رودی جولیانی قرار است در تحقیقات انتخاباتی گرجستان شهادت دهد

وکلای جولیانی تلاش کردند تا حضور او در برابر هیئت منصفه ویژه را به تعویق بیندازند و گفتند که او به دلیل جراحی استنت قلب در اوایل ماه جولای قادر به پرواز نبود.

ویلیس همچنین در دادخواستی که خواستار شهادت وکیل کنت چسبرو شده بود، نوشت که با جولیانی برای هماهنگی و اجرای طرحی برای خدمت جمهوری‌خواهان جورجیا به عنوان انتخاب کنندگان جعلی کار می‌کرد. آن 16 نفر گواهی نامه ای را امضا کردند که به دروغ اعلام می کرد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 پیروز شده است و خود را انتخاب کنندگان “منتخب و واجد شرایط” این ایالت اعلام کردند، حتی اگر بایدن در ایالت پیروز شده بود و فهرستی از منتخبان دموکرات تایید شده بود.

آتلانتا (AP) – رودی جولیانی قرار است در دادگاه آتلانتا حاضر شود تا در برابر هیئت منصفه ویژه ای که در حال بررسی تلاش های دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و دیگران برای لغو شکست انتخاباتی او در سال 2020 در جورجیا است، شهادت دهد.

ویلیس در جستجوی شهادت جولیانی خاطرنشان کرد که او هم وکیل شخصی ترامپ و هم وکیل اصلی کمپین انتخاباتی او در سال 2020 بود.

ویلیس نشان داده است که علاقه مند به تماس های گراهام و رافنسبرگر در مورد نتایج جورجیا در هفته های پس از انتخابات است.

مشخص نیست که شهردار سابق نیویورک و وکیل ترامپ اکنون که به وکلایش اطلاع داده شده که او هدف تحقیقات است، چقدر مایل است بگوید. استیضاح روز چهارشنبه پشت درهای بسته انجام خواهد شد زیرا مراحل ویژه هیئت منصفه مخفی است.

اطلاعات بیشتر در مورد تحقیقات مربوط به دونالد ترامپ: https://apnews.com/hub/donald-trump



منبع

ویلیس در پرونده دادگاه نوشت که حضور و شهادت جولیانی «بخشی از یک برنامه چند ایالتی و هماهنگ شده توسط کمپین ترامپ برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات نوامبر 2020 در جورجیا و جاهای دیگر بود».

___

ویلیس ماه گذشته دادخواست هایی را برای اجبار به شهادت هفت تن از همکاران و مشاوران ترامپ ارائه کرد. او همچنین گفته است که در حال بررسی این است که خود ترامپ را برای شهادت بخواند و رئیس جمهور سابق یک تیم حقوقی را در آتلانتا استخدام کرده است که شامل یک وکیل مدافع جنایی برجسته است.

او در طوماری به یاد آورد که چگونه جولیانی و دیگران در جلسه کمیته ایالتی سنا در اواخر سال 2020 ظاهر شدند و ویدئویی را ارائه کردند که به گفته جولیانی نشان می‌دهد که کارگران انتخاباتی در حال تولید «چمدان‌هایی» از برگه‌های رای غیرقانونی از منابع ناشناس، خارج از دید ناظران رای‌گیری. ادعای تقلب توسط مقامات انتخابات گرجستان ظرف 24 ساعت رد شد. ویلیس در پرونده خود خاطرنشان کرد، با این حال جولیانی به اظهارات خود برای عموم و در جلسات قانونی بعدی مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات با استفاده از ویدئوی افشا شده ادامه داد.

دو تن از کارمندان انتخاباتی که در این ویدئو دیده می شوند، روبی فریمن و واندریا “شای” ماس، گفتند که پس از نمایش آن در جلسه قانونگذاری 3 دسامبر جورجیا که جولیانی در آن ظاهر شد، با آزار و اذیت بی امان آنلاین و حضوری روبرو شدند. در جلسه دیگری یک هفته بعد، جولیانی گفت که این فیلم زنان را نشان می‌دهد که «به‌طور مخفیانه از اطراف پورت‌های USB عبور می‌کنند، گویی که شیشه‌های هروئین یا کوکائین هستند». آنها در واقع یک تکه آب نبات را رد می کردند.

سایر متحدان ترامپ نیز در این تحقیقات مورد بررسی قرار گرفته اند. سناتور لیندسی گراهام، جمهوریخواه کارولینای جنوبی، احضاریه ای دریافت کرد که به او دستور می داد در 23 آگوست برای شهادت حاضر شود. گراهام با استناد به حمایت های خود به عنوان یکی از اعضای کنگره، این احضاریه را به چالش کشیده است. یک قاضی روز دوشنبه این استدلال را رد کرد و گفت که باید شهادت دهد. گراهام گفته است که درخواست تجدید نظر خواهد کرد.

با این حال، ظاهر جولیانی گام بلندمرتبه دیگری در تحقیقاتی است که به سرعت تشدید می شود که چندین متحد ترامپ را به دام انداخته و تلاش های ناامیدانه و در نهایت شکست خورده برای براندازی پیروزی جو بایدن دموکرات در انتخابات 2020 را تشدید کرده است. این یکی از چندین تحقیق درباره اقدامات ترامپ در مقام ریاست جمهوری است، زیرا او زمینه را برای یک بار دیگر در کاخ سفید در سال 2024 فراهم می کند.

اما رابرت مک‌بورنی، قاضی دادگاه عالی شهرستان فولتون، که بر هیئت منصفه ویژه نظارت می‌کند، در جلسه استماع هفته گذشته گفت که جولیانی باید روز چهارشنبه در آتلانتا باشد و در صورت لزوم می‌تواند با اتوبوس، ماشین یا قطار سفر کند.

ترامپ هر گونه تخلفی را رد کرده است. او این تماس را “کامل” توصیف کرده است.

فانی ویلیس، دادستان منطقه فولتون، تحقیقات خود را پس از افشای یک تماس تلفنی قابل توجه در 2 ژانویه 2021 بین ترامپ و وزیر امور خارجه جورجیا، برد رافنسپرگر آغاز کرد. در این تماس، ترامپ پیشنهاد کرد که رافنس‌پرگر می‌تواند تعداد دقیق آرای مورد نیاز برای تغییر نتایج انتخابات در گرجستان را «پیدا کند».