برنده و بازنده بزرگ انتخابات میان دوره ای آمریکا چه کسانی بودند؟

به دور از سر و صدا و دسیسه در مورد نامزدها و نژادهای جمهوری خواه و دموکرات، رای دهندگان میشیگان یک اقدام رای را برای تضمین حق قانونی سقط جنین تصویب کردند و مانع از اعمال ممنوعیت سقط جنین در سال 1931 در این ایالت شدند. در کنتاکی، رای دهندگان اقدامی را رد کردند که حمایت های قانون اساسی برای سقط جنین را رد می کرد. جمهوری‌خواهان کارولینای شمالی نتوانستند اکثریتی را به دست آورند که به آنها امکان می‌داد از طریق ممنوعیت‌های محدودکننده سقط جنین سرپیچی کنند، و ماجرای مشابهی در ویسکانسین بود، جایی که فرماندار دموکرات منتخب مجدد، تونی اورز، قدرت وتوی قوانین سقط جنین را خواهد داشت. قانونگذار ایالتی

بازنده ها

این فقط این نیست که فرماندار فلوریدا در ایالتی که قرار است یک ایالت نوسانی باشد، تقریباً با 20 امتیاز در انتخابات مجدد پیروز شد. در این روند، دیسانتیس، 44 ساله، خود را نیز توسط رسانه های دست راستی به عنوان آینده حزب جمهوری خواه معرفی کرد – در مورد نیویورک پست، به معنای واقعی کلمه: “DeFuture”، صفحه اول روزنامه را در روز چهارشنبه به باد انتقاد گرفت. صبح. DeSantis، یک جمهوریخواه ضد مهاجر، ضد سقط جنین و ضد حقوق LGBTQ+، به عنوان نسخه ای دلپذیرتر و کمتر هیستریک از دونالد ترامپ در نظر گرفته می شود. او در مورد اینکه آیا در سال 2024 برای ریاست جمهوری نامزد خواهد شد یا خیر، نگران بود، اما اگر DeSantis بخواهد کمپینی را راه اندازی کند، این راه بسیار خوبی برای شروع بود.

بسیاری از نامزدهای مورد تایید دونالد ترامپ شکست خوردند. عکس: جو رادل/گتی ایماژ

بیشتر صحبت‌ها پیش از انتخابات سه‌شنبه گذشته درباره این بود که چگونه بایدن نامزدهای حزب دموکرات را مختل کند. جمهوری خواهان در سراسر کشور با پخش تبلیغات مخالفان خود را به بایدن گره زدند و بانکداری کردند که رئیس جمهور مورد علاقه رای دهندگان را از کار خواهد انداخت. کارساز نبود، زیرا دموکرات ها در کل عملکرد بسیار بهتر از حد انتظار داشتند. بایدن همچنان بسیار منفور است – میزان محبوبیت او در نظرسنجی رویترز این هفته به 39 درصد کاهش یافت – اما به نظر نمی رسد که این مانعی برای حزب او باشد. این نتایج باعث شد بایدن که اواخر این ماه 80 ساله می شود، اظهارات اخیر خود مبنی بر اینکه دو سال دیگر برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور نامزد خواهد شد، تکرار کند.

پیروزی‌های بزرگی برای جمهوری‌خواهان در فلوریدا به دست آمد، و به نظر می‌رسد که حزب هنوز هم مجلس نمایندگان را تصاحب خواهد کرد، اما در جاهای دیگر نامزدهای مورد تایید رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ شکست خوردند و پیروزی‌های کلیدی برای حامیان حقوق باروری به دست آمد.

در حالی که ترامپ پس از مقایسه شدن با تخم مرغ روی پاهایش توسط روزنامه متعلق به روپرت مرداک، زخم‌هایش را لیس می‌زند، و در حالی که دموکرات‌ها اجتناب از «موج قرمز» پیش‌بینی‌شده را جشن می‌گیرند، در اینجا نگاهی داریم به اینکه چه کسی خوب عمل کرد و چه کسی آسیب دید.

برندگان

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا با تقریبا 20 امتیاز در انتخابات مجدد پیروز شد. عکس: جورجیو ویرا/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ

حقوق باروری

ران دیسانتیس، فرماندار جمهوری خواه فلوریدا

ران دیسانتیس

در پنسیلوانیا، داگ ماستریانو، یک سناتور ایالتی ناسیونالیست مسیحی که برای بردن مردم به شورش 6 ژانویه هزینه اتوبوس می پرداخت و سعی داشت نتایج انتخابات 2020 را باطل کند، در رقابت فرمانداری از بین رفت. متیو دی پرنو، همکار نظریه‌پرداز توطئه انتخاباتی که دموکرات‌ها را «مارکسیست‌های رادیکال و فرهنگی» خطاب کرده بود، تلاش خود را برای سمت دادستان کل میشیگان شکست داد و کریستینا کارامو همتای ایدئولوژیک او نتوانست وزیر امور خارجه شود. تینا فورته، یک جمهوری‌خواه که در راهپیمایی 6 ژانویه شرکت کرده بود و در تئوری‌های توطئه QAnon فعالیت می‌کرد، در تلاش برای شکست الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده دموکرات کنگره، در نیویورک شکست خورد.





منبع

جان فترمن، دموکرات کاندیدای سنا

<span>عکس: ماندل نگان/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/ewNJZFNk4q8L5pWYoFsC.g–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/1146304e6fa56061043d94a347800786″ data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/ewNJZFNk4q8L5pWYoFsC.g–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/1146304e6fa56061043d94a347800786″/></div>
</div>
</div>
<p><strong>جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا</strong></p>
<p><strong>جمهوری خواهان – خارج از فلوریدا و نیویورک</strong></p>
<p><button class=داستان ادامه دارد

با یک رئیس‌جمهور دموکرات نامحبوب، تورم فزاینده، قیمت‌های بالای بنزین و غم و اندوه گسترده در مورد اقتصاد، قرار بود این شبی باشد که جمهوری‌خواهان کنگره را در یک «موج قرمز» در نوردید. آنها این کار را نکردند. تا روز جمعه، با شمارش آرا در برخی ایالت‌ها، حزب جمهوری‌خواه همچنان در مجلس نمایندگان و سنا اکثریت نداشت، زیرا دموکرات‌ها از انتظارات در سراسر کشور بهتر عمل کردند. چند استثنا وجود داشت. در فلوریدا هم دسانتیس و هم مارکو روبیو، سناتور فعلی ایالت، به پیروزی رسیدند و جمهوری‌خواهان نیز در رقابت‌های سطح ایالتی شکوفا شدند. تامپا بی تایمز اعلام کرد که این یک “فاجعه انتخاباتی برای دموکرات ها” بود.

سه سال پیش جان فترمن شهردار برادوک بود، شهری با جمعیت کمتر از 2000 نفر. او روز سه شنبه به مجلس سنای آمریکا انتخاب شد و نماینده 13 میلیون پنسیلوانیایی خواهد بود. این یک افزایش قابل توجه بوده است، که با این واقعیت که فترمن چند روز قبل از انتخابات مقدماتی دموکرات ها در ماه مه دچار سکته مغزی شده بود، شگفت آورتر شد. سناتور منتخب 6 فوت 8 اینچی، خالکوبی شده و دائماً هودپوش پوشیده هنوز در حال بهبودی است – او برای پردازش سوالات در مناظره در ماه اکتبر به شرح بسته تکیه کرد – اما بر چالش سخت مهمت اوز مورد حمایت ترامپ غلبه کرد تا به راحتی برنده شود. فترمن، که دارد قبلا گفته شد او فقط یک کت و شلوار دارد، باید چند لباس بخرد.

پس از ماه‌ها مبارزات انتخاباتی و صرف میلیاردها دلار برای تبلیغات، پیام انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا را اساساً می‌توان به این شکل خلاصه کرد: «آن‌قدر که دموکرات‌ها می‌ترسیدند، بد نیست».

رئیس جمهور یک دوره ای که دو بار استیضاح شده بود، غروب تکان دهنده ای را سپری کرد، زیرا بسیاری از نامزدهای مورد تایید او یکی پس از دیگری در رقابت های کلیدی در سراسر کشور شکست خوردند. این واقعیت که بسیاری از جمهوری خواهانی که ترامپ از آنها حمایت کرده بود، تنها چیزی نیست که باعث شکست می شود. چندین نفر از افراد ترامپ در ایالت هایی – از جمله نیوهمپشایر و جورجیا – عملکرد ضعیفی داشتند که در آن جمهوری خواهانی که توسط ترامپ مسح نشده بودند، پیروز شدند. برای تکمیل همه چیز، به نظر می رسد روپرت مرداک به ترامپ روی آورده است. روز پنجشنبه نیویورک پست، یک روزنامه متعلق به مرداک، تصویری از آن را به سخره گرفت ترامپ در نقش هامپتی دامپی. «دون (که نمی‌توانست دیوار بسازد) سقوط بزرگی داشت – آیا همه مردان حزب جمهوری‌خواه می‌توانند حزب را دوباره گرد هم بیاورند؟» متن همراه را بخوانید

دونالد ترامپ

دونالد ترامپ

عکس: ماندل نگان/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ

(برخی از) کاندیداهای بی بند و بار