه از توانایی های هسته ای خود برای محافظت از متحد خود در برابر حمله هسته ای کره شمالی استفاده خواهد کرد.

آستین در یک کنفرانس خبری پس از دیدار آنها گفت که او و وزیر دفاع کره جنوبی، لی جونگ سوپ، برای گسترش بیشتر تمرینات نظامی ترکیبی خود، از جمله تظاهرات بیشتر با تیراندازی، توافق کردند. آنها متعهد شدند که به استقرار “به موقع و هماهنگ” دارایی های استراتژیک ایالات متحده در منطقه ادامه دهند.

جئون ها گیو، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت که این وزارتخانه هیچ اظهارنظر فوری در پاسخ به بیانیه کره شمالی ندارد. وی با اشاره به تعهد به استفاده از طیف وسیعی از قابلیت‌های نظامی خود، از جمله ظرفیت‌های هسته‌ای، برای دفاع از کره جنوبی، گفت: آخرین مانورهای هوایی متحدان با هدف نشان دادن اعتبار “بازدارندگی گسترده” آمریکا انجام شده است. وی از اعلام تعداد دقیق هواپیماهای آمریکایی و کره جنوبی که در این رزمایش شرکت داشتند خودداری کرد.

در جریان کنفرانس سیاسی در دسامبر، کیم خواستار «افزایش تصاعدی» کلاهک‌های هسته‌ای، تولید انبوه سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی میدان نبرد با هدف قرار دادن کره جنوبی و توسعه موشک‌های دوربرد قدرتمندتر طراحی‌شده برای رسیدن به سرزمین اصلی آمریکا شد.

تنش ها ممکن است در ماه های آینده بیشتر شود، زیرا کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، جاه طلبی های هسته ای خود را دوچندان کرده است.

این سخنگوی کره شمالی گفت: «اگر ایالات متحده به وارد کردن دارایی های استراتژیک به شبه جزیره کره و مناطق اطراف آن ادامه دهد، کره شمالی فعالیت های بازدارنده خود را بدون شکست بر اساس ماهیت آنها آشکارتر خواهد کرد.»

کره شمالی برای چندین دهه تمرینات نظامی ترکیبی ایالات متحده با کره جنوبی را تمرینی برای تهاجم احتمالی توصیف کرده است، اگرچه متحدان آن رزمایش ها را دفاعی توصیف کرده اند.

تنش های امنیتی کره جنوبی از زمانی که کره شمالی ده ها موشک را در سال 2022 آزمایش کرد، از جمله موشک های بالقوه با قابلیت حمل هسته ای که برای حمله به اهدافی در کره جنوبی و سرزمین اصلی آمریکا طراحی شده بودند، افزایش یافته است. افزایش فعالیت آزمایشی کره شمالی با تهدید به استفاده پیشگیرانه از تسلیحات هسته ای خود در طیف وسیعی از سناریوها که در آن رهبران خود را در معرض تهدید تصور می کند، از جمله درگیری های متعارف یا موقعیت های غیرجنگی، مشخص شده است.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که ایالات متحده بمب افکن های B-1B و جنگنده های F-22 و F-35 را در رزمایشی با جنگنده های کره جنوبی در روز چهارشنبه در آخرین نمایش قدرت خود بر فراز آب های غربی کره جنوبی به پرواز درآورد. ایالات متحده و کره جنوبی همچنین در حال برنامه ریزی برای برگزاری یک تمرین شبیه سازی در ماه جاری با هدف تشدید واکنش خود در صورت استفاده کره شمالی از سلاح هسته ای هستند.