در حالی که اروپا با خشکسالی تاریخی روبرو می شود، هشدارهای قرن ها از بستر رودخانه بیرون می آید

در ایتالیا، نخست وزیر گفت که این کشور “جدی ترین بحران آب در 70 سال گذشته” را تجربه می کند.

قایق ها روی بستر دریاچه خشک شده در بندری در ولنس، مجارستان، پنجشنبه، 11 اوت 2022 دراز کشیده اند. خشکسالی عظیمی در سراسر اروپا در حال فراگیری است که مجارستان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.  به گفته اداره کل مدیریت آب (OVF)، سطح آب دریاچه ولنس، یک دریاچه توریستی محبوب در نزدیکی بوداپست، در پایین‌ترین سطح ثبت شده است.  (AP Photo/Anna Szilagyi)

خشکسالی کنونی اروپا قطعا تاریخی است. به گزارش اسکای نیوز، دانشمندان رصدخانه خشکسالی اروپا گفتند که خشکسالی در مسیر بدترین خشکسالی در 500 سال اخیر است.

طبق گزارش رصدخانه خشکسالی، 47 درصد از اروپا در شرایط هشدار خشکسالی قرار دارند، به این معنی که خاک دارای کمبود رطوبت است. 17 درصد دیگر در حالت آماده باش هستند، یعنی پوشش گیاهی منطقه تحت تأثیر شرایط خشک قرار گرفته است.

انتظار نمی رود شرایط به این زودی بهبود یابد، رصدخانه خشکسالی اروپا به اسکای نیوز گفت که “ما بدتر شدن وضعیت در بیشتر اروپا را تخمین زده ایم.”

یکی از این سنگ ها در داخل رودخانه البهآیتور هرناندز مورالس، روزنامه نگار POLITICO در همان روز توییت کرد، که از کوه های چک از طریق آلمان تا دریای شمال ادامه دارد.

سطح آب در رودخانه های اصلی در سراسر اروپا کاهش یافته است زیرا منطقه تحت یک خشکسالی تاریخی رنج می برد. مردم محلی گزارش می دهند که در آن بسترهای خشک رودخانه ها، پیام های هشدار دهنده قرن ها ظاهر شده است.

پارک می‌گوید، گردشگر در میدان نبرد لیتل بیگورن، تکه‌ای از تاریخ را پیدا می‌کند که در خاک مدفون شده است





منبع

واشنگتن پست گزارش داد که خشکسالی پس از ماه ها دمای بالا و بارندگی اندک رخ می دهد. این نشریه گزارش داد که تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان همچنین به “شدت، فراوانی و مدت رویدادهای گرما” و خشکسالی های تقویت شده کمک کرده است.

قایق ها روی بستر دریاچه خشک شده در بندری در ولنس، مجارستان، پنجشنبه، 11 اوت 2022 دراز کشیده اند. خشکسالی عظیمی در سراسر اروپا در حال فراگیری است که مجارستان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. به گفته اداره کل مدیریت آب (OVF)، سطح آب دریاچه ولنس، یک دریاچه توریستی محبوب در نزدیکی بوداپست، در پایین‌ترین سطح ثبت شده است. (AP Photo/Anna Szilagyi)

سنگ های “هولناک” به نام “هانگرشتایناولاف کونز، گزارشگر محلی آلمانی در 11 اوت در توییتی گفت.

به گزارش دویچه وله، سطح آب رودخانه راین تقریباً نیمی از عمق معمول خود برای این زمان از سال است و برخی از بخش‌ها حتی سطح آب کمتری دارند. رویترز گزارش داد که این امر حمل و نقل در رودخانه را پنج برابر گرانتر کرده است، زیرا کشتی های باری باید وزن کمتری حمل کنند تا مطمئن شوند که به گل نخواهند رفت.

شلوغ‌ترین روز از زمان جنگ جهانی دوم، آتش‌نشان‌ها را به 1100 آتش‌سوزی در لندن می‌فرستد.

تیمی از محققان چک در مطالعه‌ای در سال 2013 نوشتند که این سنگ‌ها با سال‌های سختی و حروف اول نویسندگان گم‌شده در تاریخ ساخته شده‌اند. کتیبه های اصلی درباره عواقب خشکسالی هشدار می دهند. بیان می‌کند که خشکسالی محصول بد، کمبود مواد غذایی، گرانی و گرسنگی مردم فقیر را به همراه داشته است.» به گفته محققان، این سنگ ها یادآور خشکسالی های تاریخی هستند.

یورونیوز و اسکای نیوز، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، مجارستان، رومانی، اوکراین و فرانسه همگی با خشکسالی دست به گریبان هستند.

بر اساس کمیسر اروپا برای محیط زیست، اقیانوس ها و شیلاتاو در توییتی نوشت: «خشکسالی به واقعیت تابستانی ما تبدیل شده است.

هرناندز مورالس گفت که این سنگ که قدمت آن به خشکسالی در سال 1616 باز می گردد، بار دیگر در بستر خشک رودخانه قابل مشاهده است. در این هشدار آمده است: “Wenn du mich seehst, dann weine” – “اگر مرا دیدی، گریه کن.”

یک «آخرالزمان گرما» مرگبار اروپا را فرا گرفته است. به برخی از صحنه های سوزان نگاه کنید

NPR گزارش داد که آخرین بار در خشکسالی سال 2018 از سنگ های گرسنگی مانند این سنگ ها به عنوان «نقاط عطف هیدرولوژیکی» در سراسر اروپای مرکزی استفاده می شد.

به گزارش دویچه وله، رودخانه های اصلی آلمان، ایتالیا و انگلیس – به ترتیب راین، پو و تیمز – در حال خشک شدن هستند. این نشریه گزارش داد که رودخانه ها “خیلی خشک، خیلی کم و خیلی گرم” هستند که پیامدهایی بر حیات وحش، اقتصاد و مردم دارد.