سریال “تجاوز به عنف” از زندان اورگان آزاد می شود

اورگونین گزارش داد که تودور گفت که نمی‌داند چرا او را به عنوان یک مجرم جنسی سطح پایین طبقه‌بندی می‌کنند.

ریچارد گیلمور که در سال 1986 دستگیر شد و به دلیل اینکه قربانیان را هنگام دویدن در کنار خانه‌هایشان به خطر انداخته بود، “متجاوز به دویدن” نامید، به تجاوز به 9 دختر در منطقه پورتلند در دهه‌های 1970 و 80 اعتراف کرد، اما به دلیل قانون فقط در یک مورد محکوم شد. از محدودیت ها در سال 1987، هیئت منصفه او را به تجاوز به تیفانی ادنز 13 ساله، آخرین قربانی شناخته شده او، در دسامبر 1986 مجرم شناخت.

او نوشت: “من به آهستگی در حال پردازش واقعیت همه چیز هستم.”

تودور به KOIN گفت: “اگر او می توانست به خاطر تمام تجاوزهایی که مرتکب شده بود متهم شود، هرگز بیرون نمی رفت.”

KOIN که برای اولین بار خبر آزادی آتی او را منتشر کرد، گفت که گیلمور تا سال 2034 تحت نظارت خواهد بود و در صورت نقض آزادی مشروط خود می تواند به زندان بازگردانده شود.

آسوشیتدپرس عموماً از افرادی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند نام نمی برد مگر اینکه به صورت علنی مطرح شوند. ادنز درباره این حمله صحبت کرده و اخیراً در رسانه های اجتماعی نوشته است که در ماه آگوست یک پیام صوتی از سرویس اطلاع رسانی و اطلاع رسانی قربانیان دریافت کرده است که به او از آزادی قریب الوقوع خود می گوید.

اورگونین به نقل از مقامات زندان گزارش داد که گیلمور در ماه اوت از مؤسسه اصلاحی دو رودخانه در اوماتیلا به مؤسسه اصلاحی رودخانه کلمبیا با حداقل امنیت در پورتلند منتقل شد تا به او کمک کند برای ورود مجدد خود به جامعه آماده شود. او در زمان آزادی در ماه دسامبر 63 ساله خواهد بود.

قاضی پرونده ادن گیلمور را به حداقل 30 سال زندان با حداکثر 60 سال محکوم کرد. اما یک هیئت آزادی مشروط در سال 1988، یک سال پس از محکومیت او، حکم او را به نصف کاهش داد.

پورتلند، اورگان (AP) – یک متجاوز زنجیره‌ای اورگان پس از گذراندن نزدیک به 36 سال پشت میله‌های زندان، که تقریباً تمام حداکثر محکومیت او است، قرار است در اواسط دسامبر از زندان آزاد شود.

دانیل تودور، که گفته است وقتی گیلمور در سال 1979 به او تجاوز کرد، نوجوان بوده است، مخالف آزادی او صحبت کرده است.

قربانیان او از اینکه گیلمور به عنوان یک مجرم جنسی پرخطر در نظر گرفته نمی شود، خشمگین هستند، و این امر مستلزم اطلاع رسانی به جامعه در هر کجا که زندگی می کند یا نقل مکان می کند.

تودور گفت: «او در دادگاه به عنوان یک مجرم خطرناک معرفی شد.



منبع

گیلمور به عنوان مجرم جنسی با کمترین خطر تجاوز مجدد طبقه بندی شده است. او به دلیل محکومیت به تجاوز جنسی مجبور است تا پایان عمرش به عنوان مجرم جنسی ثبت نام کند، اما این طبقه بندی به این معنی است که ایالت و شهرستان ملزم نیستند به ساکنان اطراف اطلاع دهند که او در نزدیکی آنها زندگی می کند.