سفر مخفیانه جیل بایدن به اوکراین

برای خبرنامه صبح از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

تا به حال، او نسبتاً کمی در مورد اوکراین برای گفتن داشته است، اما درخواست کامل او برای پایان دادن به جنگ روز یکشنبه خروجی بود که نشان دهنده گام های جسورانه تر و گسترده تر دولت بایدن برای حرکت علیه تجاوز روسیه بدون دخالت مسکو بود. یک جنگ همه جانبه

به نظر می‌رسد بایدن نگرانی‌های او را دریافت کرده است، او بیشتر وقت خود را در مقابل دوربین‌ها صرف پرسش از کارکنان سازمان‌های بشردوستانه در مورد توانایی آنها برای حمایت از زنان و کودکانی که آسیب‌های ناشی از جنگ را متحمل شده‌اند، می‌گذراند.

این دیدار، بایدن را به آخرین فرد برجسته نزدیک به جو بایدن تبدیل کرد که به اوکراین سفر کرده است. آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و لوید آستین وزیر دفاع ماه گذشته از کیف بازدید کردند و نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان هفته گذشته با زلنسکی در آنجا دیدار کرد.

بایدن گفت: «این بی معنی است.

زلنسکا، 44 ساله، از اولین کسانی بود که با شروع جنگ آواره شد.

بایدن در حالی که پشت میزی روبروی زلنسکا نشسته بود به خبرنگاران گفت: «من فکر کردم مهم است که به مردم اوکراین نشان دهم که این جنگ باید متوقف شود، و این جنگ وحشیانه بوده است. مردم اوکراین.”

بایدن سفر خود را در یک روز نمایش عمومی حمایت از اوکراین، با دیدار بونو و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، و در حالی که امدادگران در جستجوی بازماندگان حمله هوایی روسیه به مدرسه‌ای در شرق بودند که مقامات نگران بودند ده‌ها کشته بر جای گذاشته باشد، انجام داد. . در کیف، تیمی از دیپلمات‌های ارشد آمریکایی برای اولین بار از زمان حمله روسیه به اوکراین به سفارت ایالات متحده بازگشتند، حرکتی که همزمان با روز پیروزی در اروپا بود.

جو بایدن در پایان ماه مارس به مدت سه روز به لهستان سفر کرد. هنگامی که او از سربازان در نزدیکی مرز با اوکراین بازدید می کرد، به دلیل نگرانی های امنیتی از ورود به کشور متوقف شد.

این دو زن در یک ملاقات خصوصی، نگرانی های خود را در مورد جنگ مطرح کردند و همچنین در مورد زندگی شخصی خود صحبت کردند. (در یک نقطه، زلنسکا از بانوی اول پرسید که اگر تمام وقت به عنوان معلم کار می کند چگونه می تواند سفر کند. بایدن به او گفت که او به تازگی نمره گذاری امتحانات نهایی را تمام کرده است و ترم تمام شده است.)

مدت کوتاهی پس از خروج او از مدرسه در اوکراین، بانوی اول با شوهرش که در خانه ویلمینگتون، دلاور بود، از موتورسیکلت خود تماس گرفت.

جیل بایدن با اولنا زلنسکا، بانوی اول اوکراین، در مدرسه ای که برای کمک به پناهندگانی که از سایر نقاط کشور به اوژهرود، شهری ۱۰۰۰۰۰ نفری در چند مایلی مرز با اسلواکی، تبدیل شده بودند، ملاقات کرد. زلنسکا، همسر رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی، از زمان آغاز تهاجم روسیه در 24 فوریه در انظار عمومی دیده نشده بود.

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



Source link

بلک که مشاور هیلاری کلینتون بوده است، می‌گوید: «این ظرافت واقعی دارد. “چون شما باید تمام آن خاطرات را با خود حمل کنید. کار سختی است.»

چنین دیدار پرمخاطبی برای هر بانوی اول نشسته نادر است. آنها معمولاً از مناطق جنگی بازدید نمی کنند و آخرین کسی که به تنهایی به یک منطقه سفر کرد لورا بوش بود که در سال 2008 از افغانستان بازدید کرد. بایدن، استاد انگلیسی که تمام وقت تدریس می کند، تا کنون بیشتر وقت خود را به عنوان بانوی اول صرف سفر به افغانستان کرده است. ایالات متحده، از آمریکایی‌ها می‌خواهد واکسن بزنند و از کالج‌های اجتماعی حمایت کنند، یا طرح‌های جو بایدن برای هزینه‌های اجتماعی را تبلیغ کنند.

بانوی اول، جیل بایدن، به همراه اولنا زلنسکا، بانوی اول اوکراین، در خارج از یک مدرسه دولتی در اوژهرود، اوکراین، یکشنبه، 8 مه 2022. (سوزان والش/پول از طریق نیویورک تایمز)

او به بایدن گفت: «ما می‌دانیم چه چیزی لازم است تا بانوی اول آمریکا در طول جنگ به اینجا بیاید، جایی که عملیات نظامی هر روز در حال انجام است، جایی که آژیرهای هوایی هر روز و حتی امروز در حال وقوع است.

آلیدا بلک، مورخی که در مورد خانم‌های اول مطالعه می‌کند، گفت که کار بایدن به سنت دیگر خانم‌های اولی است که به ناظران سفر کرده بودند تا شاهد «شخصیت‌یابی درد» باشند، داستان‌هایی از تروما و جنگ شنیده‌اند، همگی در حالی که در محدوده‌های یک فرد غیرمنتخب بودند. نقش در داخل دولت

دو زن در آغوش گرفتند و بعداً زلنسکا از بایدن به خاطر دیدار «شجاعانه» تشکر کرد.

زلنسکی در یک سخنرانی تنها چند روز پس از اصابت اولین موشک‌های روسیه به کیف، پایتخت اوکراین، گفت که می‌دانست او اولین هدف برای ترور در صورت اشغال است. او گفت که همسر و فرزندانش، اولکساندرا، 17 ساله، و کایریلو، 9 ساله، “هدف شماره 2” هستند. از آن زمان، محل نگهداری او محرمانه نگه داشته شده است.

در آنجا زنی به نام ویکتوزی کوتوچا دخترش یولی را در آغوش گرفت و به بانوی اول گفت که تلاش می کند تا برای فرزندش توضیح دهد که چه اتفاقی برای زندگی آنها افتاده است.

بانوی اول، جیل بایدن، به همراه اولنا زلنسکا، بانوی اول اوکراین، در خارج از یک مدرسه دولتی در اوژهرود، اوکراین، یکشنبه، 8 مه 2022. (سوزان والش/پول از طریق نیویورک تایمز)

او پس از عبور از مرز به اوکراین، حدود 15 دقیقه به پارکینگ یک ساختمان مدرسه هدایت شد. زلنسکا به آرامی از یک وسیله نقلیه خارج شد تا به او سلام کند.

در رومانی و اسلواکی و بعداً در اوکراین، بایدن با کودکانی که حلقه‌های خستگی زیر چشمانشان دیده می‌شد و مادرانی که در آستانه اشک بودند صحبت کرد. او در میان بطری‌های شیر خشک و اسباب‌بازی‌های فرسوده می‌ایستاد و می‌پرسید که آیا داوطلبان چیزی را دارند که نیاز دارند؟

بایدن قبل از بازگشت به اسلواکی حدود دو ساعت را در اوکراین گذراند، اما قبل از خداحافظی، یک مدال جیبی به نام سکه چالشی را به دست یکی از محافظان زلنسکا انداخت. مرد یک سنجاق پرچم اوکراین را از یقه اش برداشت و به او داد.

قبل از توقف در اوکراین، بایدن در روز یکشنبه به شهر کوشیتسه اسلواکی سفر کرد و در آنجا با پناهندگان در ایستگاه اتوبوسی که برای کمک به تازه واردان به این کشور تغییر کاربری داده بود، ملاقات کرد.

آن روز تکه تکه ای از امید و پیشامد بود. سفر او همچنین در حالی انجام شد که مقامات غربی در حال آماده شدن برای این احتمال بودند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از تعطیلات روز پیروزی کشورش، که روز دوشنبه است، به عنوان دلیلی برای تشدید حملات به شهروندان اوکراینی استفاده کند.

جیل بایدن قصد دارد روز دوشنبه با زوزانا کاپوتووا، رئیس جمهور اسلواکی، در براتیسلاوا، پایتخت این کشور، پیش از بازگشت به واشنگتن دیدار کند.

اوژورود، اوکراین — جیل بایدن، بانوی اول، یکشنبه در سفری اعلام نشده به غرب اوکراین سفر کرد، این آخرین نمایش حمایتی از سوی ایالات متحده است که در هفته های اخیر کمک های نظامی به اوکراین را به میزان قابل توجهی افزایش داده و افراد نزدیک به جو بایدن، رئیس جمهور این کشور را فرستاده است. به کشور

زلنسکا، بانوی اولی که زمانی بر مسائل توانمندسازی، سواد و فرهنگ زنان در اوکراین تمرکز داشت، مانند همسرش، اکنون بیشتر وقت خود را صرف تلاش برای جلب توجه جهان به آنچه در کشورش می‌کند، می‌کند. لاروسا گفت که او در ماه آوریل به بایدن نامه نوشت و نگرانی های خود را برای رفاه عاطفی شهروندان اوکراین بیان کرد.

مقامات اوکراینی قدرت احساسی رسانه های اجتماعی و عناوین نوشته شده توسط مطبوعات غربی را درک می کنند و در روزهای اخیر مجموعه ای از مقامات غربی – و بونو – را به کشور دعوت کرده اند. به گفته مایکل لاروسا، سخنگوی بانوی اول، آن‌ها چند روز قبل از سفر چهار روزه بایدن به اروپای شرقی برای پیشنهاد ملاقات با زلنسکا در اوکراین تماس گرفتند.

“چگونه می توانم این را برای کودک توضیح دهم؟ غیرممکن است، “او گفت. “من سعی می کنم آنها را ایمن نگه دارم. این ماموریت من است.»

همچنین به نظر می رسد که این فرصتی برای بانوی اول باشد – که مانند بسیاری از افراد قبل از خود، هویت خود را به عنوان یک مادر به عنوان یک هویت مرکزی قرار داده است – تا از دفتر خود برای برجسته کردن واقعیت جنگ در اوکراین استفاده کند: 90٪ بر اساس آمار سازمان ملل متحد، از میان افرادی که آواره شده اند، زنان و کودکان هستند.

بازدید دو ساعته آنها از مدرسه قرار بود بر روی کودکان و کارهای بشردوستانه متمرکز شود که برای اسکان حدود 160 پناهجو، که 47 نفر از آنها کودک بودند، در ساختمان انجام شد، اما حتی بی‌گناه‌ترین تعامل‌ها به تنش جنگ خیانت کرد: یک امنیت. مامور یک فلزیاب دستی را روی کودکی که درست قبل از ورود بایدن و زلنسکا وارد کلاس شده بود رد کرد.