دموکرات ها شروع به گرم شدن با ایده ممنوعیت های دولتی TikTok کرده اند

او گفت: «قانون دوحزبی ضد اجتماعی ح‌ک‌چ گامی قوی در حفاظت از ملت ما در برابر نظارت دیجیتالی و عملیات نفوذ شیطانی رژیم‌های توتالیتر است.» افشاگری‌های اخیر پیرامون عمق روابط TikTok با ح‌ک‌چ، ضرورت محافظت از آمریکایی‌ها در برابر این خطرات را قبل از اینکه خیلی دیر شود، برجسته می‌کند.

همانطور که قانون چین حکم می کند، یک شرکت چینی باید ابتدا به حزب کمونیست چین وفادار باشد، نه به سهامداران یا مشتریانش. وارنر روز سه شنبه گفت و این باید یک پرچم قرمز غول پیکر باشد.

«ایالت نیویورک استفاده از TikTok را در دستگاه‌های تلفن همراه صادر شده توسط ITS مسدود می‌کند. ریف به Yahoo News گفت: ما می‌دانیم که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به شیوه ارتباط و اشتراک‌گذاری اطلاعات ما تبدیل شده‌اند، و برای این منظور، استفاده بسیار محدودی از TikTok از جمله برای حضور تایید شده در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد. ما به کسانی می‌پیوندیم که از دولت فدرال می‌خواهند رویکردی جامع برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی و حریم خصوصی مرتبط با TikTok اتخاذ کند.»

«خوشحالم که ایالت‌ها علیه TikTok اقدامی انجام می‌دهند، اما برای موفقیت‌آمیز بودن این کار، ما به یک ممنوعیت فدرال نیاز داریم. روبیو در بیانیه‌ای که به یاهو نیوز ارائه شد، گفت: دموکرات‌هایی که خطرات امنیتی را درک می‌کنند، نمی‌توانند به دولت بایدن ادامه دهند. “امیدوارم افراد بیشتری از رهبر کریشنامورتی پیروی کنند، زیرا این باید یک تلاش دو حزبی برای موفقیت باشد.”

سناتور مارکو روبیو انگشت اشاره خود را به سمت بالا نشان می دهد.

در زمانی که حزب کمونیست چین و دیگر دشمنان ما در خارج از کشور به دنبال هر گونه مزیتی هستند که می توانند از طریق جاسوسی و نظارت جمعی علیه ایالات متحده پیدا کنند، ضروری است که اجازه ندهیم قدرت های متخاصم به طور بالقوه شبکه های رسانه های اجتماعی را کنترل کنند. کریشنامورتی در بیانیه‌ای گفت: به راحتی علیه ما مسلح شد.

وزارت دادگستری تحت دولت بایدن بیش از یک سال است که قول داده است که راهی برای جدا کردن ByteDance – که مالک چینی TikTok است – و محافظت از داده‌ها دارد. وارنر گفت، از کاربران آمریکایی از دولت چین. “اما آنها یک سال بیشتر وقت گذاشته اند، آنها هنوز پاسخی ندارند، که فکر می کنم نگرانی من را تقویت می کند که ممکن است پاسخ فنی برای ارائه این حمایت ها وجود نداشته باشد.”

وارنر گفت که در ویرجینیا گفتگوهایی در مورد اینکه آیا ممنوعیت کارمندان ایالتی باید توسط فرماندار گلن یانگکین، یک جمهوری خواه، یا مجلس قانونگذاری – که بین کنترل دموکرات ها بر سنای ایالت و کنترل جمهوری خواهان بر مجلس نمایندگان تقسیم شده است، وجود دارد.

روبیو به یاهو نیوز گفت که تردید دموکرات ها تا حدودی به دلیل تلاش های مداوم دولت بایدن برای یافتن مصالحه با TikTok است.

توانایی چین برای ردیابی شهروندان آمریکایی و جمع‌آوری داده‌های مربوط به رفتار آنها از طریق TikTok مدتی است که یک نگرانی بوده است.

اسکات ریف، سخنگوی دفتر خدمات فناوری اطلاعات (ITS) نیویورک، گفت که کتی هوچول، فرماندار نیویورک، یک دموکرات، TikTok را به مدت دو سال از اکثر دستگاه های کارمند ایالتی مسدود کرده است.

وارنر در یک کنفرانس مطبوعاتی ویدئویی با رسانه های محلی ایالت خود گفت که اگرچه ممکن است اختلافات جزئی با جزئیات لایحه روبیو داشته باشد، دلیل اصلی عدم تایید این قانون این است که او منتظر است تا وزارت دادگستری درباره آن توافق کند. یک مصالحه فنی با TikTok که از داده های کاربران آمریکایی محافظت می کند.

سناتور مارکو روبیو، اهل فلوریدا، پس از پیروزی در رقابت انتخاباتی خود در میامی در 8 نوامبر، در گردهمایی شب انتخابات میان دوره ای خود در ایالات متحده ظاهر می شود. (رویترز/ جو اسکیپر)

اما وارنر که به لطف سمت خود به عنوان رئیس کمیته اطلاعات سنا به اطلاعات فوق محرمانه دسترسی دارد، گفت که به طور فزاینده ای نگران توانایی دولت چین برای استفاده از TikTok به عنوان ابزار تبلیغات و اطلاعات نادرست برای نفوذ و دستکاری است. مردم آمریکا

رئیس کمیته، سناتور مارک وارنر، دی-وا.، در جلسه استماع کمیته اطلاعات سنا در کنگره کنگره در واشنگتن دی سی، در ماه فوریه. (درو انگرر/پول از طریق رویترز)

سناتور مارک وارنر، با پلاکی که می گوید آقای وارنر، رئیس، از شاهدان سوال می کند.

به دنبال اظهارات ماه گذشته کریستوفر رای، رئیس اف بی آی، در شهادت کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان، در هفته های اخیر، شتاب برای اقدام علیه TikTok افزایش یافته است.

ری گفت: TikTok “در دست دولتی است که ارزش‌های ما را ندارد و ماموریتی دارد که بسیار با آنچه به نفع ایالات متحده است در تضاد است.” “این باید ما را نگران کند.”

لوگوی بنفش برای برنامه TikTok.

وارنر در بیانیه‌ای که به یاهو نیوز ارائه شد، گفت: «من فکر می‌کنم کاملاً مناسب است که ایالت‌های بیشتری کارمندان را از داشتن TikTok در دستگاه‌های دولتی خود منع کنند. TikTok از نظر قانونی در اختیار حزب کمونیست چین است و نه تنها حجم هشدار دهنده ای از اطلاعات کاربران را جمع آوری می کند، بلکه می تواند روزی به عنوان نوعی ماشین تبلیغاتی برای تحت تاثیر قرار دادن افکار آمریکایی ها یا انتشار اطلاعات نادرست مورد استفاده قرار گیرد.

Wray این نگرانی ها را در جلسه پرسش و پاسخ پس از سخنرانی در دانشگاه میشیگان در 2 دسامبر تکرار کرد.

تعداد انگشت شماری از جمهوری خواهان در کاپیتول هیل و در مراکز ایالتی در سرتاسر کشور این اتهام را برای اعمال فشار برای ممنوعیت دولتی برنامه رسانه های اجتماعی TikTok به دلیل ارتباط آن با دولت چین انجام داده اند، اما دموکرات ها در این هفته نیز شروع به کار کرده اند. .

وارنر همچنین به یاهو نیوز گفت که او فکر می کند که ایالت های بیشتری باید از این روش پیروی کنند.

تا به امروز، فرمانداران جمهوری‌خواه در کارولینای جنوبی، اوکلاهما، نبراسکا، داکوتای جنوبی، تگزاس، مریلند و یوتا همه کارمندان ایالتی را از دانلود TikTok در دستگاه‌های دولتی منع کرده‌اند.

وارنر گفت: «من عمیقا نگران هستم. او تایوان را مثال زد، کشوری که چین از دیرباز می خواست آن را فتح و تحت سلطه خود درآورد.

رای به قانونگذاران گفت که در مورد “احتمالی که دولت چین می تواند استفاده کند” به شدت نگران است [TikTok] برای کنترل جمع‌آوری داده‌ها روی میلیون‌ها کاربر، یا کنترل الگوریتم توصیه، که در صورت تمایل می‌تواند برای اعمال نفوذ استفاده شود، یا برای کنترل نرم‌افزار روی میلیون‌ها دستگاه، که به آن فرصتی می‌دهد تا از نظر فنی دستگاه‌های شخصی را به خطر بیاندازد.»

روبیو برترین جمهوری خواه در کمیته اطلاعات سنا است. رئیس دموکرات آن پنل، سناتور مارک وارنر، دی‌وا، هنوز ممنوعیت ملی را امضا نکرده است، اما او روز سه‌شنبه اعلام کرد که از این ایده استقبال می‌کند.

وارنر گفت: صبر من برای وزارت دادگستری به پایان رسیده است. سناتور روبیو و من روی این موضوع بسیار کار کرده ایم. من احتمالاً رویکرد قانونی متفاوتی را اتخاذ می‌کنم، اما اگر راه‌حلی از وزارت دادگستری دریافت نکنیم، ممکن است نوعی رویکرد قانونی بسیار ضروری باشد.»

«بقیه جهان ممکن است به TikTok – و به ویژه برای جوانان در سراسر کشور و سراسر جهان – پایان یابد، جایی که ناگهان آنها فقط تصاویری ظاهر می شوند که می گویند بخشی از چین تایوان است، که سیاست خارجی چین، حزب کمونیست چین را ترویج می کند. وارنر گفت: سیاست خارجی.



منبع

لوگو برنامه TikTok. (رویترز/دادو روویچ/تصویر)

راجا کریشنامورتی، نماینده دموکرات، روز سه‌شنبه اولین دموکرات در کنگره شد که ممنوعیت ملی TikTok را تأیید کرد و به عنوان حامی لایحه‌ای را که ماه گذشته توسط سناتور مارکو روبیو، R-Fla و سناتور مارکو روبیو ارائه شد، امضا کرد. نماینده مایک گالاگر، R-Wis.