بلینکن از ایالات متحده در مورد تهدید آزادی رسانه در قاره آمریکا هشدار داد

(گزارش توسط هومیرا پاموک؛ ویرایش توسط مری میلیکن، رابرت بیرسل)



Source link

آخر هفته گذشته، دوم فیلیپس، روزنامه‌نگار بریتانیایی و برونو پریرا، کارشناس بومی، در حالی که در بخش دورافتاده و بی‌قانونی جنگل‌های بارانی آمازون در نزدیکی مرز پرو گزارش می‌دادند، در برزیل ناپدید شدند.

لس آنجلس (رویترز) – آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه از تلاش ها برای سرکوب آزادی مطبوعات در چندین کشور آمریکای لاتین انتقاد کرد و گفت که ایالات متحده به دنبال افزایش حفاظت از رسانه ها در منطقه با بیشترین قتل روزنامه نگاران است.

بلینکن گفت: «هیچ منطقه‌ای در جهان برای خبرنگاران خطرناک‌تر نیست.» و به نقل از رصدخانه یونسکو برای خبرنگاران کشته شده، افزود که امسال حداقل 17 کارمند رسانه در نیمکره غربی کشته شده‌اند.

نوشته همیرا پاموک

در ماه مارس، السالوادور 62 قتل را در یک روز ثبت کرد که خونین‌ترین قتل از زمان پایان جنگ داخلی آن در سال 1992 بود. در پاسخ، مجلس قانونگذاری تحت سلطه حزب پوپولیست راست‌گرای رئیس جمهور نایب بوکله، وضعیت اضطراری اعلام کرد و شهروندان را به حالت تعلیق درآورد. حقوق اساسی

بلینکن گفت: «دولت‌ها از قوانین گسترده‌ای برای سرکوب آزادی بیان استفاده می‌کنند، همانطور که در فهرست اصلاحات اخیر السالوادور در مارس و آوریل سال جاری به تصویب رسید.»

او کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا را، سه کشوری که جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، از اجلاس سران کشورهای آمریکا حذف کرد، به دلیل دموکراتیک نبودن آنها، نام برد و گفت که عمل روزنامه نگاری مستقل در آنجا جرم محسوب می شود.

بلینکن در یک رویداد آزادی مطبوعات پیش از اجلاس سران قاره آمریکا، یک گردهمایی منطقه‌ای با هدف رسیدگی به مشکلات اقتصادی و مهاجرت، گفت که دولت‌های منطقه از قوانین و نظارت گسترده برای سرکوب آزادی مطبوعات و ارعاب روزنامه‌نگاران استفاده می‌کنند.

بلینکن گفت: “جنایت‌هایی مانند این‌ها در بخش کوچکی ادامه دارند، زیرا افرادی که دستور آنها را می‌دهند و آنها را انجام می‌دهند به ندرت پاسخگو هستند. این پیامی را می‌فرستد که این حملات می‌توانند بدون مجازات ادامه پیدا کنند.”

او همچنین از السالوادور انتقاد کرد.