سنای فلوریدا اصلاحات اساسی بیمه اموال را تصویب کرد

پیشنهاد جمهوری خواهان در دومین جلسه ویژه مجلس قانونگذاری تحت رهبری جمهوری خواهان در سال جاری با هدف تثبیت بازار بیمه اموال ایالتی مطرح شد. انتظار می رود مجلس ایالتی این مصوبه را این هفته تصویب نهایی کند.

فلوریدا برای کنترل افزایش هزینه‌های بیمه اموال و حفظ بیمه‌گران در بازاری که بلایای طبیعی بر هزینه‌های کسب‌وکار سنگینی می‌کند، تلاش کرده است. این جلسه پس از آن برگزار می شود که طوفان ایان در اواخر سپتامبر به سواحل جنوب غربی هجوم آورد و حدود 40 تا 70 میلیارد دلار خسارت بیمه شده به بار آورد.

کرت اندرسون، نویسنده آسوشیتدپرس، از سنت پترزبورگ، فلوریدا کمک کرد.



منبع

این قانون حق الوکاله «یک طرفه» را برای بیمه اموال حذف می کند، که بیمه گذاران اموال را ملزم می کند حق وکالت بیمه گذارانی را که با موفقیت شکایت می کنند، بپردازند، در حالی که بیمه گذاران را از پرداخت حق الوکاله بیمه گر در صورت ضرر محافظت می کند.

«این یک قانون اساسی است. مارک فریدلندر، سخنگوی موسسه اطلاعات بیمه، گفت: در واقع، این قوی‌ترین بسته اصلاح بیمه‌ای است که تا به حال در فلوریدا پیشنهاد شده است. ”

جمهوری خواهان پس از چندین ساعت بحث، اصلاحات دموکرات ها را رد کردند و در نهایت این قانون را تصویب کردند.

بری گیلوی، رئیس، مدیر عامل و مدیر اجرایی Citizens گفت: “ما یک لایحه کلی در اینجا داریم که به نظر من کاملاً تاریخی است.” این شروع یک تغییر عمده در بازار بیمه اموال در فلوریدا است. این سرمایه را به بازار فلوریدا باز می گرداند. این یک شبه اتفاق نمی افتد، اما خیلی زودتر از آنچه مردم فکر می کنند اتفاق می افتد.

میانگین حق بیمه سالانه در فلوریدا به بیش از 4200 دلار رسیده است که سه برابر میانگین ملی است. طبق گفته موسسه اطلاعات بیمه، یک سازمان تحقیقاتی که توسط صنعت بیمه تامین مالی می شود، حدود 12 درصد از صاحبان خانه در ایالت بیمه اموال ندارند، در حالی که میانگین کشوری 5 درصد است.

این لایحه که بر اساس قوانین بیمه تصویب شده در ماه مه است، انتظار نمی رود بلافاصله نرخ های بیمه گذاران را کاهش دهد، که انتقاد دموکرات ها را برانگیخته است. حامیان این لایحه استدلال می کنند که هدف از آن تثبیت بازار است که می تواند در آینده نرخ ها را کاهش دهد.

صنعت بیمه دو سال متوالی زیان خالص پذیره نویسی بیش از یک میلیارد دلار در هر سال در فلوریدا داشته است. شش شرکت بیمه در سال جاری ورشکسته شده اند، در حالی که سایرین در حال ترک دولت هستند.

___

صنعت بیمه می گوید که دعوی قضایی تا حدودی مقصر است. سخنگوی مؤسسه اطلاعات بیمه گفت که خلأهای موجود در قانون فلوریدا، از جمله افزایش هزینه ها که به وکلا اجازه می دهد تا هزینه های بالاتری را برای پرونده های بیمه اموال دریافت کنند، فلوریدا را به یک ایالت بیش از حد دعوی تبدیل کرده است.

سناتور دموکرات ایالت داریل روسون گفت: “صاحبان خانه در فلوریدا در حال حاضر به دلیل هزینه مسکن و هزینه های بیمه، بخش عمده ای از آن هستند.” به بیمه‌گذاران کمک‌های کوتاه‌مدت قابل‌توجهی ارائه می‌کند، من معتقدم که از اهداف ما فاصله دارد.»

این لایحه افراد دارای بیمه نامه شهروندان را مجبور به پرداخت هزینه بیمه سیل می کند و در صورت ارائه بیمه نامه تا 20 درصد گران تر از شهروندان، باید به بیمه گران خصوصی مراجعه کنند.

محیط ناپایدار بیمه در فلوریدا باعث شده است که صاحبان خانه نتوانند پوشش خصوصی آخرین راه حل بیمه دولتی این ایالت، بیمه اموال شهروندان، که در تابستان امسال برای اولین بار در یک دهه گذشته از مرز 1 میلیون بیمه نامه عبور کرد، دریافت کنند.

همچنین انتظار می‌رود که قانون‌گذاران در این هفته لوایح جداگانه‌ای را به تصویب برسانند که به افرادی که خانه‌ها و مشاغلشان توسط ایان غیرقابل سکونت شده است، تخفیف مالیاتی بر دارایی ارائه می‌کند و به مسافرانی که بیش از 35 عوارض بزرگراه را در یک ماه با ترانسپوندر پرداخت می‌کنند، 50 درصد بازپرداخت می‌دهد.

گروه های وکلا استدلال کرده اند که صنعت بیمه در خودداری از پرداخت مطالبات مقصر است و بیمه گذاران به عنوان آخرین راه حل شکایت می کنند. آنها می گویند، جایگزین، داوری، به نفع شرکت های بیمه گرایش پیدا می کند.

تالاهاسی، فلوریدا (AP) – سنای فلوریدا روز سه‌شنبه قانون گسترده‌ای را تصویب کرد که سیستم بیمه اموال این ایالت را که به دلیل ورشکستگی، هزینه‌های بالا و طوفان‌های بزرگ با مشکل مواجه شده است، اصلاح می‌کند.

دموکرات‌های سنا دوری از اصلاحات را در این لایحه ارائه کردند و بوید را با سؤالات دقیق در مورد وضعیت بازار بیمه، دعاوی حقوقی بیمه و عناصر مختلف این پیشنهاد پیچیده مطرح کردند.

اداره مقررات بیمه فلوریدا گفته است که این ایالت 76 درصد از دعاوی بیمه صاحبان خانه در کشور را تشکیل می دهد، اما فقط 9 درصد از کل مطالبات بیمه صاحبان خانه را تشکیل می دهد.

“آیا پاسخ مجازات مردم فلوریدا است؟ آنها هیچ شانسی برای مخالفت با تصمیمی که یک شرکت بیمه می گیرد نخواهند داشت مگر اینکه مستقلاً ثروتمند باشند.» “بیمه باید پوششی باشد نه پوششی که شما را خفه کند.”

این لایحه یک صندوق بیمه اتکایی 1 میلیارد دلاری ایجاد می کند، هزینه های دعوی قضایی را کاهش می دهد و برخی از مشتریان را وادار می کند تا یک شرکت بیمه دولتی را ترک کنند. همچنین بیمه‌گران را مجبور می‌کند که سریع‌تر به ادعاها پاسخ دهند و نظارت دولتی بر رفتار بیمه‌گران پس از طوفان افزایش یابد.

این لایحه یک میلیارد دلار بودجه مالیات دهندگان را برای برنامه ای برای ارائه بیمه اتکایی طوفان به شرکت های حمل و نقل ارائه می کند، که پوشش خریداری شده برای کمک به اطمینان از پرداخت خسارت آنها است. در بازاری که شرکت‌ها از افزایش هزینه‌ها شکایت دارند، نرخ‌های «معقول» ارائه می‌کند.

سناتور جمهوری خواه جیم بوید که حامی این لایحه بود، گفت: «همانطور که ما به جلو نگاه می کنیم، و در حالی که این اصلاحات اتفاق می افتند و مسیر خود را از طریق فرآیند نرخ گذاری انجام می دهند، من کاملاً معتقدم که هزینه های آنها کاهش می یابد. امروز اتفاق بیفتد، من کاملاً معتقدم که با حرکت رو به جلو در آینده، کاهش نرخ را خواهیم داشت.»

این پیشنهاد همچنین روند رسیدگی به مطالبات را تسریع می‌کند و قوانین واگذاری مزایا توسط ایالت را حذف می‌کند، که در آن مالکان املاک مطالبات خود را به پیمانکاران امضا می‌کنند که سپس با شرکت‌های بیمه رسیدگی می‌کنند.