سناتورهای جمهوری خواه می گویند که سقط جنین در کانزاس منجر به “فراخوان بیدارباش” برای مهمانی می شود

این رای احتمالاً جمهوری‌خواهان را در نواحی نوسانی عصبی می‌کند، به‌ویژه اگر با رفراندوم مشابهی در مورد سقط جنین، مانند کالیفرنیا، در رأی‌گیری باشند. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا رای دهندگان سایر ایالت ها که به صراحت حق سقط جنین را ندارند، در ماه نوامبر با تعداد مشابهی به پای صندوق های رای خواهند رفت یا خیر.

“من فکر می کنم همیشه بهترین کار این است که با چیزی که رای دهندگان خود حمایت می کنند در تماس باشید. کانزاس 22 هفته محرومیت دارد [on abortion]. من فکر می کنم این سیاستی است که به نظر می رسد تعداد زیادی از جمهوری خواهان آن را خوب می دانند.

در اولین آزمون انتخاباتی پس از ابطال Roe علیه وید توسط دادگاه عالی ایالات متحده، کانسان ها اصلاحیه ای را رد کردند که توسط جناح راست ارائه شده بود که می توانست حمایت های سقط جنین را از قانون اساسی ایالتی آنها حذف کند – یک پیروزی بزرگ برای مدافعان حقوق سقط جنین که احتمالاً لحن را برای آنچه که وجود دارد تعیین می کند. برای آمدن به کشور

در این سخنرانی به جمهوری خواهان دستور داده شد که در مورد سقط جنین “دلسوز و اجماع سازان” باشند.

با این حال، دشوار است که بگوییم رأی دهندگان توجه بیشتری به حقوق سقط جنین و اینکه رهبران منتخب آنها پس از انفجار کانزاس در مورد این موضوع ایستاده اند، ندارند.

واشنگتن – سناتورهای جمهوری‌خواه از پیروزی بزرگ روز سه‌شنبه برای حقوق سقط جنین در کانزاس، از همه جا، شگفت‌زده شدند، حتی زمانی که می‌خواستند پیامدهای انتخاباتی برای حزب خود را پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر کم‌اهمیت جلوه دهند.

در آن از رای دهندگان خواستند که بین دو نامزد یکی را انتخاب کنند. اولین مورد، یک جمهوری خواه، از ممنوعیت سقط جنین بعد از 15 هفته با استثناهایی برای زندگی و سلامت جسمی مادر یا ناهنجاری شدید کشنده نوزاد حمایت می کند. دومی، یک دموکرات، “از سقط جنین نامحدود تا لحظه تولد حمایت می کند.”

دموکرات‌ها گفتند این رای که حمایت از حقوق سقط جنین با حدود 20 درصد و نیز مشارکت تاریخی رای‌دهندگان در انتخابات مقدماتی را حمایت می‌کرد، پیامی بلند به ملت ارسال کرد که آمریکایی‌ها از حقوق سقط جنین حمایت می‌کنند. آنها پیش‌بینی کردند که حزب جمهوری‌خواه برای کمک به سرنگونی رو در صندوق رای به خیابان می‌آید.

سناتور لیندسی گراهام (RS.C.) روز چهارشنبه اذعان کرد: «این قطعاً یک زنگ بیدارباش برای ما است.

این نظرسنجی نشان داد که 53 درصد از رای دهندگان جمهوری خواه را انتخاب می کنند، در حالی که تنها 28 درصد دموکرات ها را انتخاب می کنند.

جمهوری خواهان استدلال می کنند که نگرانی ها در مورد افزایش تورم، به ویژه قیمت گاز و مواد غذایی – همراه با محبوبیت ضعیف برای رئیس جمهور جو بایدن – موضوع سقط جنین را کوچک می کند و آنها را به پیروزی در مجلس نمایندگان و سنا سوق می دهد.

حتی نظرسنجی از بازوی تبلیغاتی جمهوریخواهان سنا نشان می‌دهد که موضع حزب در مورد حقوق سقط جنین از نظر سیاسی ایده‌آل نیست: در ماه مه، پس از افشای پیش‌نویس تصمیم دادگاه عالی که به Roe پایان داد، کمیته ملی جمهوری‌خواه سناتور یک ارائه نظرسنجی درباره چگونه نامزدهای آنها باید در مورد مسائل سقط جنین صحبت کنند.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.



منبع

نقص آشکار در نظرسنجی؟ به نظر نمی‌رسد که یک عضو حزب جمهوری‌خواه این موقعیت را داشته باشد. سناتورهای حزب جمهوریخواه، سوزان کالینز از مین و لیزا مورکوفسکی از آلاسکا، هر دو از حقوق سقط جنین حمایت می کنند و با لغو فیلم Roe v. Wade که از سقط جنین پس از 15 هفته حمایت می کرد، مخالف بودند. 48 عضو جمهوری‌خواه دیگر همگی از ممنوعیت‌های قبل از 15 هفته بارداری حمایت می‌کنند.

“کانزاس، که یک ایالت قرمز رنگ است – پیدا کردن کلمات دشوار است. من فکر می کنم مردم باید به آن نگاه کنند.

سناتور روی بلانت (R-Mo.) روز چهارشنبه پیش‌بینی کرد: «من فکر می‌کنم این بار بزرگ‌ترین محرک برای رأی‌دهندگان اقتصاد خواهد بود».