رئیس سازمان جاسوسی انگلیس می گوید ارتش روسیه در اوکراین “فرسوده” شده است

فردی یک تانک منهدم شده روسی را در نزدیکی روستای اوسکول در منطقه خارکف اوکراین بازرسی می کند. (آناتولی استپانوف/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

او به RUSI گفت که به دلیل “اقدام شجاعانه کیف در میدان نبرد و در فضای سایبری”، این کشور جریان را علیه نیروهای وحشی کرملین تغییر داده است.

تفلیس، گرجستان – رئیس سازمان جاسوسی بریتانیا گفت که روسیه در «وضعیت ناامیدکننده‌ای» به سر می‌برد، زیرا نیروهای نظامی این کشور اکنون از تلاش برای حمله به اوکراین که به ماه هشتم خود کشیده شده «فرسوده» شده‌اند.

رئیس اطلاعات در صحبت با برنامه رادیو 4 بی بی سی در اوایل روز، هشدار داد که ارتش پوتین هنوز “بسیار توانمند” برای ایجاد خسارت است. اظهارات وی پس از آن بیان شد که ارتش روسیه چندین حمله موشکی به شهرهای بزرگ در سراسر اوکراین انجام داد که عمدتاً اهداف غیرنظامی را هدف قرار دادند. مقامات ادعا کرده اند که دست کم 19 نفر در این حملات کشته شدند – بزرگترین حمله هوایی از زمان آغاز تهاجم در فوریه.

جرمی فلمینگ.

این حملات چند روز پس از آن انجام شد که پل تنگه کرچ در منطقه الحاق شده کریمه به طور جزئی منفجر شد. آسیب به پل، که هم از نظر نمادین و هم از نظر استراتژیک برای روسیه مهم است، ضربه بزرگی به پوتین بود که بعداً اوکراین را مسئول این انفجار دانست و آن را «تروریسم» خواند.

رئیس سازمان جاسوسی انگلیس می گوید ارتش روسیه در اوکراین "فرسوده" شده است





منبع فلمینگ، مدیر ستاد ارتباطات دولت، گفت که جمعیت روسیه اکنون متوجه شده‌اند که پوتین چگونه جنگ را «اشتباه» ارزیابی کرده است و آنها «میزان هزینه‌های انسانی وحشتناک جنگ انتخابی او را احساس می‌کنند».

جرمی فلمینگ، مقام ارشد اطلاعاتی بریتانیا که روز سه‌شنبه در موسسه رویال خدمات متحد (RUSI) یک اندیشکده لندن صحبت می‌کرد، گفت: «هزینه‌ها برای روسیه، از نظر افراد و تجهیزات، سرسام‌آور است». ما می دانیم و فرماندهان روسی در زمین می دانند که تدارکات و مهمات آنها رو به اتمام است.»

شخصی در بالای یک تانک ویران شده در کنار جاده ایستاده است.

به گزارش سی ان ان، دست کم چهار انفجار در این شهر شنیده شده است کیف صبح دوشنبه در ساعت شلوغی. مقامات کیف این حملات را که عمدتاً زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار داده بودند، محکوم کردند. از جمله زمین بازی کودکان و جاذبه های گردشگری

جرمی فلمینگ، مدیر ستاد ارتباطات دولت (GCHQ)، سازمان اطلاعات، امنیت و سایبری بریتانیا. (روسلان رحمان/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

فلمینگ در طول سخنرانی خود چنین ادعا کرد تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای بسیج صدها هزار جوان دیگر برای جنگ، و همچنین استفاده از اسرا در خط مقدم، “از وضعیت ناامیدکننده ای حکایت می کند.” به اصطلاح بسیج جزئی باعث اعتراضات گسترده و مهاجرت دسته جمعی غیرنظامیانی شد که از مرزهای فنلاند به گرجستان و مغولستان فرار کردند.