جورج سانتوس می‌گوید افرادی که از پیوند او حمایت می‌کنند اعضای خانواده‌شان هستند که در صورت افشای نام‌شان به او وثیقه خواهند داد.

موری گفت که سانتوس و کارکنانش از زمانی که سانتوس کیفرخواست صادر شده است، با “حملات رسانه ای و حملات نفرت انگیز” مواجه شده اند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

موری گفت: «معقول است که نتیجه بگیریم که اگر وثیقه گذاران متهم شناسایی شوند، حملات و آزار و اذیت علیه آنها نیز آغاز خواهد شد. “علاوه بر این، با توجه به دمای سیاسی در این کشور و اعمال خشونت سیاسی که رخ می دهد، منافع حریم خصوصی این ضامن ها به ویژه با توجه به سن و شغل مربوطه آنها بسیار نگران کننده است.”

دادستان ها ادعا می کنند که سانتوس کمک های مالی کمپین خود را صرف هزینه های شخصی و جمع آوری بیکاری در حالی که دستمزد شش رقمی دریافت کرده است.

هیئت منصفه بزرگ در ماه مه سانتوس را به 13 اتهام جنایی از جمله کلاهبرداری، پولشویی و سرقت متهم کرد. او اعتراف به بی گناهی کرد و با قرار وثیقه 500000 دلاری آزاد شد.

موری گفت که اگر این اسامی منتشر شود، سانتوس می‌ترسد که آنها از حمایت از پیوند او صرفنظر کنند، به این معنی که قانونگذار جمهوری‌خواه باید به زندان گزارش کند.

جوزف موری، وکیل دادگستری، جوزف موری، از قاضی دادگاه منطقه ای جوآنا سیبرت خواست تا از انتشار اسامی ضامنان سانتوس جلوگیری کند.

جورج سانتوس
  • وکیل او گفت که ضامن‌ها خویشاوند هستند، “نه لابی‌گران، اهداکنندگان یا دیگرانی که به دنبال اعمال نفوذ هستند.”

  • وکیل جورج سانتوس روز جمعه گفت که بر اساس اسناد دادگاه به دست آمده توسط Insider، افرادی که از وثیقه 500000 دلاری نماینده متهم حمایت می کنند، اعضای خانواده هستند که او می ترسد در صورت انتشار علنی نام آنها، او را وثیقه بگذارند.

    موری و دادستان ناحیه شرقی نیویورک بلافاصله به درخواست های Insider برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

    اینسایدر در میان ائتلافی از سازمان های خبری است که به دنبال اسامی ضامن کنندگان اوراق قرضه است.

    قاضی آن شیلدز – که بر پرونده جنایی علیه سانتوس نظارت می کند – روز سه شنبه گفته بود که قصد دارد هویت ضامن ها را فاش کند اما به سانتوس تا جمعه فرصت داد تا درخواست تجدید نظر کند.

    موری در نامه ای به سایبرت نوشت: «متهم اساساً علناً فاش کرده است که ضامن ها اعضای خانواده هستند و نه لابی گر، اهداکننده یا دیگرانی که به دنبال اعمال نفوذ بر متهم هستند.»

    وکیل سانتوس از یک قاضی فدرال خواست تا نام افراد حامی وثیقه سانتوس را منتشر نکند.

  • موری گفت: “از صبح روز 10 می 2023، ما فقط دو ضامن تایید شده داشتیم، در حالی که ضامن سوم ما تغییر عقیده داشت و عقب نشینی کرد.”

او گفت که ضامن ها “بسیار ترسیده و نگران شدند.”

موری اضافه کرد که سانتوس قبلاً شاهد بود که یکی از ضامن‌های اوراق قرضه در ماه می کنار گذاشته شد زیرا «جنون رسانه‌ای» پیرامون پرونده «به تدریج بدتر شد».

وکیل سانتوس می گوید که اعضای خانواده احتمالاً سانتوس را رها می کنند اگر نام آنها علنی شود.