ستاره “Drag Race” Jinkx Monsoon موجی از قوانین ضد درگ را به باد انتقاد می گیرد


جینکس مونسون، ستاره “RuPaul’s Drag Race” در مصاحبه ای که جمعه در برنامه “The 11th Hour With Stephanie Ruhle” از MSNBC پخش شد، انتقاد خود را از فشار قانونی تحت رهبری جمهوری خواهان برای محدود کردن اجراهای درگ تقبیح کرد.

مونسون به رول گفت: «آنچه که می‌خواهم به افرادی که در حال حاضر تلاش می‌کنند به جامعه من سرکوب کنند، بگویم، این است که ببینیم هر بار که سعی در سرکوب جامعه‌ای در آمریکا داشته‌اید، چه اتفاقی افتاده است. «شما سعی کردید به زنان سرکوب کنید، زنان رای آوردند. شما سعی کردید به رنگین پوستان ظلم کنید، ما دیگر این را قبول نداریم.»

وی افزود: “ما نمی پذیریم که برخی از شهروندان فقط باید در بیرون بنشینند و افراد دور از جامعه ما باشند، زیرا این چیزی نیست که این کشور ظاهرا بر اساس آن بنا شده است.”

طبق تحلیل NBC News، قانونگذاران حداقل در 16 ایالت تا کنون در سال جاری قانونی را پیشنهاد کرده اند که عملکرد درگ را محدود می کند. اکثر لوایح اجرای نمایش در حضور خردسالان را ممنوع می کند و متخلفان را هزاران دلار جریمه می کند. برخی این هنر را در ملاء عام ممنوع می کردند و متخلفان مکرر را روانه زندان می کردند.

در این ماه، تنسی اولین ایالتی بود که چنین قانونی را تصویب کرد و «تفریح ​​کاباره بزرگسالان» را در املاک عمومی یا در مکان‌هایی که خردسالان می‌توانند آن را مشاهده کنند، ممنوع کرد. مجریانی که بیش از یک بار قانون را زیر پا بگذارند می توانند به جرم جنایت متهم شوند و تا شش سال به زندان محکوم شوند.

حامیان استدلال می کنند که این اقدامات برای محافظت از کودکان در برابر قرار گرفتن در معرض سرگرمی های نامناسب ضروری است.

منتقدان، مانند مونسون، می گویند که این لوایح غیرمنصفانه شکل هنری را به دلیل پیوندهای عمیق آن با جامعه LGBTQ هدف قرار می دهد.

مونسون که در حال حاضر نقش ماترون «ماما» مورتون را در «شیکاگو» برادوی بازی می‌کند، برنده فصل پنجم «مسابقه درگ راپول» و فصل هفتم «مسابقه درگ همه ستاره‌های روپاول» شد. او حدس زد که موج اخیر قوانین ضد کشش پاسخی به “ترس” از تغییر هنجارهای جنسیتی در آمریکا است.

او گفت: «ما شرطی شده‌ایم که باور کنیم یک راه «درست» و «نادرست» برای انجام کارها وجود دارد و یک روش «طبیعی» و «غیر طبیعی» برای انجام کارها وجود دارد. اگر تمام زندگی خود را صرف رعایت قوانین کرده باشید و سپس به شما گفته شود که این قوانین در واقع وجود ندارند.”

وی افزود: “باید به ما گفته شود که هر کاری برای شما مفید است طبیعی و طبیعی و درست است.”

مونسون، که به‌عنوان غیردودویی شناخته می‌شود و از ضمایر آنها/آنها استفاده می‌کند، همچنین در یک سخنرانی بحث‌برانگیز در کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران در این ماه سخنرانی کرد، جایی که یک سخنران گفت: «تراجنسیتی باید به طور کامل از زندگی عمومی ریشه‌کن شود». تذکر گوینده در واقع این چیزی نبود که او را بیشتر می ترساند.

او گفت: «آنچه که من را بیشتر می‌ترساند افرادی است که برای آن کف زدند.

وقتی از رول پرسیده شد که پیام او برای افراد LGBTQ که در این محیط سیاسی کنونی ترسیده اند چیست، مونسون به آنها توصیه کرد به مناطقی از کشور نقل مکان کنند که بتوانند “جامعه خود را پیدا کنند”.

مونسون می‌گوید: «مکان‌هایی وجود دارند که در آن‌ها می‌توان دگرباش، یا درگ کوئین یا ترنس در هر سنی بی‌خطر بود، و مکان‌هایی در این کشور وجود دارد که در آن‌ها اینطور نیست». منظورم این است که آنها هنوز در حال بحث هستند که آیا ما شایسته حضور در بخش‌های خاصی از کشورمان هستیم یا خیر.

او ادامه داد: «ما به شما نیاز داریم تا برای آزادی‌ها و آزادی‌ها و برابری‌های خود به مبارزه ادامه دهید.» “و اگر مجبور به نقل مکان به یک منطقه کلانشهری هستید، تا زمانی که بقیه کشور به عقب برسند، می دانید، برای حفظ امنیت خود و یافتن جامعه خود هر کاری لازم است انجام دهید تا بتوانید زندگی خود را صادقانه و بدون عذرخواهی سپری کنید.”

روهل به آن پاسخ داد: “خانم، شما فقط وجود ندارید بلکه می درخشید.”

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع