سازمان ترامپ نمی توان پرونده کلاهبرداری جنایی منهتن DA را تکان داد

نیویورک – سازمان ترامپ و مدیر مالی سابق آلن وایسلبرگ نتوانستند پرونده کلاهبرداری بمب‌گذاری شده دادستان منطقه منهتن در روز جمعه را تکان دهند، زیرا یک قاضی نیویورک تلاش آنها برای رد این پرونده را رد کرد.

روز جمعه، قاضی خوان مرچان تنها یک فقره کلاهبرداری علیه سازمان ترامپ را رد کرد که در یک کیفرخواست 15 فقره به کلاهبرداری مالیاتی جنایی، سرقت بزرگ و جعل سوابق تجاری اشاره شده بود. این تصمیم به پرونده اجازه می دهد تا به سمت محاکمه پیش برود و هیئت منصفه برای 24 اکتبر انتخاب شود.

این تصمیم یک هفته خیره کننده را برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به پایان می رساند که شامل ماموران فدرال در جستجوی املاک مار-آ-لاگو و تسلیم دادستان کل نیویورک بود که در آن او بیش از 400 بار از پنجمین درخواست داد. ترامپ در پرونده جنایی منهتن DA متهم نیست.

علاوه بر این، دعوای مدنی چند نفری که می‌گویند امنیت برج ترامپ آنها را در جریان اعتراضات سال 2015 مورد خشونت قرار داده است، قرار است ماه آینده محاکمه شود.



منبع

وایسلبرگ و سازمان ترامپ از قاضی خواستند اتهامات مربوط به کلاهبرداری و فرار مالیاتی را مطرح کند، با این استدلال که آنها “بر اساس دشمنی سیاسی” به طور نادرست هدف قرار گرفته اند و دادستان ها شواهد کافی ارائه نکرده اند.