سناتور وایومینگ که به تایید نتایج انتخابات 2020 پنسیلوانیا رای منفی داد، صراحتاً از دیسانتیس به عنوان “رهبر” حزب جمهوری خواه حمایت کرد.

لومیس که گفته بود در سال 2016 هنگام رای دادن به ترامپ “دماغش را می گیرد”، در انتخابات سال 2020 توسط رئیس جمهور وقت تایید شد – حمایت سناتور وایومینگ که گفت دریافت آن “مفتخر” است.

لومیس گفت که سوال اشتباهی می‌پرسد و دیسانتیس را «رهبر حزب جمهوری‌خواه» می‌خواند.

  • سینتیا لومیس

    سناتور سینتیا لومیس از وایومینگ وقتی از وی پرسیده شد که آیا از دونالد ترامپ – نامزدی که از طریق دو استیضاح از او حمایت کرده بود – در مبارزات انتخاباتی جدید حمایت می کند، به پولیتیکو گفت که دیگر رئیس جمهور سابق را رهبر حزب خود نمی داند.

    سناتور جمهوری‌خواه در پاسخ به این سوال که آیا او از کمپین ترامپ در سال 2024 حمایت می‌کند، به خبرنگار پولیتیکو، برجس اورت، گفت: «فکر نمی‌کنم این سؤال درستی باشد». من فکر می‌کنم سوال این است که رهبر فعلی حزب جمهوری‌خواه کیست؟

    هنگامی که از او برای جزئیات بیشتر در مورد تایید لومیس از دسانتیس خواسته شد، نمایندگان سناتور به اینسایدر گفتند “بیانیه او به خودی خود باقی است و ما هیچ اظهارنظر بیشتری نداریم.”

    مخالفت لومیس در حمایتش از ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که سیاستمداران و چهره‌های رسانه‌ای جمهوری‌خواه پس از عملکرد ضعیف جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای امسال، شدیدتر از رئیس‌جمهور سابق انتقاد کرده‌اند. پیروزی دیسانتیس بر حریف دموکرات خود با برتری تقریباً 20 درصدی، حامیان وی را که فرماندار فلوریدا را جایگزین محافظه کار مناسبی برای ترامپ می دانند، بیشتر تقویت کرده است.

    سینتیا لومیستام ویلیامز / گتی ایماژ

    • برگس اورت، خبرنگار پولیتیکو از سناتور سینتیا لومیس پرسید که آیا او از کمپین ترامپ در سال 2024 حمایت می کند یا خیر.

    • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    در حال حاضر، مهم‌تر از هر زمان دیگری این است که از رئیس جمهور ترامپ پیروی کنیم و آمریکا را در اولویت قرار دهیم!» لومیس پس از پذیرش حمایت سیاسی ترامپ گفت. او بعداً به تأیید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 در پنسیلوانیا رأی منفی داد و در دومین محاکمه استیضاح ترامپ پس از حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره رأی به تبرئه داد.

    لومیس افزود: “اوه، من می دانم که او کیست.” او در پاسخ به سوال خود با نام بردن از رقیب سیاسی ترامپ گفت: «رون دیسانتیس».

    او به تایید نتایج انتخابات 2020 تشکیلات خودگردان و تبرئه ترامپ در دومین استیضاح او رای منفی داد.