روسیه به فتح منطقه دونباس اوکراین نزدیک تر می شود

پوشش AP از جنگ در اوکراین را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید



Source link

سرهی هایدای، فرماندار لوهانسک اذعان کرد که نیروهای روسی حومه صنعتی سیویرودونتسک را کنترل می کنند.

حیدای گفت: «سخت‌ترین نبردهای خیابانی با درجات مختلف موفقیت ادامه دارد. وضعیت دائماً در حال تغییر است، اما اوکراینی‌ها در حال دفع حملات هستند.»

خبرنگاران آسوشیتدپرس دیوید کیتون و الکساندر استاشفسکی در کیف؛ یوراس کارماناو در لویو؛ اندرو کاتل در نیویورک؛ و لولیتا بالدور در واشنگتن به این داستان کمک کردند.

زلنسکی گفت روس‌ها به وضوح انتظار نداشتند که با این همه مقاومت روبرو شوند و اکنون در تلاش هستند تا نیروها و تجهیزات بیشتری را وارد کنند. گفت در منطقه خرسون هم همینطور است.

آندریا کندال-تیلور از مرکز امنیت جدید آمریکا مستقر در واشنگتن گفت: «تا زمانی که هیچ یک از طرفین احساس نکنند که مزیتی برای دستیابی به آن دارند، به میز مذاکره نخواهید رسید.

در حالی که روسیه از قدرت آتش برتری برخوردار است، مدافعان اوکراینی مستحکم هستند و توانایی خود را در ضدحمله نشان داده اند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه گفت که نیروهای مسکو تقریباً تمام استان لوهانسک را در اختیار دارند. به گفته مقامات اوکراینی و تحلیلگران نظامی، به نظر می رسد روسیه اکنون حدود نیمی از استان دونتسک را اشغال کرده است.

در تحولات دیگر، زلنسکی گفت که اوکراین در نظر دارد هفته آینده «کتاب اعدامیان» ویژه ای را با اطلاعاتی در مورد جنایات جنگی که توسط ارتش روسیه مرتکب شده است منتشر کند.

در همین حال، ارتش ایالات متحده آموزش نیروهای اوکراینی را بر روی پرتابگرهای پیچیده موشکی که دولت بایدن با ارائه هفته گذشته موافقت کرد، آغاز کرده است. پنتاگون گفت که این آموزش در پایگاهی در آلمان و سایر نقاط اروپا انجام می شود.

زلنسکی گفت نیروهای روسی طی روز گذشته هیچ پیشروی قابل توجهی در منطقه شرقی دونباس نداشته اند.

میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین از مردمش خواست که از شکست‌ها در میدان جنگ ناامید نشوند.

ویرانگری کامل شهر در حال انجام است. گلوله باران روسیه در 24 ساعت گذشته به طور قابل توجهی تشدید شده است. هایدای گفت روس ها از تاکتیک های زمین سوخته استفاده می کنند.

شویگو، وزیر دفاع روسیه، گفت که نیروهای مسکو مناطق مسکونی سیویرودونتسک را تصرف کرده اند و برای به دست گرفتن کنترل یک منطقه صنعتی در حومه شهر و شهرهای اطراف می جنگند.

اما در آخرین مورد خرابکاری ضد روسی در اوکراین، رسانه های دولتی روسیه روز سه شنبه گفتند که انفجاری در یک کافه در شهر خرسون چهار نفر را مجروح کرد. تاس گلوله باران آشکار در شهر تحت اشغال روسیه را یک “اقدام تروریستی” خواند.

___

روسیه پس از کنار گذاشتن تلاش نافرجام خود برای تصرف کیف دو ماه پیش، تصرف تمام دونباس را به عنوان هدف اصلی خود اعلام کرد. جدایی‌طلبان مورد حمایت مسکو از سال 2014 با نیروهای دولتی اوکراین در دونباس می‌جنگند و این منطقه در هفته‌های اخیر بار سنگین حملات روسیه را متحمل شده است.

اما یک افسر ارشد سابق اطلاعاتی آمریکا گفت که زمان مناسبی نیست.

کیو، اوکراین (AP) – روسیه به هدف خود برای تصرف کامل مرکز صنعتی معادن و کارخانه‌های زغال‌سنگ شرق اوکراین نزدیک‌تر شده است و کرملین مدعی است که کنترل 97 درصد یکی از دو استانی که منطقه دونباس را تشکیل می‌دهند. .

___

او گفت: «اینها حقایق خاصی در مورد افراد خاصی است که مرتکب جنایات ظالمانه خاصی علیه اوکراینی ها هستند. او گفت که نام آنها نه تنها شامل افرادی می شود که مرتکب جنایات شده اند، بلکه فرماندهان آنها را نیز شامل می شود.

او در یک آدرس ویدیویی گفت: “اجازه ندهید این خبر که چیزی داده ایم شما را بترساند.” واضح است که مانورهای تاکتیکی در حال انجام است. چیزی را می دهیم، چیزی را پس می گیریم.»

در آغاز جنگ، نیروهای روسی کنترل کل منطقه خرسون و بیشتر منطقه زاپوریژژیا، هر دو در جنوب را به دست گرفتند. مقامات روسیه و نمایندگان محلی آنها از برنامه هایی برای اعلام استقلال یا ادغام این مناطق در روسیه صحبت کرده اند.

او شامگاه سه شنبه در سخنرانی ویدئویی شبانه خود گفت: «دفاع کاملاً قهرمانانه از دونباس ادامه دارد.

سیستم موشکی توپخانه با تحرک بالا یا HIMARS بر روی یک کامیون سوار می شود و می تواند یک کانتینر با شش موشک حمل کند که می تواند حدود 45 مایل (70 کیلومتر) را طی کند. مقامات گفتند که حدود سه هفته تمرین طول می کشد تا آنها بتوانند به جبهه برسند.

شویگو افزود که نیروهای روسی در حال پیشروی حملات خود به سمت شهر پوپاسنا بودند و کنترل لیمان و سویاتوهیرسک و 15 شهر دیگر در منطقه را به دست گرفتند.

قبل از تهاجم 24 فوریه، مقامات اوکراینی گفتند که روسیه حدود 7 درصد از خاک این کشور از جمله شبه جزیره کریمه را که روسیه در سال 2014 ضمیمه کرد و مناطق تحت کنترل جدایی طلبان در دونتسک و لوهانسک در اختیار دارد. هفته گذشته، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، گفت که نیروهای روسیه 20 درصد از خاک این کشور را در اختیار دارند.

نیروهای مسکو نیز رگبار توپخانه خود را از لیسیچانسک حفظ کردند. حیدای گفت که نیروهای روسی یک بازار، یک مدرسه و یک ساختمان دانشگاه را بمباران کردند و ساختمان دومی را ویران کردند. او گفت که حداقل سه نفر زخمی شدند.

Sievierodonetsk و شهر مجاور Lysychansk شاهد درگیری های شدید در هفته های اخیر بوده اند. آنها از معدود شهرها و روستاهای منطقه لوهانسک هستند که هنوز در برابر تهاجم روسیه که توسط نیروهای محلی طرفدار کرملین کمک می شود، مقاومت می کنند.

زلنسکی که پیشتر در کنفرانس فایننشال تایمز صحبت می کرد، بر لزوم شکست اوکراین در میدان نبرد تاکید کرد، اما همچنین گفت که همچنان آماده گفتگوهای صلح با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است.

کندال تیلور در یک سمینار آنلاین که توسط دانشگاه‌های کلمبیا و نیویورک برگزار شد، گفت: روس‌ها معتقدند که می‌توانند کل دونباس را تصرف کنند و سپس می‌توانند از آن برای مذاکره استفاده کنند.