دیوید شاو سرمربی استنفورد پس از پایان کاردینال 3-9 استعفا داد

بسیاری از مردم فکر می کنند این برنامه از کار افتاده است. این چیزی است که رکورد ما می گوید. اما من به اجزای آن نگاه می کنم. من به مردم اینجا نگاه می کنم، حمایتی که می شنوم از طرف مدیر ورزشی ما، از رئیس دانشگاه ما، افرادی که در پشت صحنه هستند. ما چندان دور نیستیم.»

او می‌گوید: «من از هیچ قدرت تخیلی خسته نشده‌ام. من سالم هستم و احساس خوبی دارم. اما در عین حال، 16 سال زمان زیادی است – 12 به عنوان سرمربی، 16 سال اینجا. من بسیار به دستاوردهایمان افتخار می‌کنم، به دانشجویان ورزشکارمان، خیلی به بچه‌هایی که در NFL و خارج از NFL در طبقات مختلف زندگی کرده‌اند و کارهای دیگری انجام داده‌اند افتخار می‌کنم. اما همانطور که گفتم، این عبارت مدام به من برمی‌گشت که به من آرامش می‌داد، یعنی «زمانش فرا رسیده است».

شاو گفت: “یک هفته پیش، 10 روز پیش، من گانگ هو بودم تا ما را به آنجا هدایت کنم، و در چند روز گذشته متوجه شدم که زمان آن فرا رسیده است.” زمان آن فرا رسیده بود که من کنار بروم، زمان آن رسیده بود که گروه بعدی وارد شود، و امیدوارم هر کسی که بعدی را به خدمت بگیرد، بازی‌های بیشتری از من برنده شود. این عالی خواهد بود.”

استنفورد، کالیفرنیا (AP) – دیوید شاو، مربی استنفورد، شنبه شب پس از پایان دوازدهمین فصل خود در دانشگاه خود با شکست 36-25 مقابل BYU که کاردینال را به 3-9 کاهش داد، استعفا داد.

شاو 9 فصل را به عنوان دستیار NFL گذراند و سپس به کارکنان Harbaugh در دانشگاه سن دیگو پیوست و سپس او را به استنفورد دنبال کرد.

او گفت که قصد ندارد شغل دیگری را دنبال کند.

با کاهش برنامه، شاو همچنان به کمک مربیان خود وفادار مانده است. کادرفنی اخیراً تغییرات کمی داشته است، شاو مکرراً گفته است که احساس می کند اخراج دستیاران تقصیر شکست های تیم را از خودش به گردن دیگران می اندازد.

شاو با تاخیر غیرمعمولی به کنفرانس خبری پس از بازی خود رسید و گفت که تصمیم او تنها در چند روز گذشته گرفته شد.

شاو، 50 ساله، استنفورد را به پنج فصل برد دو رقمی، با سه قهرمانی Pac-12 و حضور در رز باول در شش سال اولش به عنوان سرمربی هدایت کرد. او بیش از هر مربی در تاریخ برنامه با رکورد 96-54 برد را به پایان رساند و یکی از معتبرترین مربیان کشور به حساب می آمد.

___

استنفورد یک مدرسه خصوصی است که شرایط قرارداد با مربیان خود را فاش نمی کند، بنابراین مشخص نیست که شاو چند سال از قراردادش باقی مانده است.

بیشتر فوتبال کالج AP: https://apnews.com/hub/college-football و https://twitter.com/AP_Top25. برای خبرنامه فوتبال کالج AP ثبت نام کنید: https://bit.ly/3pqZVaF





منبع

شاو بخشی از یک چرخش برنامه قابل توجه تحت رهبری هاربا بود و سپس تحت رهبری او استنفورد با سبک فیزیکی به نام وحشیگری فکری به برنامه برتر Pac-12 تبدیل شد.

برنارد مویر، مدیر ورزشی، گفت: “دیوید به عنوان بازیکن و مربی، با ظرافت، فروتنی و صداقت تزلزل ناپذیر فوتبال استنفورد را نمایندگی کرده است.” او در برنامه خود به شدت به تک تک دانشجویان ورزشکار اهمیت می دهد و در عین حال به آنها کمک می کند تا پتانسیل کامل علمی و ورزشی خود را دنبال کنند. دیوید برای همیشه عضوی ارزشمند از خانواده فوتبال استنفورد و بخشی جدایی ناپذیر از تاریخ داستانی این برنامه خواهد ماند.

شاو، اهل کالیفرنیا که در اوایل دهه 1990 در استنفورد نقش گیرنده را بازی می کرد، در سال 2011 جایگزین جیم هارباگ به عنوان سرمربی شد. او از سال 2007 تا 2010 هماهنگ کننده تهاجمی هارباگ بود.

سقوط در سال های اخیر شدید بوده است. کاردینال در چهار فصل گذشته 14-28 بوده است، زیرا این برنامه تلاش کرده است تا در یک چشم انداز فوتبال کالج که به سرعت در حال تغییر است، با بازیکنانی که آزادانه تر جابه جا می شوند و برای نام، تصویر و شباهت پول به دست می آورند، عقب نماند.

استنفورد 3-16 در بازی Pac-12 در دو فصل گذشته، از جمله باخت های متوالی به رقیب کالیفرنیا، 3-16 است.