دموکرات ها کنترل پروژه های سنا و NBC News را حفظ می کنند و بسیاری از جمهوری خواهان مورد حمایت ترامپ را شکست می دهند

NBC News شامگاه جمعه پیش بینی کرد که سناتور دموکرات مارک کلی از آریزونا در رقابت مجدد خود در آریزونا برنده شد و همه نگاه ها را به سمت نوادا معطوف کرد. لاکسالت و مسترز هر دو مورد تایید ترامپ قرار گرفتند و ادعاهای نادرست او را در مورد رقابت ریاست جمهوری که شکست خورد را تبلیغ کردند.

در تمام رقابت‌های رقابتی دیگر، اعضای فعلی مجدداً انتخاب شدند یا سناتورهای بازنشسته با اعضای حزب خودشان جایگزین شدند.

اکثر رای دهندگان گفتند که از تصمیم دادگاه عالی برای لغو رو در مقابل وید ناامید یا عصبانی هستند. و 60 درصد گفتند که سقط جنین در بیشتر موارد باید قانونی باشد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

پروژه های ان بی سی نیوز می گوید که اقدامات رای برای حمایت از حقوق سقط جنین در میشیگان، کالیفرنیا و ورمونت به دست آمد، در حالی که یک اقدام ضد سقط جنین در برگه رای در کانزاس شکست خورد. در مونتانا، رای دهندگان اقدامی را رد کردند که “مراقبت های پزشکی را برای هر نوزادی که پس از تلاش برای سقط جنین، زایمان القایی یا روش های دیگر زنده متولد می شود، مجبور می کند ارائه شود.”

سه چهارم آمریکایی ها گفتند که اقتصاد “خوب” یا “فقیر” نیست. تقریباً نیمی از آنها گفتند که وضعیت مالی شخصی آنها بدتر از دو سال پیش است. و تقریباً سه چهارم گزارش کردند که از روندی که اوضاع پیش می‌رود «ناراضی» یا «عصبانی» هستند. فقط 5 درصد گفتند که مشتاق هستند.

“متشکرم، نوادا!” کورتز ماستو گفت یک توییت بعد از اینکه دو شهرستان پرجمعیت آن، کلارک و واشو، عصر شنبه شمارش آرای پستی را به پایان رساندند.

جاش هاولی، سناتور جمهوری خواه میسوری، “حزب قدیمی مرده است. زمان دفن آن است. چیزی جدید بسازید.” توییت کرد پس از اینکه مشخص شد حزب او امید خود را برای تصرف مجدد سنا از دست داده است.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا اواخر روز شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: “من برای کشور احساس خوبی دارم. زیرا بسیاری از مردم نگران این دموکراسی بودند – من نگران بودم.” “آمریکا نشان داد که ما به دموکراسی خود ایمان داریم. که ریشه های دموکراسی ما عمیق و قوی است. و تا زمانی که ما برای آن مبارزه کنیم، پیروز خواهد شد.”

کاخ سفید گفت بایدن ابتدا با کورتز ماستو و سپس شومر از پنوم پن کامبوج تماس گرفت تا به آنها تبریک بگوید.

بایدن در واکنش به نتایج مجلس سنا در نزدیک به ساعت 11 صبح به وقت محلی در کامبوج، جایی که رئیس جمهور در اجلاس سران رهبران جهان شرکت می کند، به خبرنگاران گفت: «احساس خوبی دارم و مشتاقانه منتظر چند سال آینده هستم. از نامزدها و گفت که همه آنها “در یک برنامه اجرا می کنند.”

اکثریت وسیعی از رأی دهندگان (70 درصد) گفتند که معتقدند دموکراسی “در معرض تهدید” است. نزدیک به دو سوم جمهوری خواهان (66 درصد) گفتند که معتقد نیستند بایدن به طور قانونی در انتخابات 2020 پیروز شده باشد.

در همین حال، نبرد برای مجلس بسیار نزدیک است.

بایدن به طور گسترده ای محبوب نیست و تنها 36 درصد گفته اند که سیاست های او به کشور کمک می کند، حتی در میان گروه های متمایل به دموکرات، مانند لاتین تبارها و رای دهندگان زیر 30 سال.

واشنگتن – دموکرات ها روندهای تاریخی را به چالش کشیدند و چندین نامزد مورد حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را شکست دادند تا کنترل سنا را حفظ کنند و تسکین عظیمی برای جو بایدن، رئیس جمهور این کشور ایجاد کرد.

نظرسنجی خروجی NBC News رای دهندگانی را به تصویر کشید که عمیقاً از وضعیت کشور ناراضی هستند و نگران آینده آن هستند.

جمهوری خواهان به انتخابات روز سه شنبه رفتند و مطمئن بودند که یک “موج قرمز” آنها را در سنا به قدرت خواهد رساند و اکثریت قاطع مجلس را به آنها خواهد داد.

پیروزی واکر سنا را 50 بر 50 نگه می‌دارد، جایی که معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس رأی قطعی را به دموکرات‌ها می‌دهد.

بایدن اکنون می تواند برای تایید انتصابات قضایی و اداری خود روی شرکای خود در سنا حساب کند، حتی اگر دستور کار قانونی او به دلیل تسلط جمهوری خواهان بر مجلس نمایندگان مسدود شود.

از آنجایی که مشخص شد هیچکدام محقق نمی‌شوند، رهبران محافظه‌کار و چهره‌های رسانه‌ای شروع کردند به انگشت نشان دادن و سرزنش یکدیگر برای شکست شگفت‌انگیز – با واکنش ترامپ، رهبر اقلیت سنا، میچ مک‌کانل و رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، کوین مک‌کارتی.

حزب رئیس جمهور معمولاً در طول اولین انتخابات میان دوره ای در کنگره جایگاه خود را از دست می دهد زیرا آمریکایی ها به دنبال کنترل قدرت هستند. اما نامزدهای ضعیف حزب جمهوری‌خواه و نگرانی رای‌دهندگان در مورد موضوعاتی مانند حقوق سقط جنین و انکار انتخابات، پایه‌های دموکرات‌ها را تقویت کرد و رای‌دهندگان نوسانی را در ایالت‌هایی که ممکن بود تحت شرایط مختلف برای جمهوری‌خواهان برنده می‌شد، از کار انداخت.

دموکرات‌ها و حامیان حقوق سقط جنین پس از نتایج روز سه‌شنبه مورد اعتراض قرار گرفتند.

جمهوری خواهان برای تصاحب مجدد سنا باید تنها یک کرسی واحد کسب کنند.

پیروزی وارناک امتیاز 51-49 را به دموکرات‌ها می‌دهد که در آن مجلسی که اغلب با مخالفت داخلی اعضایی مانند سناتور جو منچین از ویرجینیای غربی مواجه شده‌اند، یک رای اضافی می‌دهد.

پیروزی ماستو به این معنی است که دموکرات ها بدون توجه به نتیجه انتخابات دور دوم جورجیا در 6 دسامبر، سنا را در دست خواهند داشت، زمانی که سناتور دموکرات رافائل وارناک و جمهوری خواه هرشل واکر پس از آنکه هیچ یک از آستانه 50 درصدی که طبق قوانین ایالتی لازم بود را پشت سر گذاشتند، دوباره مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

ان‌بی‌سی نیوز روز شنبه پیش‌بینی کرد که تصویر در مجلس سنا اواخر روز شنبه پس از اینکه سناتور دموکرات کاترین کورتز ماستو از نوادا با اختلاف اندکی آدام لاکسالت جمهوری‌خواه را شکست داد و مجدداً انتخاب شد، روشن شد و حزب او را از آستانه عبور داد.

در عوض، دموکرات‌ها تنها کرسی سنا را به دست آوردند که حزب را تغییر داد، زمانی که جان فترمن، دموکرات پنسیلوانیا، دکتر مشهور جمهوری‌خواه مهمت اوز را شکست داد و کرسی متعلق به سناتور جمهوری‌خواه بازنشسته پت تومی را به دست آورد.

وی افزود که جمهوری خواهان توسط “رقبای معیوب که هیچ ایمانی به دموکراسی، وفاداری به حقیقت یا شرافت نداشتند” مانع شدند.

بایدن با بیان اینکه آیا دموکرات‌ها می‌توانند کنترل مجلس نمایندگان را حفظ کنند، گفت: «به طرز خطرناکی نزدیک است» و افزود: «ما می‌توانیم آن را برنده شویم، اما اینکه آیا قرار است آن را برنده شویم، باید دید.

ماهیت نزدیک رقابت های تعیین کننده سنا – و مجلس نمایندگان هنوز در هوا باقی مانده است منعکس کننده شکاف شدید در کشور است که در سال های اخیر توسط تغییرات سیاسی، جمعیتی و فناوری که آمریکایی ها را به اردوگاه های سخت تر و همگن تر سوق داده است، دامن زده است.