دکتر در تمام دوران زندگی خود از بیماران سوء استفاده جنسی می کرد

نیویورک (AP) – یک دادستان روز دوشنبه از هیئت منصفه نیویورک خواست تا یک پزشک را به اتهام قاچاق جنسی فدرال محکوم کند و گفت که او برای دهه ها در پشت کت سفید خود و اعتبار دانشگاه کلمبیا پنهان شده بود تا از بیماران سوء استفاده جنسی کند. وکیل مدافع او پاسخ داد که تبرئه مناسب است زیرا او قبلاً برای آن جنایات مجازات شده بود.

او گفت که او سعی کرد “پشت کت سفید خود” و اعتبار دانشگاه کلمبیا را پنهان کند زیرا بیماران آسیب پذیر را قبل از سوء استفاده جنسی از آنها به دست آورد.

آسوشیتدپرس معمولاً اسامی قربانیان آزار جنسی را از داستان‌ها پنهان می‌کند، مگر اینکه آنها تصمیم گرفته باشند داستان‌های خود را به طور عمومی بازگو کنند، کاری که یانگ و دیگران انجام داده‌اند.

بر اساس کیفرخواست علیه هادن، این پزشک از سال 1993 تا حداقل 2012 در حالی که در دو بیمارستان معتبر منهتن، مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا ایروینگ و بیمارستان نیویورک-پرسبیتریان مشغول به کار بود، از بیماران سوء استفاده جنسی کرده است.

او گفت: “آسیبی که آنها متحمل شدند واقعی است.”

ووزنکرافت گفت که اتهامات قاچاق جنسی مستلزم آن است که هادن بداند که چهار بیمار مورد اتهام از طریق خطوط ایالتی سفر می کنند و او آنها را به این کار وسوسه می کند زیرا می خواست از آنها سوء استفاده جنسی کند.

اما او گفت که اعتراف او به اتهامات هفت سال پیش در دادگاه ایالتی نیویورک به خاطر همه آن سوء استفاده ها بوده است و محکوم کردن او به اتهامات جدید بر اساس همان جنایات اشتباه است. پس از آن درخواست، هادن، از انگلوود، نیوجرسی، مجوز پزشکی خود را تسلیم کرد اما نیازی به گذراندن دوران زندان نداشت.

دفاعیات در طول دادگاه دو هفته ای مدعی شده اند که هادن از جایی که مشتریانش از کجا سفر می کنند یا فهرست قرار ملاقات هایش هر روز آگاه نبوده است.

در سال 2020، او گفت که هادن هشت سال قبل به او تجاوز جنسی کرده است، حتی زمانی که او هفت ماهه باردار بود. او این حکم را در پرونده ایالتی «سیلی به مچ» خوانده بود.

کیم گفت: «متهم یک نقشه، یک استراتژی داشت. “این یک چیز فوری نبود.”

در میان بیماران سابقی که به طور علنی صحبت کرده است، ایولین یانگ بود که همسرش، اندرو یانگ، ناموفق بود به عنوان یک دموکرات برای ریاست جمهوری در سال 2020 و برای شهردار نیویورک در سال 2022.

او گفت که از بیماران در مورد زندگی جنسی آنها می پرسد و معاینات طولانی سینه را انجام می دهد که در هر ویزیت برای برخی از زنان فقط 30 ثانیه تا یک دقیقه طول می کشد. سپس، او گفت، او “پشت جلد معاینات زنان پنهان شد… تا به فشار دادن پاکت ادامه دهد تا ببیند تا کجا می تواند پیش برود.”

جین کیم، دستیار دادستان ایالات متحده، شواهد علیه رابرت هادن، متخصص زنان و زایمان، 64 ساله را که شهادت 9 قربانی و همچنین دو پرستار را که از اواخر دهه 1980 تا 1980 با هادن کار می کردند، “ویرانگر” و “نفس کننده” توصیف کرد. 2012.

وکیل مدافع کاترین ووزنکرافت موافقت کرد که آنچه برخی از بیماران هدن در دستان او تحمل کردند، “نفرت انگیز و وحشتناک” بود و اعمالی که باعث می شد یک پزشک مجوز پزشکی خود را از دست بدهد.

هادن از زمان بازداشتش در سال 2020 با قرار وثیقه یک میلیون دلاری آزاد مانده است.



منبع

کیم به هیئت منصفه دادگاه فدرال منهتن گفت: «او کت سفیدش را پوشید و سوگند تمام پزشکان را برای «آسیب نرساندن» کرد و سپس دقیقاً برعکس عمل کرد.

این مؤسسات قبلاً موافقت کرده اند که بیش از 236 میلیون دلار برای رسیدگی به دعاوی مدنی بیش از 200 بیمار سابق پرداخت کنند.