زلنسکی برای اولین بار پس از تهاجم روسیه به انگلیس سفر می کند

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: زلنسکی برای اولین بار پس از تهاجم روسیه از انگلیس بازدید می کند.



منبع

رئیس مجلس عوام، سر لیندزی هویل، در سمت چپ، کلاه ایمنی یکی از موفق ترین خلبانان اوکراینی را در دست دارد که روی آن نوشته شده بود: “ما آزادی داریم، به ما بال برای محافظت از آن بدهید” که توسط رئیس جمهور اوکراین به او اهدا شد. ولودیمیر زلنسکی در اولین دیدار خود از بریتانیا پس از تهاجم روسیه به اوکراین، چهارشنبه 8 فوریه 2023، هنگام سخنرانی در مقابل نمایندگان پارلمان در سالن وست مینستر لندن.

او گفت: لندن از روز اول در کنار کیف ایستاده است.

رئیس مجلس عوام، سر لیندزی هویل، در سمت چپ، کلاه ایمنی یکی از موفق‌ترین خلبانان اوکراینی را در دست دارد که روی آن عبارت «ما آزادی داریم، به ما بال برای محافظت از آن بدهیم» که توسط اوکراینی به او تقدیم شده، نوشته شده است. رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی هنگام سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمان در سالن وست مینستر لندن، در اولین سفر خود به بریتانیا از زمان تهاجم روسیه به اوکراین، چهارشنبه 8 فوریه 2023.

سلام، من نیکول هستم با به روز رسانی درباره بحران اوکراین و روسیه و سایر اخبار جهان.

اخبار بیشتر اوکراین و روسیه:

  • دولت نفت خیز نروژ به دنبال اهدای 7.3 میلیارد دلار در یک بسته حمایتی چند ساله به اوکراین است. این پول این کشور اسکاندیناوی را به یکی از بزرگترین کمک کنندگان مالی جهان به اوکراین جنگ زده تبدیل می کند. نخست وزیر یوناس گار استور روز دوشنبه گفت که این پول برای کمک های نظامی و غیرنظامی در طول پنج سال استفاده خواهد شد.

بریتانیا متعهد شد که خلبانان اوکراینی را با “جت های جنگی استاندارد ناتو” آموزش دهد، اما بریتانیا تمایلی به پاسخگویی به درخواست اوکراین برای ارسال هواپیماهای جنگی از سوی متحدان خود ندارد.

حمله روسیه به اوکراین را “آزمایشی برای اعصار” خواند. رئیس جمهور جو بایدن در دومین سخنرانی خود در مورد وضعیت اتحادیه گفت که ایالات متحده این آزمون را با ایستادگی برای حاکمیت با موفقیت پشت سر گذاشت. استدلال او – و قول او برای ایستادن در کنار اوکراین «تا زمانی که طول بکشد» – در حالی مطرح می‌شود که برخی از جمهوری‌خواهان خواستار بررسی دقیق‌تر یا حتی محدود کردن دخالت ایالات متحده هستند.

  • سوناک در بیانیه‌ای گفت: «من افتخار می‌کنم که امروز این آموزش را از سربازان به خلبانان تفنگداران دریایی و جت‌های جنگنده گسترش می‌دهیم و تضمین می‌کنیم که اوکراین ارتشی دارد که بتواند در آینده از منافع خود به خوبی دفاع کند.» همچنین بر تعهد ما برای نه تنها ارائه تجهیزات نظامی برای کوتاه مدت، بلکه تعهد بلندمدت برای ایستادن شانه به شانه اوکراین برای سال‌های آینده تأکید می‌کند.»

    بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری، سفر زلنسکی همزمان با نخست وزیر ریشی سوناک است که اعلام کرد بریتانیا آموزش خلبانان و تفنگداران دریایی جت های جنگنده اوکراینی را «به عنوان بخشی از سرمایه گذاری بلندمدت در ارتش آنها» گسترش خواهد داد.

    رهبری اوکراین سخت کار می کند تا حمایت جهانی از نبرد این کشور علیه روسیه را حفظ کند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه از بریتانیا دیدن کرد، اولین سفر زلنسکی به بریتانیا از زمان آغاز تهاجم روسیه تقریباً یک سال پیش و تنها دومین سفر تأیید شده او به خارج از اوکراین در طول جنگ بود.

    زلنسکی روز چهارشنبه در پارلمان سخنرانی کرد و از متحدان درخواست کرد که جت‌های جنگنده اوکراین را بفرستند و گفت که هواپیماها “بالهایی برای آزادی” خواهند بود، زیرا صدها قانونگذار و کارمند برای سخنرانی رئیس جمهور اوکراین در سالن وست مینستر جمع شده بودند. رهبر اوکراین همچنین خواستار تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه شد و از بریتانیا برای کمک‌هایش تشکر کرد.