لی زلدین امنیت عمومی را به موضوع اصلی در رقابت فرمانداری نیویورک تبدیل کرد. و جنایت مدام او را پیدا می کند.

زلدین گفت این آمار تنها بخشی از داستان است. او به حوادث انفرادی هشداردهنده‌ای اشاره می‌کند که جوامع را به لرزه درآورده است: یک EMT در کوئینز ماه گذشته در یک حمله غیرقانونی در ظهر روز گذشته با چاقو کشته شد. تیراندازی دسته جمعی در ایستگاه متروی بروکلین در ماه آوریل که حداقل 23 نفر را مجروح کرد. یا قتل یک مادر بوفالو در این ماه توسط شوهر جدا شده اش بلافاصله پس از آزادی او از زندان.

او گفت که جرم و جنایت تنها یکی از دلایلی است که مردم در نیویورک به “نقطه شکست” خود می رسند، که طی دهه گذشته باعث مهاجرت کشور به ایالت های دیگر شده است، داده های سرشماری نشان داده است.

“شما می توانید بر اساس آمار و ارقام به نتیجه گیری خود برسید، اما اگر می خواهید به این نتیجه برسید که موضوعی وجود ندارد که باید به آن رسیدگی شود، اگر می خواهید به نتیجه جنایی بپردازید. قوانین موجود در آلبانی هیچ تأثیر منفی بر زندگی در نیویورک نداشته است، شما از واقعیت های چندگانه جدا شده اید.”

در خشونت اسلحه در خارج از خانه زلدین یک هفته پیش، پلیس به این نتیجه رسید که دو نوجوان که بعد از ظهر از خانه زلدین عبور می کردند توسط سرنشینان یک وسیله نقلیه عبوری مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. قربانیان برای مدت کوتاهی در حیاط زلدین پنهان شدند. در همین حال، نماینده کنگره در منهتن مشغول مبارزات انتخاباتی بود و دخترانش را که در داخل خانه پنهان شده بودند، تماس گرفت.

مبارزات انتخاباتی هوچول، تعهد زلدین را مبنی بر لغو اقدامات خود از زمان روی کار آمدن او در آگوست 2021، که شامل تلاش‌هایی برای خارج کردن اسلحه‌های غیرقانونی از خیابان‌ها نیز می‌شد، نادیده گرفت.

هوچول ماه گذشته در رادیو WNYC در منهتن گفت: “کسی وارد یک قاضی می شود و گاهی اوقات خطر با رنگ پوست و درک خطرناک بودن آنها مشخص می شود.” این یک سیستم ناعادلانه است، این یک سیستم قضایی نیست که بتوانیم به آن افتخار کنیم.»

در ماه ژوئیه، دیوید جاکوبونیس، مهاجم زلدین در روچستر، ابتدا بدون وثیقه آزاد شد، پس از اینکه در حالی که یک زنجیر کلیدی نوک تیز در دست داشت روی صحنه پرید و به سمت زلدین هجوم برد، که در حالی که تماشاچیان مرد را روی زمین کشتی می‌گرفتند، جاکوبونیس را دفع کرد. یاکوبونیس مدت کوتاهی پس از دستگیری از بازداشت آزاد شد و زلدین را خشمگین کرد و گفت که این نمونه بارز این است که قوانین وثیقه ایالتی چه اشکالی دارد. جاکوبونیس، کهنه سرباز جنگ عراق، بلافاصله پس از آن به جنایات فدرال متهم شد و همچنان در زندان در انتظار محاکمه است.

آمارهای شهر نشان می دهد که شکایات عمده جرم در شهر نیویورک برای سال منتهی به 9 اکتبر 32 درصد افزایش یافته است، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اما جرایم عمده همچنان 36 درصد نسبت به سال 2001 و 81 درصد نسبت به سال 1990 کاهش یافته است. منجر به جراحات در سراسر ایالت طی پنج سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است، اگرچه ارقام امسال در شهر 14 درصد و در کل استان نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

زلدین در مصاحبه ای گفت: “چه من در یک شهرستان آبی باشم یا یک شهرستان قرمز یا با جمهوری خواهان، دموکرات ها یا مستقل ها صحبت کنم، در مورد افرادی می شنوم که به جرم و جنایت و امنیت عمومی اهمیت می دهند.” آنها می خواهند خیابان های ما را پس بگیرند. ”

هوچول از سوابق قانونگذاری خود در پرتو حملات زلدین دفاع کرده است – با اشاره به قوانین ایالتی برای وثیقه که در سال جاری پس از آن که اصلاحات در سال 2019 مقصر افزایش جرم و جنایت شناخته شد، تشدید کرد. او همچنین قوانین مربوط به کنترل اسلحه را تقویت کرد – اگرچه این قوانین در ژوئن توسط دادگاه عالی لغو شد.

نظرسنجی‌ها در نیویورک، جرم و جنایت را به‌عنوان یکی از ملاحظات اصلی در رقابت فرمانداری نشان داده‌اند، و تبلیغات زلدین و گروه‌های بزرگ PAC که از نامزدی او حمایت می‌کنند، هوچول را به دلیل انجام ندادن بیشتر برای رسیدگی به جرم مورد تمسخر قرار داده است.

زلدین گفت که قوانین کنونی بسیار سست هستند و در صورت انتخاب شدن، پس از اینکه نیویورک در سال 2017 سن مسئولیت کیفری را به 18 سال رساند، به وثیقه بدون نقد پایان می دهد و جوانان بیشتری را به جای دادگاه خانواده واجد شرایط دادگاه جنایی می کند.

زلدین و خانواده‌اش در این حوادث صدمه ندیدند، اما این رویدادها پیام کمپین سخت‌گیرانه زلدین را چند هفته قبل از مواجهه با فرماندار دموکرات کتی هوچول در انتخابات 8 نوامبر افزایش داد. او در این هفته گفت که اولین اقدام او به عنوان فرماندار، اعلام وضعیت اضطراری در مورد جرم و جنایت و تلاش برای لغو بسیاری از سیاست های عدالت کیفری او خواهد بود.

هوچول روز دوشنبه در مورد رسیدگی به جرم و جنایت گفت: «ما می توانیم کارهای بیشتری را ادامه دهیم. “من در حال حاضر به منابع خود نگاه می کنم تا ببینم چه کارهای دیگری می توانیم برای استفاده از کمک انجام دهیم تا مطمئن شویم که مردم نه تنها ایمن هستند، بلکه در متروهایمان احساس امنیت می کنند. ما شاهد افزایش افرادی بوده ایم که از مترو استفاده می کنند. نشانه بسیار مثبتی است. ما می‌خواهیم این کار ادامه پیدا کند. زیرا هر چه افراد بیشتر با هم باشند، واقعاً امن‌تر هستند.”

تیراندازی تصادفی روز یکشنبه، زمانی که دختران دوقلوی 16 ساله او در داخل خانه بودند، رقابت فرماندار نیویورک را تکان داد و دومین بار در این فصل انتخابات بود که خشونت نزدیک به خانه برای زلدین رخ می دهد. در ماه ژوئیه، یک کهنه سرباز مشکل دار در طول یک گردهمایی مبارزاتی در روچستر، روی صحنه به نماینده کنگره حمله کرد.

داده ها همچنین تصویری ترکیبی را ترسیم می کنند.

جنایت در میان نگرانی‌های اصلی رای‌دهندگان در سراسر کشور در آستانه روز انتخابات قرار می‌گیرد، و این موضوع در ایالت امپراتوری – به‌ویژه در شهر نیویورک، جایی که سرفصل‌های روزانه در مورد خشونت حتی دموکرات‌ها را در مورد نحوه بهترین رسیدگی به آن دچار اختلاف کرده است.

صدایی شوم در تبلیغی از کمیته Safe Together NY، PAC که از او حمایت می‌کند، می‌گوید: «این یک سیل است، و کتی هوچول در کار مبارزه با جرم و جنایت نیست.

هوچول همچنین شاهد تنش در درون حزب خود بر سر جرم بوده است: دموکرات‌های متمایل به چپ مدت‌هاست که می‌خواهند حقوق بیشتری برای متهمان جنایت فراهم کنند، در حالی که میانه‌روهایی مانند شهردار نیویورک، اریک آدامز، او را برای تشدید قوانین تحت فشار قرار می‌دهند. حملات مبارزات انتخاباتی هوچول عمدتاً سوابق طرفداری زلدین از ترامپ و مخالفت او با حقوق سقط جنین بوده است.

در عوض، او و قانونگذاران در ماه آوریل قانون سال 2019 را تغییر دادند تا به قضات صلاحیت دیگری بدهند و اتهامات بیشتری را برای وثیقه واجد شرایط کنند. حامیان او همچنین مخالفت کرده اند که داده های ایالتی منتشر شده در ماه گذشته از سال 2019 افزایشی را در بازداشت مجدد یا از دست دادن تاریخ دادگاه نشان نداده است.

زلدین – و حتی آدامز، کاپیتان سابق پلیس نیویورک – از قانونگذاران ایالتی می خواهند که یک ماده “خطرناک” را به قوانین وثیقه اضافه کنند تا به قضات اختیار بیشتری در مورد اینکه چه کسی در حین انجام پرونده های آنها در بازداشت نگه داشته می شود، داشته باشند. با این حال، هوچول گفت که این بسیار ذهنی خواهد بود – تاریخ نشان داده است که قضات قبلاً متهمان فقیر و اقلیت را به طور نامتناسبی در زندان نگه می داشتند.

جرل هاروی، سخنگوی ستاد انتخاباتی هوچول، گفت: «همانطور که او هیچ برنامه‌ای برای رسیدگی به خشونت‌های اسلحه ندارد، لی زلدین نیز هیچ برنامه معتبری برای امنیت عمومی ندارد و اصول حکومت‌داری یا دموکراسی را نمی‌داند، که برای منکر انتخابات جای تعجب ندارد.» در بیانیه ای با اشاره به رای زلدین به تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 در دو ایالت، گفت: فرماندار هوچول تنها نامزد در این رقابت است که برنامه ای واقعی برای حفظ امنیت مردم نیویورک دارد.

آلبانی، نیویورک – هفته گذشته، لی زلدین، نامزد فرمانداری جمهوری‌خواه، بیرون ایستگاه مترو در برانکس ایستاده بود تا بی‌قانونی در شهر نیویورک را برجسته کند. دو روز بعد، صحنه جرم خارج از خانه او در لانگ آیلند بود.

زلدین در مصاحبه روز چهارشنبه گفت: “آنها صدای شلیک گلوله را شنیدند. آنها صدای جیغ را شنیدند. و چیزی که بیش از همه آنها را تحت تاثیر قرار داد این بود که فکر می کردند افراد بیرون به دنبال آنها می آیند.”

اغلب، زلدین این پرونده ها را به تصمیم قانونگذاران نیویورک در سال 2019 در زمان دولت وقت مرتبط می کند. اندرو کومو به وثیقه نقدی در همه موارد به جز خشن‌ترین موارد پایان می‌دهد، که منتقدان می‌گویند اغلب به افرادی که مشکلات روانی جدی یا سایر مشکلات دارند اجازه می‌دهد دوباره مرتکب جرم شوند.

زلدین گفت: «آنها احساس می کنند کیف پول، امنیت، آزادی و کیفیت آموزش فرزندانشان مورد حمله قرار گرفته است.



منبع