هانتر بایدن به دنبال تحقیقات فدرال از متحدان ترامپ در مورد لپ تاپ است

بر اساس این نامه، جولیانی این اطلاعات را در اختیار خبرنگار نیویورک پست قرار داد که ابتدا درباره لپ‌تاپ نوشت و همچنین به بنن. وکیل او می گوید که هانتر بایدن هرگز رضایت نداد که به اطلاعات شخصی وی دسترسی یا به اشتراک گذاشته شود.

دیوید بادر، نویسنده آسوشیتدپرس در نیویورک در این گزارش مشارکت داشت.

در این نامه آمده است: «این ترفند کثیف سیاسی ناموفق مستقیماً منجر به افشای، بهره‌برداری و دستکاری اطلاعات خصوصی و شخصی آقای بایدن شد» و افزود: «سیاستمداران و رسانه‌های خبری از این دسترسی غیرقانونی، کپی، توزیع و دستکاری استفاده کرده‌اند. داده‌ها برای تحریف حقیقت و آسیب رساندن به آقای بایدن.»

وکلای بایدن در نامه‌ای جداگانه همچنین از تاکر کارلسون مجری شبکه فاکس نیوز خواسته‌اند که ادعاهای نادرست و افتراآمیز که مکرراً در مورد او بر روی آنتن مطرح شده است را پس بگیرد و عذرخواهی کند، از جمله اینکه بدون مدرک نشان می‌دهد که وی دسترسی غیرمجاز به اسناد طبقه‌بندی شده موجود در خانه پدرش

سخنگوی وزارت دادگستری از اظهار نظر خودداری کرد.

نامه به وزارت دادگستری خطاب به متیو اولسن، مقام ارشد امنیت ملی این وزارتخانه بود. این سازمان به نقض احتمالی قوانین منع دسترسی غیرمجاز به رایانه یا ارتباطات الکترونیکی ذخیره شده، و همچنین انتقال داده‌های دزدیده شده از طریق خطوط دولتی و انتشار داده‌های شخصی محدود شده به قصد ارعاب یا تهدید اشاره می‌کند.

همچنین نشان‌دهنده آخرین حماسه طولانی‌مدت لپ‌تاپ است که با یک داستان نیویورک پست در اکتبر 2020 شروع شد و جزئیات برخی از ایمیل‌هایی را که می‌گوید در دستگاه مربوط به معاملات تجاری خارجی هانتر بایدن پیدا شد، شرح داد. ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آن سال به‌سرعت از آن به عنوان یک موضوع کمپین استفاده کرد.

در این نامه به بخش هایی از کتاب مک آیزاک اشاره شده است که در آن او اعتراف کرده است که مطالب خصوصی و حساس لپ تاپ بایدن را بررسی کرده است، از جمله فایلی با عنوان “income.pdf”. اشاره می‌کند که مک آیزاک یک کپی از داده‌های لپ‌تاپ را برای وکیل جولیانی، رابرت کاستلو، فرستاد و او نیز آن را با جولیانی، یکی از متحدان نزدیک ترامپ که در آن زمان نظریه‌های بی‌اعتبار درباره بایدن جوان‌تر را مطرح می‌کرد، به اشتراک گذاشت.

واشنگتن (AP) – وکیل پسر جو بایدن، هانتر، از وزارت دادگستری خواسته است که در مورد متحدان نزدیک دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و دیگرانی که به گفته او به داده های شخصی از لپ تاپی که در رایانه دلاور رها شده بود دسترسی پیدا کرده و منتشر کرده اند، تحقیق کند. تعمیرگاه در سال 2019.

اریک تاکر را در توییتر در http://www.twitter.com/etuckerAP دنبال کنید





منبع

اقداماتی که در بالا توضیح داده شد بیش از یک تحقیق کامل است و بسته به حقایق حاصله، ممکن است طبق قوانین مختلف مستحق پیگرد قانونی باشد. این امر عادی نیست که یک شخص خصوصی و مشاور او به دنبال تحقیق از شخص دیگری باشند، اما اقدامات و انگیزه های اینجا ایجاب می کند. لاول در نامه نوشت.

_____

این نامه که توسط اب لاول، وکیل برجسته واشنگتن امضا شده است، از جمله به دنبال تحقیق در مورد استیو بنن، استراتژیست سابق ترامپ، رودی جولیانی وکیل قدیمی ترامپ، وکیل جولیانی و مالک تعمیرگاه کامپیوتر ویلمینگتون، جان پل مک آیزاک است که گفته است. هانتر بایدن در آوریل 2019 یک لپ تاپ را در فروشگاه خود رها کرد و هرگز برای تحویل گرفتن آن برنگشت.

همچنین از دادستان ها می خواهد که بررسی کنند که آیا هر یک از داده ها دستکاری یا دستکاری شده است یا خیر.

نامه‌های جداگانه‌ای برای درخواست تحقیقات نیز به دفتر دادستان کل ایالت دلاور و خدمات درآمد داخلی ارسال شد. سخنگویان آنجا فوراً ایمیل‌هایی را که به دنبال نظر بودند، برنگشتند.

هنگامی که آسوشیتدپرس عصر چهارشنبه با مک آیزاک تماس گرفت، از اظهار نظر خودداری کرد. کاستلو که از طرف او و جولیانی خواسته شد نظر بدهد، نامه را “یک سند حقوقی بیهوده” خواند و گفت “بوی استیصال می آید زیرا می دانند که روز داوری برای بایدن ها فرا می رسد.”

وکیلی که سال گذشته وکالت بنن را در محاکمه ای در واشنگتن دی سی بر عهده داشت، فوراً تماسی را برای اظهار نظر پاسخ نداد. یکی از نمایندگان فاکس نیوز هیچ اظهارنظری فوری نداشت.

درخواست برای تحقیقات جنایی، که در حالی مطرح می‌شود که هانتر بایدن با تحقیقات وزارت دادگستری خود در مورد فرار مالیاتی مواجه است، به این معنا نیست که دادستان‌های فدرال تحقیقاتی را آغاز خواهند کرد یا اقدام دیگری انجام خواهند داد. اما با این وجود نشان‌دهنده یک تغییر هماهنگ در استراتژی و واکنش عمومی نادر بایدن جوان و تیم حقوقی‌اش به حملات سال‌ها مقامات جمهوری‌خواه و رسانه‌های محافظه‌کار است، که انتظار می‌رود اکنون که جمهوری‌خواهان مجلس را در اختیار گرفته‌اند، بررسی‌ها ادامه یابد.