سناتورهای آمریکایی قانونی را برای افزایش شفافیت در بانک های فدرال رزرو منطقه ای پیشنهاد می کنند

در یک بیانیه مطبوعاتی، دفتر سناتور وارن گفت که این قانون اطمینان حاصل می کند که بانک های فدرال رزرو منطقه ای به تحقیقات کنگره پاسخ می دهند. هر دو سناتور مدتی است که بانک مرکزی را برای دریافت اسناد مختلف در مورد مسائل اخلاقی و سایر موارد تحت فشار قرار داده اند و گفته اند بانک هایی که با آنها تماس گرفته اند پاسخگو نبوده اند.

توسط مایکل اس دربی

(رویترز) – سناتور دموکرات الیزابت وارن و سناتور جمهوری خواه پت تومی با هم متحد شده اند تا قانونی را پیشنهاد کنند که دریافت اطلاعات از 12 بانک منطقه ای فدرال رزرو آمریکا را آسان تر می کند.

بانک‌های منطقه‌ای فدرال رزرو، در حالی که تحت نظارت شورای حکام در واشنگتن هستند، در واقع موسسات شبه خصوصی هستند که از نظر فنی در مالکیت بانک‌های خصوصی محلی هستند. بانک‌های فدرال رزرو منطقه‌ای به سیاست‌گذاری پولی کمک می‌کنند و در مورد فدرال رزرو نیویورک، آن را اجرا می‌کنند و در عین حال بانک‌های محلی را نیز تنظیم می‌کنند و به شرکت‌های مالی خدمات ارائه می‌دهند. آنها در حال حاضر به طور رسمی مشمول FOIA نیستند، همانطور که هیئت مدیره است.

این قانون همچنین دفتر بازرسی کل بانک مرکزی را تقویت می کند، ناظر داخلی آن، که در حال حاضر در حال بررسی معاملات بازار مالی چندین رهبر بانک منطقه ای، بازنشسته و در حال خدمت هستند. در اوایل سال جاری، بازرس کل، جروم پاول، رهبر فدرال رزرو و ریچارد کلاریدا، رئیس سابق فدرال رزرو را از تخلفات تجاری تبرئه کرد، حتی در شرایطی که منتقدانی مانند Better Markets دقیق بودن این تحقیق را زیر سوال بردند.

بازرس کل فدرال رزرو توسط رهبر فدرال رزرو نامگذاری می شود و قانون پیشنهادی آن را تغییر می دهد تا رئیس تحقیقات به عنوان انتصاب ریاست جمهوری منوط به تایید سنا شود. این قانون همچنین تمام آژانس های نظارتی مالی دولتی را از توانایی رد درخواست های کنگره برای اطلاعات مربوط به اخلاق محروم می کند.

(گزارش توسط Michael S. Derby؛ ویرایش توسط Aurora Ellis)



منبع

این دو سناتور روز جمعه در بیانیه‌های مطبوعاتی گفتند، قانون پیشنهادی آنها، در کنار سایر تغییرات، بانک‌های فدرال رزرو منطقه‌ای را تحت آنچه قانون آزادی اطلاعات یا FOIA نامیده می‌شود، قرار می‌دهد.

سخنگوی فدرال رزرو از اظهار نظر در مورد این قانون خودداری کرد.

حداقل یکی از ناظران فدرال رزرو شک داشت که این قانون آینده ای داشته باشد. کریشنا گوها، تحلیلگر Evercore ISI، به مشتریان گفت: “ما این لایحه را بعید می بینیم که تصویب شود، اما به اندازه کافی منافع دو حزبی برای جلب توجه مداوم دارد.”

دفتر وارن گفت این قانون “نظارت کنگره بر فدرال رزرو و سایر آژانس های نظارتی مالی را تقویت می کند.”