مک ایلروی می گوید که شکاف نورمن با اظهار نظر “شستشوی مغزی” او آغاز شد


روری مک‌ایلروی فکر می‌کرد که اختلافات او با گرگ نورمن بر سر یک لیگ گلف رقیب با بودجه عربستان سعودی برطرف شده است. زمانی که نورمن او را متهم کرد که توسط نیروهای حاکم گلف “شستشوی مغزی” شده است، این موضوع تغییر کرد.

“فکر کردم، می دانید چیست؟ مک‌ایلروی در مصاحبه‌ای طولانی در ساندی ایندیپندنت در ایرلند گفت: اکنون می‌خواهم کار خود را انجام دهم که تا آنجا که ممکن است برای او دردسرساز باشد.

مصاحبه با نویسنده پل کیماژ قسمت دوم از سه قسمت است. مک ایلروی همچنین توضیح می دهد که چگونه رابطه او با دوست قدیمی سرجیو گارسیا تیره شد.

مک ایلروی از زمانی که در ماه ژوئن در مسابقات آزاد کانادا قهرمان شد، یک روز پس از پایان مراسم افتتاحیه LIV Golf در خارج از لندن، در نورمن عکس می گرفت. او تمام تلاش خود را کرد تا به این نکته اشاره کند که بیست و یکمین پیروزی حرفه‌ای‌اش در تور PGA «یکی بیشتر از شخص دیگری» بود.

مک ایلروی گفت: «امروز کمی انگیزه بیشتری به من داد.

ارجاع به نورمن بود که 20 برد حرفه ای PGA Tour دارد و اکنون مدیرعامل و کمیسر LIV Golf است.

هنگامی که او فرصت بازگشت به شماره 1 رنکینگ جهانی در جام CJ در ماه اکتبر را داشت، از مک ایلروی پرسیده شد که آیا هدفی دارد که چند هفته تا پایان دوران حرفه ای خود شماره 1 شود. او 332 را ذکر کرد که یکی بیشتر از نورمن است.

اخیراً در ماه گذشته در دبی، McIlroy گفت که وضعیت شکستگی گلف بین PGA Tour و LIV Golf تا زمانی که نورمن از صحنه خارج نشود، بهبود نمی یابد.

“من فکر می کنم گرگ باید برود. من فکر می کنم او فقط باید از مرحله سمت چپ خارج شود،» مک ایلروی گفت که هیچ کس حاضر نیست صحبت کند «مگر اینکه یک بزرگسال در اتاق باشد.»

مک ایلروی گفت که این شکاف در فوریه 2020 آغاز شد، زمانی که برای اولین بار صحبت ها در مورد “لیگ برتر گلف” با حمایت پول عربستان مطرح شد. مک ایلروی اولین بازیکن برتری بود که گفت که علاقه ای به این موضوع ندارد و افزود که می خواهد در سمت راست تاریخ باشد.

او به لحظه ای اشاره کرد که آرنولد پالمر برای تور PGA در برابر تور جهانی گلف پیشنهادی نورمن در سال 1994 ایستادگی کرد. سخنان پالمر به سرعت به آن پایان داد.

او (نورمن) راضی نبود، و ما یک رفت و برگشت بسیار سخت داشتیم و او بسیار متواضع بود. مک ایلروی در مصاحبه با ایندیپندنت گفت: «شاید روزی بفهمی» و همه اینها (موارد).

سپس در آوریل امسال، مک‌ایلروی یک مستند ESPN در مورد سقوط نورمن برای از دست دادن مسابقات مسترز 1996 تماشا کرد و به اندازه‌ای متاثر شد که پیامی را برای نورمن ارسال کرد که شامل این بود: “امیدوارم این موضوع به همه یادآوری کند که شما چه گلف باز بزرگی بودید.”

مک ایلروی گفت که نورمن پس از از دست دادن برتری چهار شوت در دور نهایی مسترز 2011، نورمن یادداشت تاثیرگذاری برای او فرستاد.

مک ایلروی گفت: «او عالی بود. “بنابراین به او گفتم، “تماشای آن به من یادآوری کرد که چگونه در سال 2011 با من تماس گرفتی، و من فقط می خواهم بگویم که من همیشه از آن قدردانی خواهم کرد. گلف در حال حاضر بسیار متفاوت است، اما من فقط می خواستم شما این را بدانید و برای شما بهترین ها را آرزو کنم.

“بنابراین، کمی از شاخه زیتون، و او بلافاصله بازگشت: “من واقعا فکر می کنم گلف می تواند یک نیروی خوب در سراسر جهان باشد. … من می دانم که نظرات ما با هم هماهنگ نیست، اما من فقط سعی می کنم فرصت های بیشتری برای هر گلف باز در سراسر جهان ایجاد کنم.’

“خوب. واقعاً خوب است.» مک ایلروی گفت. “سپس، چند هفته بعد، او مصاحبه ای با واشنگتن پست انجام می دهد و می گوید من توسط تور PGA شستشوی مغزی داده ام.”

ما این رفت و آمد بسیار خوب را داشتیم و او این را در مورد من می گوید.

McIlroy در مصاحبه اضافه کرد که تور PGA خوش شانس است که نورمن در LIV مشارکت دارد زیرا “من فکر می کنم اگر آنها کسی را کمتر قطبی می کردند، LIV می توانست نفوذ بیشتری داشته باشد.”

مک ایلروی گفت دو بت گلف او وودز و گارسیا بودند و این بازیکن اسپانیایی را یک بازیکن جوان هیجان انگیز توصیف کرد. آنها در عروسی یکدیگر بودند. مک ایلروی داماد گارسیا بود.

مک‌ایلروی گفت که نمی‌دانست گارسیا به LIV Golf می‌پیوندد تا زمانی که اسپانیایی در مسابقات قهرمانی ولز فارگو به او گفت که یک هواپیمای جدید دارد و به مک‌ایلروی پیشنهاد سفر به اولین رویداد LIV در نزدیکی لندن را داد.

این رابطه در US Open، یک هفته پس از پیروزی مک ایلروی در کانادا، تیره شد. مک ایلروی در مصاحبه خود گفته بود که بازیکنان هفته ای که به LIV Golf می پیوندند راه آسانی را انتخاب می کنند.

او گفت که او جمعه از مسابقات آزاد آمریکا با پیامی از گارسیا بیدار شد که «اصولاً به من می‌گفت که در مورد LIV، بل، بل، بل، بل، بلا، خفه شوم».

مک ایلروی گفت: «من خیلی آزرده شدم و چند خنجر را به او پس فرستادم و تمام شد.

___

گلف AP: https://apnews.com/hub/golf و https://twitter.com/AP_Sports





منبع