هابز در انتخابات فرمانداری آریزونا پیروز شد و ایالت را برای دموکرات ها تغییر داد

پنزون در یک کنفرانس خبری ساعاتی قبل از مسابقه مسابقه به خبرنگاران گفت: “من فکر می کنم به پایان بازی نزدیک می شویم، بنابراین می خواهم مطمئن باشم که آماده هستیم.”

توجه به او اجازه داد تا میلیون ها دلار جمع آوری کند و مشخصات خود را افزایش دهد. هنگامی که او مبارزات انتخاباتی خود را برای فرمانداری اعلام کرد، سایر دموکرات‌های برجسته از شرکت در انتخابات خودداری کردند و هابز به راحتی در انتخابات مقدماتی خود پیروز شد.

لیک پس از انتشار اخبار عصر در فینیکس برای بیش از دو دهه در بسیاری از ایالت ها به خوبی شناخته شده است. او به‌عنوان منتقد سرسخت رسانه‌های اصلی شرکت کرد که به گفته او نسبت به جمهوری‌خواهان ناعادلانه است. او تحسین ترامپ را به خاطر تعهد سرسختانه اش به زیر سوال بردن نتایج انتخابات 2020 برانگیخت، موضعی که حتی پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه هرگز از آن تزلزل نکرد.

هابز که وزیر امور خارجه آریزونا است، به عنوان یک مدافع سرسخت مشروعیت انتخابات گذشته به شهرت رسید و هشدار داد که رقیب جمهوری‌خواه او، مجری سابق اخبار تلویزیون، کاری لیک، عامل هرج و مرج خواهد بود. پیروزی هابز شواهد دیگری را اضافه می کند که ترامپ در حال سخت کردن متحدانش در یک ایالت میدان نبرد مهم است، زیرا رئیس جمهور سابق برای اعلام نامزدی ریاست جمهوری 2024 آماده می شود.

او جانشین فرماندار جمهوری‌خواه داگ دوسی خواهد شد، که قانون محدودیت دوره او را از کاندیداتوری مجدد منع کرده بود. او اولین دموکراتی است که پس از جانت ناپولیتانو در سال 2006 به عنوان فرماندار آریزونا انتخاب شد.

پس از آنکه فاکس نیوز و آسوشیتدپرس از آریزونا برای بایدن خواستند، معترضان مسلح و خشمگین دو سال پیش به ساختمان انتخاباتی در مرکز شهر فینیکس آمدند و این اولین باری بود که یک دموکرات در بیش از دو دهه گذشته برنده ایالت شد، دفتر کلانتری غافلگیر شد.

او بی‌اساس مقامات انتخاباتی را به کندی شمارش آرا در سال جاری و اولویت دادن به آراء دموکرات‌ها متهم کرد، زیرا او برای روزها پس از انتخابات از هابز عقب بود.

فینیکس (AP) – کیتی هابز دموکرات روز دوشنبه به عنوان فرماندار آریزونا انتخاب شد و یکی از متحدان دونالد ترامپ را شکست داد که به دروغ ادعا کرد در انتخابات 2020 تقلب شده است و حاضر به قبول نتایج رقابت های انتخاباتی خود در این سال نشد.

نظرسنجی‌های پیش از انتخابات نشان داد که رقابت‌ها مساوی بود، اما پیروزی هابز همچنان برای بسیاری از دموکرات‌ها که می‌ترسیدند ترسو بودن او رای‌دهندگان را ناامید کند، شگفت‌انگیز بود. او بر انتظارات در شهرستان های ماریکوپا و پیما، مترو فینیکس و مناطق توسان که اکثریت قاطع رای دهندگان آریزونا در آن زندگی می کنند، غلبه کرد. او همچنین زمان قابل توجهی را در مناطق روستایی گذراند و به دنبال کاهش ضررهای خود در مناطقی بود که به طور سنتی از جمهوری‌خواهان حمایت می‌کردند.

در https://apnews.com/hub/explaining-the-elections درباره مسائل و عوامل موجود در میان دوره ای بیشتر بدانید. و پوشش انتخاباتی AP از انتخابات 2022 را در https://apnews.com/hub/2022-midterm-elections دنبال کنید.



منبع

آریزونا که زمانی پایگاه جمهوری‌خواهان بود که در آن دموکرات‌ها در دوران ترامپ به موفقیت‌هایی دست یافتند، آریزونا در تلاش‌های ترامپ و متحدانش برای ایجاد تردید در مورد پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ با ادعاهای دروغین تقلب، نقش اساسی داشت. امسال، بسیاری از نامزدهای مورد حمایت ترامپ در انتخابات عمومی در ایالت‌های میدان نبرد دچار تزلزل شدند، اگرچه جو لومباردو جمهوری‌خواه در انتخابات فرمانداری نوادا، یک دموکرات فعلی را شکست داد.

___

هابز در سال 2018 به عنوان وزیر امور خارجه به پیروزی محدودی دست یافت و در مرکز یک طوفان سیاسی قرار گرفت زیرا آریزونا به مرکز تلاش های ترامپ و متحدانش برای براندازی نتایج انتخابات 2020 که شکست خورد تبدیل شد. او مدام در اخبار کابلی ظاهر می شد و از صداقت شمارش آرا دفاع می کرد.

پل پنزون، کلانتر شهرستان ماریکوپا، گفت که امنیت را در اطراف مرکز انتخابات روز دوشنبه افزایش داده است، با این پیش بینی که رقابت برگزار می شود و احساسات ممکن است داغ شود، اگرچه او گفت که هیچ تهدید خاصی وجود ندارد. او گفت که تظاهرکنندگان چند روزی است که در بیرون ساختمان تجمع کرده اند، اما در آرامش باقی مانده اند.

قبل از ورود به سیاست، هابز یک مددکار اجتماعی بود که با جوانان بی خانمان کار می کرد و یک مدیر اجرایی با یک پناهگاه بزرگ خشونت خانگی در منطقه فینیکس بود. او در سال 2010 به عضویت مجلس قانونگذاری ایالتی انتخاب شد و یک دوره در مجلس نمایندگان و سه دوره در سنا خدمت کرد و به رهبری اقلیت رسید.

او کمپین محتاطانه‌ای را اجرا کرد و عمدتاً به نمایش‌های عمومی فیلمنامه‌شده و طراحی شده پایبند بود. او از شرکت در مناظره با لیک امتناع کرد و ادعا کرد که لیک با طرح تئوری‌های توطئه و اتهامات نادرست آن را به یک نمایش تبدیل می‌کند.

او در عوض شرط می‌بندد که رای‌دهندگان در برابر لیک، که با دوربین‌ها درگیری لفظی با روزنامه‌نگاران انتخاب کرده و لحن جنگ‌جویانه‌ای نسبت به دموکرات‌ها و حتی جمهوری‌خواهان مستقری که مدت‌ها بر دولت ایالتی تسلط داشته‌اند، عقب نشینی خواهند کرد.