جانت میلز، فرماندار مین، پس از اینکه خواربار فروشی زنجیره ای تصمیم گرفت فروش خرچنگ های ایالتی را در فروشگاه های خود متوقف کند، از Whole Foods انتقاد کرد.

Whole Foods به آسوشیتدپرس گفت تصمیم آنها بر اساس نگرانی در مورد نهنگ های راست اقیانوس اطلس شمالی است، گونه ای از نهنگ که در سواحل شرقی ایالات متحده یافت می شود. نهنگ های راست می توانند تا 52 فوت طول داشته باشند و تا 70 سال عمر کنند.

Whole Foods به این نگرانی اشاره کرد که وسایل ماهیگیری به نهنگ های راست اقیانوس اطلس شمالی آسیب می رساند.

به گفته NOAA، نهنگ‌های راست اقیانوس اطلس شمالی گونه‌ای در خطر انقراض هستند و کمتر از 350 نهنگ باقی مانده است. علل اصلی مرگ غیرمعمول نهنگ های راست شامل درهم تنیدگی با وسایل ماهیگیری و برخورد با کشتی است.

Whole Foods دیگر خرچنگ مین را در فروشگاه های خود نمی فروشد.

  • بازار Whole Foods اعلام کرد که فروش خرچنگ خلیج مین را متوقف خواهد کرد، زیرا سایر خرده فروشان سخت‌پوست ایالتی را در نتیجه فشار گروه‌های زیست محیطی تحریم کردند.

    در بیانیه آمده است: «ما از تصمیم Whole Foods ناامید شده‌ایم و عمیقاً از اینکه شورای نظارت دریایی گواهینامه پایداری صنعت خرچنگ را به حالت تعلیق درآورده است، همچنان به معیشت مردان و زنان سخت‌کوش در بالا و پایین سواحل مین آسیب می‌زند.»

    فرماندار جانت میلز گفت که او و سایر قانونگذاران از این تصمیم “عمیقاً ناامید شده اند”.

  • نمایندگان Whole Foods، Maine Lobster Marketing Collaborative و شورای نظارت دریایی بلافاصله به درخواست Insider برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

    دست نگه داشتن خرچنگ

    در نتیجه تصمیم زنجیره خواربار فروشی برای توقف فروش خرچنگ ایالتی، جانت میلز، فرماندار دموکرات مین، همراه با سایر قانونگذاران ایالتی، در بیانیه ای مشترک ابراز ناامیدی کردند.

    Seafood Watch، یک سازمان دیده بان محیط زیست که توسط آکواریوم خلیج مونتری اداره می شود، در ماه سپتامبر به این نگرانی اشاره کرد که ابزار ماهیگیری مورد استفاده برای صید خرچنگ های مین می تواند خطر درهم تنیدگی برای نهنگ ها باشد.

    سخنگوی Whole Foods در بیانیه ای به Maine Public گفت که این زنجیره به فروش خرچنگ مین صید شده قبل از اجرای تعلیق گواهینامه شیلات خلیج مین ادامه خواهد داد.

    گتی ایماژ

    • HelloFresh و Blue Apron همچنین فروش خرچنگ های مین را در ماه سپتامبر متوقف کردند و به نگرانی های مشابه اشاره کردند.

      تعاونی بازاریابی خرچنگ مین، که نماینده ماهیگیری خلیج مین است، در بیانیه ای به مین عمومی نیز این تصمیم را “ناامید کننده” خواند.

      سپس شورای نظارت دریایی گواهینامه صید خرچنگ دریایی خلیج مین را در نوامبر به حالت تعلیق درآورد. بر اساس بیانیه مطبوعاتی، این تعلیق از 15 دسامبر اجرایی خواهد شد.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع