پوتین می گوید روسیه می تواند مفهوم حمله پیشگیرانه آمریکا را اتخاذ کند

او گفت: «من درک می‌کنم که از زمانی که سلاح‌های هسته‌ای، سلاح‌های کشتار جمعی ظاهر شده‌اند، همه مردم – کل نوع بشر – نگران این هستند که چه بر سر سیاره و همه ما خواهد آمد.»

او گفت: “اگر تحت هیچ شرایطی اول از آن استفاده نکند، به این معنی است که دومین مورد استفاده کننده هم نخواهد بود، زیرا امکان استفاده از آن در صورت حمله هسته ای به خاک ما به شدت محدود خواهد شد.” پاسخ داد.

روز چهارشنبه در کنفرانس کرملین از پوتین پرسیده شد که آیا روسیه می تواند متعهد شود که اولین حمله را نپذیرد و پاسخ داد که چنین تعهدی ممکن است مانع از بهره برداری روسیه از زرادخانه هسته ای خود شود، حتی اگر مورد حمله هسته ای قرار گیرد.

مسکو (AP) – رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، جمعه گفت که مسکو می تواند آنچه را که او به عنوان مفهوم استفاده از حملات نظامی پیشگیرانه از سوی ایالات متحده توصیف می کند، اتخاذ کند و خاطرنشان کرد که سلاح هایی برای انجام این کار در اختیار دارد. .

دکترین هسته‌ای روسیه بیان می‌کند که این کشور می‌تواند از سلاح‌های هسته‌ای در صورت حمله هسته‌ای یا در صورت مواجهه با حمله با سلاح‌های متعارف که «موجودیت» کشور روسیه را تهدید می‌کند، استفاده کند.

عامر مدهانی در واشنگتن کمک کرد.

—-

از زمان اعزام نیروهای روسیه به اوکراین در ماه فوریه، پوتین بارها گفته است که مسکو آماده است تا از “تمام ابزارهای موجود” برای حفاظت از خاک خود استفاده کند و انتقاد غرب از شمشیربازی هسته‌ای را رد کرده است.

پوتین با اشاره به سیاست آمریکا گفت: “ما فقط در مورد آن فکر می کنیم. آنها در سال های گذشته از صحبت آشکار در مورد آن خجالتی نبودند.” کشورهای شوروی

برای سال‌ها، کرملین درباره تلاش‌های ایالات متحده برای توسعه به اصطلاح قابلیت حمله جهانی سریع متعارف که هدف قرار دادن اهداف استراتژیک دشمن با تسلیحات متعارف با هدایت دقیق در هر نقطه از جهان را در عرض یک ساعت در نظر می‌گیرد، ابراز نگرانی کرده است.

او گفت: «اگر دشمن احتمالی معتقد باشد که می‌تواند از تئوری حمله پیشگیرانه استفاده کند و ما این کار را نکنیم، باعث می‌شود به تهدیدات ناشی از چنین ایده‌هایی در موضع دفاعی دیگر کشورها فکر کنیم.

این مقام خاطرنشان کرد که دکترین نظامی روسیه مدت‌هاست که اعلام کرده است که مسکو این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که ابتدا از سلاح هسته‌ای در پاسخ به تهاجم نظامی در مقیاس بزرگ استفاده کند.

به گفته یک مقام آمریکایی که مجاز به اظهار نظر نبود و به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد، در واشنگتن، مشاوران رئیس جمهور جو بایدن، اظهارات پوتین را “تشخیص” و هشدار پنهان دیگری مبنی بر اینکه او می تواند یک سلاح هسته ای تاکتیکی مستقر کند، تلقی کردند.

در حالی که به نظر می‌رسد پوتین زمانی که در مورد تقلید احتمالی استراتژی ایالات متحده صحبت می‌کند به سلاح‌های هدایت‌شونده دقیق متعارف اشاره می‌کند، او به طور خاص خاطرنشان کرد که ایالات متحده اولین استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را رد نکرده است.

وی مدعی شد که روسیه قبلاً تسلیحات مافوق صوت با قابلیت انجام چنین حمله ای را سفارش داده است، در حالی که ایالات متحده هنوز آنها را مستقر نکرده است. او همچنین مدعی شد که روسیه اکنون موشک های کروز دارد که از همتایان آمریکایی خود پیشی گرفته است.

—-

او با لبخند گفت: «وقتی سیستم هشدار اولیه سیگنال حمله موشکی را دریافت می‌کند، صدها موشک پرتاب می‌کنیم که متوقف کردن آن‌ها غیرممکن است». کلاهک های موشکی دشمن به ناچار به خاک فدراسیون روسیه می رسد. اما چیزی از دشمن نیز باقی نمی ماند، زیرا رهگیری صدها موشک غیرممکن است. و این البته یک عامل بازدارنده است.»

پوشش AP اوکراین را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید



منبع

او روز جمعه درباره این پاسخ توضیح داد و گفت که دکترین هسته‌ای روسیه مبتنی بر مفهوم «پرتاب به هشدار» است که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را در مواجهه با یک حمله هسته‌ای قریب‌الوقوع که توسط سیستم‌های هشدار اولیه آن مشاهده می‌شود، پیش‌بینی می‌کند.

پوتین با لبخندی نازک گفت: «وقتی صحبت از یک حمله خلع سلاح می‌شود، شاید ارزش آن را داشته باشد که ایده‌هایی را که همتایان آمریکایی ما توسعه داده‌اند، و ایده‌های آن‌ها برای تضمین امنیت خود را اتخاذ کنیم.