زمان آن رسیده است که از دروغی که مدام درباره دونالد ترامپ به خود می گوییم دست برداریم

اگر شما یک مصرف کننده اخبار آمریکایی هستید، فرار از این احساس که در طول یک سال گذشته یا بیشتر در حالت برزخی معلق شده اید، دشوار است. انتخابات – در راه است، اما هنوز اینجا نیست. خوب، نه کاملا بسیاری از آمریکا در حال حاضر واقعاً توجهی ندارند و به هر قیمتی از احساس عذاب قریب الوقوع ناشی از مسابقه مجدد انتخابات اجتناب می کنند – و من آنها را سرزنش نمی کنم. همه ما می دانیم ترامپ برمی گردد تا دوباره بر فیدهای خبری ما تسلط پیدا کند، همانطور که می دانیم او هرگز واقعاً از بین نرفته است، در نهایت امکان خاموش شدن او برای مدتی فراهم شد. من میل به کوک کردن آن را درک می کنم، در حال حاضر، تا زمانی که بتوانیم، فقط برای کمی بیشتر.

اما مشکل اینجاست که دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری ایالات متحده، در حال بازگشت است. همانطور که او تا آنجا که می تواند در هر جبهه ممکن برای فرار از سیستم قضایی مبارزه می کند (اگرچه با یک کلیپ سریع در حال نزدیک شدن است)، و همانطور که پایگاه حزب جمهوری خواه به خواست و درخواست او باقی می ماند، او دوباره برای ترساندن آمریکا باز می گردد. این بدان معناست که نمایش ترامپ به هر صفحه تلویزیونی نزدیک شما، مهم نیست که در چه کانالی می‌خواهید پخش شود، بازمی‌گردد.

مشکل این است که فصل 2 – یا هر فصلی که در این مرحله در آن هستیم – از بسیاری جهات کلیدی در مقایسه با فصل گذشته بسیار بدتر خواهد بود. آخرین مورد دارای عنصر غافلگیری بود، که برای مدتی همه چیز را تکان دهنده نگه می داشت، به گونه ای که صادقانه بگویم کمی حواس پرت کننده بود، مانند زمانی که یک نمایش پلیسی درست قبل از پخش شدن به قسمت بعدی فیلم را به شما می دهد. . بنابراین همه ما تماشا و تماشا کردیم زیرا همیشه حضور داشت و فقط کمی تیتراژ بود.

اما فقط این نیست که این بار خسته کننده است – حتی اگر خیلی کسل کننده است. این بار بدتر خواهد شد به این معنا که خطرات بیشتر است، خشونت آشکارتر است، و راه خروج سخت تر و سخت تر دیده می شود. هیچ چیز – نه همه التماس‌های شاکیانه و مداوم ما اعضای مطبوعات که به یاد بیاوریم ترامپ چقدر وحشتناک است و از آن خارج شویم – این را به اندازه مستند روشن نمی‌کند. طوفانی میکند.

در آستانه اولین محاکمه جنایی ترامپ که اکنون در 15 آوریل در منهتن برگزار می شود. طوفانی اتفاقاً یک تقویت کننده کامل حافظه است، و نه فقط در مورد همه چیزهای وحشتناکی که از زمان تبدیل شدن او به خبر ملی برای استورمی دنیلز اتفاق افتاده است. تماشای این مستند من را به ساعت‌ها و ساعت‌هایی که صرف تماشای کنفرانس‌های مطبوعاتی کاخ سفید کرده‌ام بازگرداند، لحن کامل آن بلافاصله احساس اولین سال‌های پر هرج و مرج ریاست‌جمهوری ترامپ را به یاد می‌آورد، زمانی که «مقاومت» به عنوان یک مفهوم فقط اندکی شرم‌آور بود و هنوز وجود داشت. همبستگی واقعی در مخالفت با رئیس جمهور. اوه خدای من درستهبا تماشای شهرت مایکل آوناتی، فکر کردم. ما ناامیدانه به دنبال کسی بودیم – به معنای واقعی کلمه هر کسی – که ما را نجات دهد. مطمئناً برای مدتی قانع‌کننده بود که یک وکیل بی‌عیب که به اندازه دونالد ترامپ به کانون توجه علاقه داشت، ممکن است آن شخص باشد. اوه، معلوم شد که او به معنای واقعی کلمه از همه مشتریانش اختلاس کرده است. چه پیچشی!

پیام عمیق تری در آن وجود دارد طوفانیبا این حال، و یکی که حتی بیشتر قابل درک می کند که چرا همه ما می خواستیم کوک کنیم، در حالی که به طور همزمان بر دلیل اینکه چرا باید دوباره کوک کنیم، تأکید می کند. به همان اندازه که دو سوم اول مستند یک غوغا است در میان این موارد. این مستند پس از نمایش چند ویدیو از 6 ژانویه 2021، در تور «آمریکا را دوباره هشیار کن»، به نوبه خود تغییر می کند. این مستند به گذشته نزدیک تر، به کیفرخواست، خواندن توییت های دنیلز می پردازد، کاری که او انجام می دهد. در طول مستند زیاد این توییت‌های بعدی… خیلی بدتر از آن چیزی است که او در ابتدا می‌خواند. من دقیقا نمی دانم چند درصد از آن را می توان به بدتر شدن وضعیت توییتر، مستعار X، پس از تصاحب ایلان ماسک (مطمئناً برخی) نسبت داد. اما گستاخی خشونت چندین درجه بالاتر از قبل است.

بخشی از افزایش خشونت – و پاسخی که همه ما به آن داده‌ایم – به نظر می‌رسد که از این واقعیت ناشی می‌شود که مرد آنها دیگر در مقام نیست. خندیدن همه چیز از موضع قدرت بسیار آسان تر است. و از سوی دیگر، استیصال بی پروا بسیار بیشتری از لبه بی ربطی وجود دارد، جایی که حامیان ترامپ مطمئناً خود را می بینند که قهرمانشان بارها و بارها متهم شده است. اما 6 ژانویه همچنین درهایی را باز کرد که به طور قانونی آنچه را که به عنوان گفتار عادی تصور می شد تغییر داد – ما از آن زمان به بعد سال ها به تماشای کم اهمیت جلوه دادن و به حداقل رساندن آنچه رخ داده، خشونت را آزادی و عاملان آن را “زندانیان سیاسی” می خواندند، گذرانده ایم. پیام گیر کرد اراذل فکر می کنند عادل هستند. هدف ترامپ همیشه همین بود.

یادآوری بدتر در طوفانی از زن ستیزی است که زندگی از طریق ترامپ به عنوان رویداد اصلی زندگی همه ما به همراه دارد. این فرصتی است برای تماشای مجدد فیلم بدنام دسترسی به هالیوود نوار برای اولین بار در مدتی. این فرصتی است برای دیدن معنای استورمی دنیلز، زنی که به نظر می‌رسد دارای تمایلات جنسی خود است – و همچنین دائماً توسط مردانی احاطه شده است، که به نظر می‌رسد اکثر آنها او را لعنت می‌کنند یا او را به لعنت می‌کشند. این زنی است که اصرار دارد آنچه بین او و دونالد ترامپ اتفاق افتاده تجاوز جنسی نبوده است – و بعداً اعتراف می‌کند که احساسی که وقتی ترامپ او را در اتاق هتلش انداخت، همان احساسی است که در 9 سالگی داشت که مورد آزار و اذیت قرار گرفت. توسط همسایه اش، و اوه بله، آن ضربه احتمالا میکند اگر به این موضوع فکر می کند، با نحوه ورود او به پورن ربطی داشته باشد.

هشت سال گذشته زن بودن در این کشور، سوار شدن بر ترن هوایی بوده است دسترسی به هالیوود به #MeToo از طریق جلسات کاوانا و در نهایت به باخت قلیه. شگفت‌انگیز است که در میان همه این‌ها، داشتن رئیس‌جمهوری که یکی از شرکای جنسی سابق خود را «صورت اسب» خطاب می‌کند، هنوز هم به‌عنوان چیزی برای عصبانیت محسوب می‌شود. اما دونالد ترامپ در حال بازگشت است – و وقتی این کار را انجام دهد، هر روز احمقانه چیزی به ما می دهد که بابت آن عصبانی باشیم. و ما نمی توانیم آن را خاموش کنیم، زیرا یک بار دیگر، او ستاره نمایش خواهد بود.

منبع