رئیس اطلاعات ایالات متحده برای نیروهای اوکراین “خوشبینانه” فکر می کند

وی افزود: همانطور که رئیس جمهور پوتین بهتر می داند، این جنگ می تواند امروز متوقف شود، اگر او تصمیم بگیرد که آن را متوقف کند و نیروهای خود را خارج کند – و سپس مذاکرات می تواند آغاز شود.

زلنسکی با اشاره به روسیه گفت: «تعیین چنین محدودیتی برای قیمت‌های روسیه که برای بودجه دولت تروریستی کاملاً راحت است، تصمیم جدی نیست». او گفت سطح 60 دلار در هر بشکه همچنان به روسیه اجازه می دهد که سالانه 100 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

نولاند گفت: «این حمایت روانی برای آنها در یک زمان کاملاً حیاتی است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی شبانه خود در روز شنبه از تلاش‌های غرب برای محدود کردن صنعت نفت مهم روسیه که منبع اصلی سرمایه برای ماشین جنگی پوتین است، انتقاد کرد و گفت سقف قیمت 60 دلاری آنها برای واردات نفت روسیه کافی نیست.

مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده اواخر روز شنبه در نشست دفاع ملی ریگان در سیمی ولی، کالیفرنیا گفت: «اما هنوز برای ما روشن نیست که او در این مرحله تصویر کاملی از میزان چالش آنها دارد.

این پول نه تنها به جنگ و نه تنها برای حمایت بیشتر روسیه از رژیم ها و سازمان های تروریستی دیگر اختصاص خواهد یافت. زلنسکی گفت: این پول برای بی‌ثباتی بیشتر کشورهایی که اکنون تلاش می‌کنند از تصمیمات جدی اجتناب کنند، استفاده می‌شود.

استرالیا، بریتانیا، کانادا، ژاپن، ایالات متحده و 27 کشور اتحادیه اروپا روز جمعه توافق کردند که مبلغی را که برای نفت روسیه می پردازند به 60 دلار در هر بشکه محدود کنند. این محدودیت قرار است از دوشنبه همزمان با تحریم اتحادیه اروپا بر نفت روسیه که از طریق دریا حمل می شود، اجرایی شود.

مقامات روسیه سقف قیمت را رد کرده و روز شنبه تهدید کرده اند که عرضه کشورهایی که آن را تایید کرده اند، متوقف خواهد کرد.

ویکتوریا نولند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی، در نمایش دیگری از حمایت غرب از تلاش‌های اوکراین برای مقابله با نیروهای روسیه و مقابله با پیامدهای جنگ، روز شنبه از عملیات یک گروه امدادرسان اوکراینی بازدید کرد که از آوارگان داخلی حمایت می‌کند. در اوکراین، در میان دیگر دیدارهای او با مقامات ارشد اوکراینی.

___

کیو، اوکراین (AP) – رئیس اطلاعات ایالات متحده می گوید که جنگ در جنگ روسیه در اوکراین با “سرعت کاهش یافته” پیش می رود و نشان می دهد که نیروهای اوکراینی می توانند چشم اندازهای روشن تری در ماه های آینده داشته باشند.

در هفته‌های اخیر، تمرکز نظامی روسیه بر حمله به زیرساخت‌های اوکراین و فشار دادن به یک حمله در شرق، نزدیک شهر باخموت، همزمان با گلوله‌باران سایت‌ها در شهر خرسون بوده است، جایی که نیروهای اوکراینی ماه گذشته پس از اشغال 8 ماهه روسیه آن را آزاد کردند.

تاجر از واشنگتن دی سی گزارش داد



منبع

او گفت: «اما ما در واقع نسبت به اینکه آیا روس‌ها واقعاً برای انجام این کار آماده هستند یا نه، تردید داریم. و من برای اوکراینی‌ها در این بازه زمانی خوش‌بینانه‌تر فکر می‌کنم.»

نولاند عروسک‌هایی را از نخ به رنگ‌های آبی و زرد پرچم اوکراین با جوانانی از مناطقی از جمله شمال شرقی خارکف، جنوب خرسون و شرق دونتسک مونتاژ کرد.

آوریل هاینز به ادعاهای گذشته برخی مبنی بر اینکه مشاوران ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می توانند او را در برابر اخبار بد – برای روسیه – در مورد تحولات جنگ محافظت کنند، اشاره کرد و گفت که او “در حال کسب اطلاعات بیشتر از چالش هایی است که ارتش در روسیه با آن مواجه است.”

هاینز گفت، با نگاهی به آینده، “صادقانه بگویم که ما شاهد نوعی کاهش سرعت درگیری هستیم” و تیم او انتظار دارد که هر دو طرف به دنبال بازسازی، تامین مجدد، و بازسازی برای یک ضد حمله احتمالی اوکراین در بهار باشند.