سند فاش شده مشکلات اولیه قابل توجهی را با تسلا Cybertruck نشان می دهد

اولین باری که تسلا سایبرتراک را دیدیم را به خاطر دارید؟ نه؟ اگر این کار را نمی کنید، احتمالاً به این دلیل است که خودروی الکتریکی که هنوز منتشر نشده در اواخر سال 2019، تقریباً چهار سال پیش، رونمایی شد. این رویداد نه فقط برای وسیله نقلیه وحشی و آینده نگر که روی صحنه نمایش داده شد، بلکه برای انفجار بزرگی که زمانی رخ داد که مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک، سعی کرد «شیشه زره پوش» خود را نشان دهد و شیشه روی صحنه را شکست. همانطور که مشخص شد، این تنها یکی از چندین مشکل اولیه بود که تیم مهندسی تسلا با نمونه اولیه سطح آلفا کشف کرد.

سندی که اخیراً فاش شده است که توسط آلمان به اشتراک گذاشته شده است هندلزبلات روزنامه و گزارش در اینجا توسط سیمی، تا حدودی روشن می کند که چرا تقریباً چهار سال از رونمایی کامیون می گذرد و پرده فرآیند پیچیده مهندسی پشت توسعه آن را کنار می زند. این شرکت برای حل مشکلات مربوط به آب بندی بدنه و نشتی، صدا، هندلینگ و ترمز و تعلیق تلاش کرد. در حالی که اینها مسائل رایج در هر مدل جدید هستند، خودی های صنعت از میزان تلاش و زمان برای حل آنها ابراز تعجب کردند.

برخی از مشکلات ناشی از طراحی کامیون بود که چالش های منحصر به فردی را با آب بندی بدنه و سر و صدا ایجاد می کرد. به دست آوردن مهر و موم خوب با اشکال سنتی خودرو به اندازه کافی سخت است و Cybertruck تیز و هندسی این فرآیند را چالش برانگیزتر کرد. این سند همچنین موارد دیگری مانند «شتاب‌های پرتاب سر بالا»، «لرزش ساختاری» و «تند و برش بیش از حد در سرعت متوسط» را بیان می‌کند. برخی از ویژگی‌های پیشرفته‌تر وعده داده شده برای کامیون نیز مشکلات اولیه را به همراه داشت، مانند «حالت strafe» که مانند ویژگی راه رفتن خرچنگ در GMC Hummer EV عمل می‌کند.

حتی با وجود این مشکلات و موارد دیگر، تسلا قول می دهد که در مسیر عرضه کامیون تا پایان سال جاری است، اگرچه تولید حجمی آن تا زمانی در سال 2024 آغاز نمی شود. هنگامی که فرود آمد، شکل Cybertruck ممکن است همچنان مشکلاتی را برای آن ایجاد کند. پذیرش گسترده، زیرا برخی به مشکلات احتمالی در تصویب مقررات ایمنی در اروپا و جاهای دیگر اشاره می کنند. فولاد ضد زنگ فلزی پیچیده برای کار است و مانند فولاد سنتی خم نمی شود، بنابراین مناطق مچاله کامیون و سایر ویژگی ها ممکن است برای مطابقت با طراحی به خطر بیفتند.



منبع