سناتور لیندسی گراهام تهدید کرد که اگر او از انتقاد از ترامپ دست برندارد، به ملاقات با مادر یک افسر پلیس کشته شده کنگره پایان خواهد داد.

یک معاینه پزشکی تشخیص داد که پسرش، افسر سیکنیک، یک روز پس از مبارزه با طرفدار ترامپ، دو سکته مغزی کرد و در 7 ژانویه درگذشت. در حالی که کنگره نتایج انتخابات سال 2020 را برای جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا تأیید می کرد، آشوبگران به ساختمان کنگره یورش بردند.

بنا بر گزارش ها، سناتور لیندزی گراهام به مادر برایان سیکنیک، افسری که در پی شورش 6 ژانویه جان باخت، گفته است که اگر او به بدگویی درباره ترامپ ادامه دهد، به ملاقات با او پایان خواهد داد.

دو مرد به نام های جولیان الی خاطر و جورج پیر تانیوس در ارتباط با مرگ سیکنیک متهم شدند. وزارت دادگستری ماه گذشته اعلام کرد خاتر، متهم به استفاده از اسپری فلفل روی سیکنیک و دو افسر دیگر، به دو فقره حمله، مقاومت یا ممانعت از افسران با سلاح خطرناک اعتراف کرد.

بر اساس گزارش‌ها، این کتاب ادعا می‌کند که گراهام تهدید کرده است که اگر سخنانی درباره رئیس‌جمهور سابق بگوید، جلسه را پایان خواهد داد.

به گزارش پولیتیکو، مایکل فانون، افسر سابق پلیس متروپولیتن دی سی، در کتاب جدیدش با عنوان «خط را نگه دارید: شورش و نبرد یک پلیس برای روح آمریکا»، این تعامل ادعایی را بازگو کرد.

رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ در حالی که سناتور لیندسی گراهام در مورد رای گیری بعد از ظهر آینده در سنا در جریان رویدادی در کاخ سفید در 6 نوامبر 2019 صحبت می کند.AP Photo/ پاتریک سمانسکی

  • بیش از 900 نفر متهم شده اند و نزدیک به 400 نفر در ارتباط با این حمله به جرم خود اعتراف کرده اند.

    به گزارش پولیتیکو، جزئیات این لحظه در کتاب جدید مایکل فانون افسر سابق پلیس متروپولیتن دی سی آمده است.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

لیندسی گراهام

به گزارش پولیتیکو، سناتور لیندزی گراهام با مادر برایان سیکنیک، افسر فقید کنگره آمریکا به دلیل انتقاد از ترامپ برخورد کرد.

  • در مصاحبه ای با سی ان ان در تابستان، کن، برادر سیکنیک، ترامپ را مقصر این حمله دانست و گفت: «او واقعاً مقصر است که جمعیت را به هم ریخته و طرفدارانش را وادار می کند هر حرفی را که می زند، دنبال کنند».

    به گفته وزارت دادگستری، هم‌متهم او، تاینوس، در ماه ژوئیه به دلیل ورود و ماندن در یک ساختمان یا محوطه‌های محدود و رفتار بی‌نظم و مخرب در یک ساختمان یا محوطه‌های محدود گناهکار است.

    بر اساس این گزارش، گراهام – یکی از متحدان سرسخت ترامپ – به گلادیس سیکنیک گفته است که اگر او اظهارات بدی علیه رئیس جمهور سابق کند، “ما جلسه را پایان خواهیم داد”.