روسیه به سایت برق توسط کیف حمله کرد، نگهبانان زمین را تصرف کردند

حملات تلافی جویانه گسترده این هفته به ساختمان های مسکونی، کشته شدن ده ها نفر و همچنین زیرساخت های غیرنظامی مانند نیروگاه های برق در نزدیکی کیف و شهرهای دیگر دور از خط مقدم جنگ، حمله کرد.

در منطقه همسایه Zaporizhzhia، فرماندار اولکساندر استاروخ گفت که ارتش روسیه با پهپادهای کامیکازه ساخت ایران و موشک های S-300 حملاتی را انجام داده است. برخی کارشناسان می گویند استفاده ارتش روسیه از موشک های دوربرد ممکن است منعکس کننده کمبود سلاح های دقیق اختصاصی برای ضربه زدن به اهداف زمینی باشد.

فرماندار والنتین رسنیچنکو گفت که در شمال و شرق خرسون، گلوله باران روسیه دو غیرنظامی را در منطقه دنیپروپتروفسک کشته است. وی گفت که گلوله باران شهر نیکوپول که در آن سوی رودخانه دنیپر از نیروگاه اتمی Zaporizhzhia تحت اشغال روسیه قرار دارد، به ده ها ساختمان مسکونی، چندین فروشگاه و یک مرکز حمل و نقل آسیب رساند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه گفت که مسکو نیازی به حملات گسترده بیشتر نمی بیند اما ارتش او به حملات گزینشی ادامه خواهد داد. وی گفت از 29 هدفی که ارتش روسیه قصد داشت در حملات این هفته از بین برود، هفت هدف آسیب ندیده و به تدریج از بین خواهند رفت.

این اندیشکده گفت: «پوتین می‌دانست که به دلیل کاهش زرادخانه موشک‌های با دقت بالا، نمی‌تواند برای مدت طولانی حملات موشکی با شدت بالا را حفظ کند».

___

وی در کانال اپلیکیشن پیام رسان خود نوشت: «خطوط دفاعی کار کرد و اوضاع تحت کنترل کامل ارتش روسیه باقی مانده است.

پوشش AP از جنگ در اوکراین را دنبال کنید: https://apnews.com/hub/russia-ukraine



منبع

مناطقی از جنوب اوکراین که پوتین ماه گذشته به‌طور غیرقانونی آن‌ها را به‌عنوان قلمرو روسیه تعیین کرد، در کانون درگیری‌های روز شنبه باقی ماندند.

کریل استرموسوف، معاون اداره مسکو که در منطقه عمدتاً تحت اشغال روسیه، خرسون مستقر شده است، به ساکنان یادآوری کرد که می توانند به کریمه و شهرهای جنوب غربی روسیه منتقل شوند، زیرا نیروهای اوکراینی سعی می کنند راه خود را به سمت پایتخت منطقه نبرد کنند.

موسسه مطالعات جنگ، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن، اظهارات پوتین را برای مقابله با انتقاد وبلاگ نویسان روسی طرفدار جنگ تفسیر کرد که «عمدتاً از سرگیری حملات علیه شهرهای اوکراین را ستایش کردند، اما هشدار دادند که یک کمپین کوتاه بی‌اثر خواهد بود. “

الکسی کولبا، فرماندار منطقه کیف گفت که این حمله کسی را کشته یا زخمی نکرده است.

پس از اینکه یک هفته پیش انفجار یک کامیون بمب گذاری شده به پلی که روسیه را به شبه جزیره کریمه متصل می کند آسیب رساند، کرملین بزرگترین حملات موشکی هماهنگ شده خود را از زمان تهاجم اولیه به اوکراین انجام داد.

پس از اینکه رهبران نگران منطقه مورد حمایت کرملین روز پنجشنبه از غیرنظامیان خواستند تا برای اطمینان از امنیت خود و دادن قدرت مانور بیشتر به نیروهای روسی، محل اقامت خود را تخلیه کنند، مسکو به ساکنانی که موافقت کردند محل اقامت رایگان ارائه کرد.

کیریلو تیموشنکو، معاون دفتر رئیس جمهور اوکراین، از ساکنان منطقه کیف و مردم سه منطقه همجوار خواست مصرف انرژی خود را در ساعات عصر اوج تقاضا کاهش دهند.

شرکت انتقال برق Ukrenergo گفت که خدمه تعمیر برای بازگرداندن برق کار می کنند اما به ساکنان در مورد قطعی های احتمالی هشدار داد.

به گفته استرموسوف، نیروهای اوکراینی تلاش کردند تا در امتداد سواحل رودخانه دنیپر به سمت جنوب پیشروی کنند، اما به هر چیزی دست یافتند.

در حالی که ارتش روسیه در تلاش برای قطع آب و برق در مناطق پرجمعیت بود، اپراتور سیستم برق این کشور گفت، یک حمله موشکی به یک تاسیسات انرژی کلیدی در منطقه پایتخت اوکراین آسیب جدی وارد کرد.