اوباما، کلینتون در مورد اینکه چرا آمریکایی ها اقتصاد بایدن را دوست ندارند

نوشته جف میسون

نیویورک (رویترز) – روسای جمهور سابق باراک اوباما و بیل کلینتون موضوعی که روز پنجشنبه اقتصاددانان، استراتژیست‌های سیاسی و کاخ سفید را آزار داده است – اگر آمار مالی ایالات متحده بسیار خوب است، چرا آمریکایی‌ها از اقتصاد اینقدر ناراضی هستند؟

سخنرانی در جمع آوری کمک های دلاری بالا برای رئیس جمهور جو بایدن در رادیو سیتی موزیک هال نیویورک، اوباما و کلینتون از هزاران نفر خواستند که برای دور دوم از رئیس جمهور دموکرات حمایت کنند، در حالی که تلاش می کنند دلایل بالا بودن نگرانی های اقتصادی با وجود رشد شغل، هزینه های سالم و افزایش تولید ناخالص داخلی بهتر از حد انتظار را مشخص کنند. .

اوباما گفت “مشکلات ساختاری” وجود دارد که مردم را ناامید می کند، از جمله سرکوب اتحادیه ها. او گفت که این چیزی است که بایدن به طور خاص با آن مبارزه کرده است.

اوباما گفت: «اگر سخت کار می‌کنید، و چک حقوق شما فراتر از نقطه شکست بالا می‌رود، و نگران اجاره خانه هستید، و نگران قیمت بنزین هستید، قابل درک است.»

چیزی که بایدن و افرادی که از او حمایت می کنند باید با هم ارتباط برقرار کنند این است: “به نظر شما چه کسی واقعاً مراقب شما خواهد بود؟” اوباما گفت. او تصریح کرد که فکر نمی‌کند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری، این آزمون را انجام دهد.

ترامپ و جمهوری‌خواهان بایدن را به دلیل قیمت‌های بالا که به جیب‌های آمریکایی در فروشگاه‌های مواد غذایی، بازار مسکن و سایر بخش‌های اقتصاد آسیب می‌زند، سرزنش کرده‌اند. بایدن به سود گرفتن شرکت، عدم رقابت اشاره کرده و استدلال کرده است که تورم در حال کاهش است اما هنوز کار بیشتری برای انجام دادن وجود دارد.

کلینتون که از سال 1993 تا سال 2001 رئیس جمهور بود، به نظر می رسید وضعیت فعلی را با دوران پیش از انتخابات 2016 مقایسه می کند که همسرش، وزیر امور خارجه سابق. هیلاری کلینتون، به ترامپ باخت.

کلینتون گفت، بحران مالی سال 2008 آنچه را که اوباما می‌توانست انجام دهد مخدوش و محدود کرد. به گفته کلینتون، بایدن، در زمان معاون اوباما، “کار خوبی” انجام داد و در آن زمان قانون بهبودی سال 2009 را اجرا کرد، زیرا آنها برای پر کردن حفره 3 تریلیون دلاری در اقتصاد تلاش می کردند. اما در پایان دوره اوباما، مردم هنوز نتوانستند پیشرفت اقتصادی را به طور کامل احساس کنند. بعداً انجام دادند.

کلینتون در مورد اقتصادی که ترامپ از سلف خود به ارث برده است، گفت: “رئیس جمهور ترامپ، بیایید صادق باشیم، چند سال خوب را پشت سر گذاشت، زیرا آنها را از باراک اوباما دزدید.”

من به او گوش دادم که به ما گفت که اقتصاد آمریکا در سال 2016 چقدر وحشتناک بود و سپس تا ژانویه 2017، پس از تحلیف، به طرز معجزه آسایی یک شبه فوق العاده شد.

کلینتون گفت که کشور نباید دوباره اشتباه سال 2016 را مرتکب شود.

(گزارش توسط جف میسون؛ نگارش توسط هدر تیمونز؛ ویرایش توسط لینکلن فست.)

منبع