سناتور آمریکایی بوکر مسیر ظریفی را برای اصلاح پلیس می بیند

بوکر گفت: “هفته گذشته با لیندسی گراهام ملاقات کردم. بنابراین وقتی چیزهای تشویق کننده ای از افرادی مانند او می شنوید، این حس را به من می دهد که احتمالاً می توانیم کاری در سنا انجام دهیم.”

این قانون باعث می شد که وزارت دادگستری به راحتی اتهامات مربوط به تخلفات پلیس را مطرح کند و از جمله اقدامات دیگر، بودجه بیشتری برای آموزش پلیس اعطا کند.

او گفت: «اما به یاد داشته باشید که تصویب یک لایحه در سنا – همانطور که با اصلاحات مهاجرتی حدود 10 سال پیش متوجه شدیم – به این معنی نیست که در مجلس تصویب خواهد شد.

بحث اصلاحات پلیس در ایالات متحده از زمان قتل تایر نیکولز توسط افسران پلیس ممفیس در ماه ژانویه تا حدودی افزایش یافته است.

بوکر در برنامه “Meet the Press” شبکه NBC گفت: “من در مورد این باور که می توانیم یک لایحه جامع بزرگ را انجام دهیم، هوشیار هستم. اما آیا می توانیم کاری انجام دهیم؟ من معتقدم که می توانیم.”

او افزود: «در حال حاضر تمام تلاشم را برای این کار می‌کنم.

بوکر آخرین مذاکرات مهم کنگره در مورد اصلاحات پلیس را رهبری کرد که در سال 2021 پس از مجرم شناخته شدن یک افسر پلیس سفیدپوست مینیاپولیس در قتل جورج فلوید، یک مرد سیاه پوست، در حادثه ای که اعتراضات گسترده ای را برانگیخت.

بوکر در مصاحبه یکشنبه گفت که با لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه ایالات متحده در مورد مصونیت واجد شرایط ملاقات داشته است، که به نظر او یک گام مثبت است. گراهام بیان کرده است که در حالی که او معتقد است مصونیت واجد شرایط باید از افسران فردی محافظت کند، ادارات پلیس نباید از چنین حمایتی برخوردار شوند.

واشنگتن (رویترز) – کوری بوکر، سناتور دموکرات ایالات متحده روز یکشنبه گفت که معتقد است لایحه اصلاحات پلیسی می تواند در کنگره فعلی تصویب شود، اگرچه او اذعان داشت که با توجه به بی علاقگی به مجلس نمایندگان تحت رهبری جمهوری خواهان، این یک نبرد دشوار خواهد بود.

این گفتگوها در اواخر سال به دلیل مقاومت جمهوری‌خواهان در برابر تغییرات مصونیت واجد شرایط، یک دکترین حقوقی ایالات متحده که طرح پرونده‌های مدنی علیه پلیس را بسیار دشوار می‌کند، شکست خورد.

(گزارش توسط Gram Slattery؛ ویرایش توسط Mark Porter)



منبع

بوکر خاطرنشان کرد، با این حال، هر لایحه ای که از طریق سنا تحت کنترل دموکرات ها تصویب شود، همچنان باید از مجلس تحت کنترل جمهوری خواهان عبور کند.

توسط Gram Slattery

بسیاری از جمهوری خواهان ابراز تردید کرده اند که بسته اصلاحات پلیس قابل توجهی می تواند در کنگره تصویب شود، با توجه به ترکیب دوگانه آن و احتمالاً بی علاقگی رهبران جمهوری خواه مجلس به این موضوع.