بایدن به وزارت دادگستری پیشنهاد داد تا قبل از یافتن آخرین اسناد طبقه بندی شده، «هر اتاق» خانه دلاور را جستجو کند.

واشنگتن – کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به وزارت دادگستری پیشنهاد داده است که تمام اتاق های خانه او در دلاور را برای یافتن اسناد دولتی بازرسی کند – جستجویی که در نهایت سوابق محرمانه بیشتری پیدا کرد.

به گفته یک فرد مطلع، این کشف محصول مذاکرات بین وکلای رئیس جمهور و وزارت دادگستری بود که به جستجوی توافقی منجر شد.

بائر گفت که بازرسان “شش مورد شامل اسنادی با علائم طبقه بندی و مواد اطراف را در اختیار گرفتند.” یادداشت‌های شخصی دست‌نویس سال‌های معاونت ریاست‌جمهوری بایدن نیز کشف و ضبط شد.

ایان سامز، سخنگوی دفتر مشاور کاخ سفید، گفت که بایدن به وکلایش دستور داد تا روشن کنند که او از جستجوی کامل استقبال می کند.

پس از کشف آخرین دسته از اسناد، یکی از سؤالات کلیدی این بود که آیا وزارت دادگستری از بایدن برای جستجوی اقامتگاه ویلمینگتون اجازه خواست و بایدن رضایت داد یا اینکه آیا بایدن به آنها اجازه انجام جستجو را داده است.

بفهمید چه اتفاقی می افتد: تحقیقات اسناد بایدن به این معنی است که ایالات متحده همزمان 3 بازپرس ویژه دارد. آنها چه هستند؟

اسناد بایدن و ترامپ مشکلات گسترده تری را آشکار می کند:از دست دادن سوابق طبقه بندی شده غیر معمول نیست

سامز توضیح نمی دهد که چه تعداد اسناد طبقه بندی شده در بین این شش مورد وجود دارد.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن از وزارت دادگستری خواست «هر اتاق» را در تحقیقات اسناد طبقه بندی شده جستجو کند.



منبع

“انصاف و استانداردهای دوگانه”: چگونه تخریب اسناد طبقه بندی شده بایدن می تواند به یک مسئولیت سیاسی و قانونی تبدیل شود

وکلای شخصی رئیس جمهور، به دستور رئیس جمهور، به وزارت دادگستری پیشنهاد دادند که به خانه او بیاید و اتاقی از خانه را به طور کامل بازرسی کند تا اطمینان حاصل شود که هر ماده ای که باید در اختیار دولت باشد در اختیار است. سامس به خبرنگاران گفت.

رئیس جمهور جو بایدن

مایکل کالینز کاخ سفید را پوشش می دهد. او را در توییتر @mcollinsNEWS دنبال کنید.

رئیس جمهور جو بایدن

جست و جوی 13 ساعته جمعه گذشته در بحبوحه تحقیقات یک بازپرس ویژه در مورد برخورد بایدن با اسناد طبقه بندی شده انجام شد. باب بائر، وکیل شخصی بایدن، روز شنبه در بیانیه ای گفت: بازرسان اسناد طبقه بندی شده دوران معاون رئیس جمهور بایدن و در سنای آمریکا پیدا کردند.