الیزابت وارن به لایحه دو حزبی با هدف حمایت فدرال از سقط جنین “نه” می گوید. در اینجا دلیل آن است.


واشنگتن – سناتور الیزابت وارن، ایالت ماساچوست، روز سه شنبه گفت که به لایحه دوحزبی که روز دوشنبه ارائه شد رای نخواهد داد که حمایت فدرال از سقط جنین را فراهم می کند، زیرا به اندازه کافی پیش نمی رود.

این لایحه که به عنوان پاسخی به حکم دادگاه عالی برای لغو رو در مقابل وید در ماه ژوئن ایجاد شد، احتمالاً شکست خواهد خورد زیرا به تمام 50 سناتور دموکرات نیاز دارد. آحداقل 10 جمهوری خواه در کشتی برای دور زدن یک فیلیباستر..

وارن، یکی از مدافعان قدیمی حقوق سقط جنین، در مصاحبه ای با NBC News گفت که این اقدام “رو را تدوین نمی کند” و اضافه کرد “نه” او از آن حمایت نخواهد کرد.

بایدن فرمان اجرایی را امضا کرد: بایدن دستور اجرایی برای حمایت از افرادی که برای سقط جنین به خارج از ایالت سفر می کنند را امضا می کند

او گفت مسئله این است که این لایحه “پیشرفت آشکاری نسبت به وضعیت فعلی ما نیست.”

سناتور تیم کاین، یکی از حامیان این اقدام، روز دوشنبه در NBC گفت که این لایحه 60 رای لازم را ندارد، اما امیدوار است که “واقعیت پس از دابز در مورد قاچاق کودکان 10 ساله در سراسر ایالت وجود داشته باشد. مرزها، به تصویب این قانون کمک خواهد کرد.

کین، به پرونده یک قربانی تجاوز جنسی 10 ساله در اوهایو اشاره می کرد که برای سقط جنین از خطوط ایالتی به ایندیانا عبور کرد. Dobbs v. Jackson Women’s Health Organization حکم دادگاه عالی بود که Roe را لغو کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه فرمان اجرایی را برای ارائه حمایت از افرادی که برای سقط جنین به خارج از ایالت سفر می کنند، امضا کرد.

سفر دختر 10 ساله به خارج از ایالت برای سقط جنین: یک کودک 10 ساله اوهایو برای مراقبت از سقط جنین در ایندیانا از خطوط ایالتی عبور کرد. او تنها نیست

طبق بیانیه مطبوعاتی کالینز، قانون Reproduction Freedom to Protect All، که توسط کین به همراه سناتورهای لیزا مورکوفسکی، R-Ala.، Kyrsten Sinema، D-Ariz.، و سوزان کالینز، R-Maine، دوشنبه معرفی شد. دفتر انجام خواهد داد:

  • مقررات ایالتی را ممنوع کنید که بار نامناسبی را بر روی دسترسی زنان به سقط جنین های پیش از زنده ماندن تحمیل می کند، در حالی که به ایالت ها اجازه می دهد تا محدودیت های معقولی را برای سقط جنین های پس از زنده ماندن اعمال کنند – با توجه به اینکه ایالت ها نمی توانند سقط جنین هایی را که برای محافظت از زندگی یا سلامت مادر ضروری است ممنوع کنند.

  • از دسترسی به داروهای ضد بارداری محافظت کنید

  • محافظت از وجدان را حفظ کنید

رو واژگون شد: دادگاه عالی Roe v. Wade را لغو کرد و حق قانونی سقط جنین را از بین برد

سناتور الیزابت وارن، D-Mass.، در دادگاه عالی ایالات متحده در 3 مه 2022.

سناتور الیزابت وارن، D-Mass.، در دادگاه عالی ایالات متحده در 3 مه 2022.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: حقوق سقط جنین: سناتور الیزابت وارن به لایحه دو حزبی رأی منفی خواهد داد



منبع