رهبر کره شمالی کیم سربازان را با دخترش تشویق می کند

تصاویر ماهواره‌ای تجاری هفته‌ها آماده‌سازی آشکار شامل تعداد زیادی از نیروها و غیرنظامیان را برای رویدادی نشان می‌دهد که معمولاً با هدف تجلیل از حکومت کیم و فشار بی‌امان او برای تثبیت وضعیت کره شمالی به عنوان یک قدرت هسته‌ای انجام می‌شود.

کره شمالی برنامه های خود را برای رژه نظامی که احتمالاً در اواخر روز چهارشنبه برگزار می شود، تایید نکرده است.

این دیدار یک روز پس از آن انجام شد که کیم ریاست جلسه ای را با مقامات ارشد نظامی خود داشت و خواستار گسترش تمرینات رزمی با هدف تقویت آمادگی جنگی شد، زیرا او به دنبال تشدید یک حرکت تحریک آمیز در تظاهرات تسلیحاتی در مواجهه با تشدید تنش ها با خود است. همسایگان و واشنگتن

خبرگزاری مرکزی رسمی کره شمالی گفت که کیم به همراه دخترش کیم جو آئه از یک پادگان نامشخص بازدید کرد و اواخر روز سه‌شنبه در یک ضیافت برای سربازان سخنرانی کرد و از آنها برای حفظ «قوی‌ترین ارتش جهان» با وجود مشکلات خارجی تمجید کرد.

کره شمالی یک سال رکوردشکنی در آزمایش تسلیحات را پشت سر می گذارد و ده ها موشکی که در سال 2022 شلیک کرد شامل سیستم های بالقوه دارای قابلیت هسته ای بود که برای حمله به اهدافی در کره جنوبی و سرزمین اصلی ایالات متحده طراحی شده بودند.

در خلال یک کنفرانس سیاسی بزرگ در ماه دسامبر، کیم خواستار «افزایش تصاعدی» کلاهک‌های هسته‌ای کشور، تولید انبوه سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی میدان نبرد با هدف قرار دادن «دشمن» کره جنوبی و توسعه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما قدرتمندتر که می‌توانند به قاره آمریکا برسند، شد. .

سئول، کره جنوبی (AP) – رسانه های دولتی روز چهارشنبه گفتند که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از “قدرت بی حد و حصر” ارتش تسلیحات هسته ای خود در هنگام بازدید از سربازان به همراه دخترش به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ارتش خود ستایش کرد.

تشدید فعالیت آزمایشی با اظهارات آتشین تهدید کننده حملات هسته ای پیشگیرانه علیه همسایگان خود و ایالات متحده در طیف گسترده ای از سناریوها که ممکن است رهبری خود را در معرض تهدید تصور کند، مشخص شد.

خصومت ممکن است در ماه‌های آینده افزایش یابد، زیرا کیم تلاش‌های هسته‌ای خود را در سال 2023 دو برابر کرده است.

این دیدار در حالی انجام شد که نشان می‌داد کره شمالی در حال آماده شدن برای برگزاری یک رژه نظامی عظیم در پیونگ یانگ است، جایی که می‌تواند آخرین سخت‌افزار یک برنامه رو به رشد تسلیحات هسته‌ای را به نمایش بگذارد که نگرانی همسایگانش و ایالات متحده را برانگیخته است.

وزارت امور خارجه کره شمالی هفته گذشته هشدار داد که این کشور آماده مقابله با تحرکات نظامی ایالات متحده با «غیب‌انگیزترین نیروی هسته‌ای» است زیرا برنامه‌های آمریکا برای گسترش رزمایش مشترک خود با کره جنوبی و استقرار تجهیزات پیشرفته‌تر نظامی مانند بمب‌افکن‌ها و ناوهای هواپیمابر را محکوم می‌کند. منطقه.



منبع

کره شمالی همچنین با انزوای اقتصادی عمیق و کمبود مواد غذایی مواجه است که نشان می دهد هزینه های جاه طلبی های هسته ای کیم در حال افزایش است.

علاوه بر آزمایش‌های توسعه، کره شمالی همچنین می‌تواند تظاهرات نظامی خود را در پاسخ به گسترش رزمایش‌های نظامی ترکیبی ایالات متحده با کره جنوبی که متحدان می‌گویند با هدف مقابله با تهدید در حال تکامل کره شمالی انجام می‌شود، افزایش دهد.