سنا در دستان دموکرات ها مسیر را برای بایدن برای ادامه بازسازی دادگاه ها باز می کند

دوربین در سپتامبر در پاسخ به سوال NBC News که آیا این سنت را حفظ خواهد کرد، گفت که این سنت برای مجلس سنا مفید بوده است و اگر دو سال دیگر رئیس قوه قضائیه بماند، به آن پایبند خواهد بود.

در حال حاضر 76 جای خالی در دادگاه های ناحیه و 9 جای خالی در دادگاه های استیناف وجود دارد. این تعداد مطمئناً با بازنشستگی تعداد بیشتری از داوران و باز کردن صندلی های خود در دو سال آینده افزایش خواهد یافت.

فالون گفت: «گرجستان هنوز برای پروژه تأیید قضایی مهم است، زیرا رسیدگی به همه این درخواست‌های اخراج در زمین واقعاً کار سختی است. اگر بتوانیم گرجستان را به دور دوم اضافه کنیم، این روند حتی ساده‌تر می‌شود.»

ان‌بی‌سی نیوز روز شنبه پیش‌بینی کرد که دموکرات‌ها در انتخابات سنا نوادا پیروز خواهند شد و حداقل 50 کرسی را در اختیار خواهند داشت، که برای حفظ کنترل با رای تساوی کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور کافی است – و در صورت پیروزی در دور دوم مجلس سنای جورجیا در دسامبر، می‌توانند رتبه 51 را کسب کنند. 6. NBC News هنوز پیش بینی نکرده است که کدام حزب مجلس نمایندگان را کنترل خواهد کرد، با یک نبرد نزدیک و شمارش آرا در رقابت های کلیدی همچنان ادامه دارد.

برخی از جناح چپ، دیک دوربین، رئیس قوه قضائیه سنا را تحت فشار قرار دادند تا به حسن نیت موسوم به “لغزش آبی” پایان دهد که به سناتورها اجازه می دهد تا رسیدگی قضات دادگاه منطقه ای را در ایالت خود مسدود کنند. به عنوان یک موضوع عملی، این بدان معناست که دموکرات‌ها در حال حاضر برای تأیید قضات در ایالت‌های قرمز به امضای جمهوری‌خواهان نیاز دارند. (رهبران GOP این قانون را برای قضات مداری حذف کردند اما آن را برای دادگاه های منطقه حفظ کردند.)

واشنگتن – تسلط خیره کننده حزب دموکرات بر کنترل سنا، جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن و متحدانش در مجلس را قادر می سازد تا کاری را انجام دهند که موفقیت کم اهمیتی بوده است: انتخاب قضات فدرال بدون تهدید انسداد جمهوری خواهان.

مانند دیگر لیبرال‌ها، فالون می‌ترسید که جمهوری‌خواهان در صورت به دست گرفتن کنترل سنا، تأییدیه‌های قضایی را کندتر کنند. او گفت که کنترل دموکرات‌ها به این معناست که اگر جای خالی دادگاه عالی باز شود، نامزد بایدن رای خواهد داشت. اما او گفت که با برخی از لیبرال‌هایی که معتقدند قاضی‌های سونیا سوتومایور یا النا کاگان باید بازنشسته شوند، موافق نیست تا دموکرات‌ها بتوانند با تأیید قضات جوان‌تر، صندلی خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنند.

پس از تلاش‌های ناموفق در سال‌های اخیر برای تحت تأثیر قرار دادن میانه‌روهایی مانند سناتور جو مانچین، DW.Va، و سناتور کیرستن سینما، D-Ariz، برای رای دادن به برخی از آنها، امید چندانی به محافظه‌کاران برای خنثی کردن قضات منتخب بایدن باقی نمی‌گذارد.

تسلط دموکرات‌ها بر سنا، فشار بر شومر برای فشار آوردن به قضات در جلسه اردک لنگ را کاهش می‌دهد، کاری که رهبران حزب قصد داشتند در صورت به دست گرفتن کنترل جمهوری‌خواهان انجام دهند و نگران این بودند که آیا آنها اجازه رای دادن به آن نامزدها را می‌دهند یا خیر.

فالون استدلال کرد که «خط نقره‌ای» برای مجلس احتمالی تحت کنترل جمهوری‌خواهان این است که توقف برنامه قانونگذاری بایدن به این معنی است که «نامزدهای قضایی تنها بازی در شهر از نظر دستور کار در سنا است»، حداقل اگر نیمه دوم مجلس سنا باشد. دوره ریاست جمهوری بایدن چیزی شبیه به دو سال اخیر ترامپ است.

در حالی که گروه 50 نفره کنونی دموکرات پشت نامزدهای قضایی بایدن متحد شده است، یک کرسی 51 برای این حزب می تواند آن را بیشتر جسور کند. در حال حاضر انشعاب 50-50 به این معنی است که کمیته قضایی نیز به طور مساوی تقسیم شده است و جمهوری خواهان می توانند دموکرات ها را مجبور کنند تا از یک حلقه اضافی عبور کنند و ساعت ها از زمان سنا را صرف کنند تا رأی گیری در مورد یک قاضی را تضمین کنند. اگر دموکرات ها کرسی خود را در جورجیا حفظ کنند، می توانند این گزینه را از حزب جمهوری خواه رد کنند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

اکثریت سنا که با پیروزی دموکرات ها در نوادا به دست آمده است، به بایدن باند روشنی برای ادامه یکی از مهم ترین فعالیت های خود می دهد: تغییر شکل دادگاه های فدرال با طیف متنوعی از قضات لیبرال مادام العمر، از جمله تعداد بی سابقه زنان، اقلیت ها، مردم سابق. مدافعان و وکلای حقوق مدنی

او گفت: «JCN به استفاده از هر ابزار لازم برای برجسته کردن قضات افراطی بایدن که بیشتر به ارائه نتایج سیاست لیبرال از روی دادگاه اهمیت می دهند تا پیروی از قانون، ادامه خواهد داد.

در حال حاضر، انتظار می‌رود که هر دو حزب در دور دوم انتخابات جورجیا بین سناتور دموکرات رافائل وارناک و رقیب جمهوری‌خواه هرشل واکر هزینه‌های زیادی را صرف کنند، که می‌تواند مانور دموکرات‌ها بر نامزدهای قضایی بایدن را کمی آسان‌تر کند.

سنا 84 قاضی نامزد شده توسط بایدن، از جمله قاضی کتنجی براون جکسون را به عنوان اولین زن سیاهپوست در دادگاه عالی و 25 قاضی دادگاه تجدیدنظر تایید کرده است و قضات را با سرعت بیشتری نسبت به رئیس جمهور دونالد ترامپ قبل از انتخابات 2022 تایید کرده است.

بایدن قول اتحاد و میانه روی داده است، اما به طور مداوم قضات تندرو را برای دلجویی از گروه های لیبرال پول تاریک که به انتخاب او کمک کردند، معرفی کرده است. متأسفانه، دموکرات‌های سنا به سادگی روی انتخاب‌های خود مهر تایید زده‌اند و من انتظار دارم که این الگو ادامه یابد.» اهداکنندگان خود را فاش نکند.

ترامپ، همراه با رهبر جمهوری‌خواه سنا، میچ مک‌کانل، ۲۳۴ قاضی را در چهار سال خود تأیید کرد – از جمله سه قاضی دیوان عالی و تعداد زیادی محافظه‌کار جوان که آماده بودند در مورد پرونده‌ها برای نسل‌ها تصمیم بگیرند. رهبران جمهوری خواه سنا قبل از انتخابات به ان بی سی نیوز گفتند که اگر اکثریت را به دست آورند، از قدرت خود در صحن علنی مجلس استفاده خواهند کرد تا بایدن را وادار کنند تا قضات میانه رو بیشتری را بفرستد که سناتورهای جمهوری خواه بتوانند از آنها حمایت کنند.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، شنبه شب به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «دموکرات‌های سنا متعهد به بازگرداندن تعادل به قوه قضائیه فدرال با قضات حرفه‌ای و شخصی متفاوت هستند». با دو سال دیگر اکثریت دموکرات سنا، ما بر روی سرعت تاریخی تاییدیه‌های قضایی خود خواهیم بود و اطمینان حاصل خواهیم کرد که دادگاه فدرال تنوع آمریکا را بهتر منعکس می‌کند.

“این یک گلوله بزرگ است که طفره رفته است، زیرا به این معنی است که بایدن این فرصت را خواهد داشت تا بر آنچه که به عنوان یک میراث امضایی برای او خواهد ماند، که اگر چهار سال کامل به او فرصت داده شود، تغییری واقعی در ترکیب دادگاه‌ها ایجاد می‌کند، دست یابد. برایان فالون، که گروه لیبرال خواستار عدالت را اداره می کند، گفت: او نه تنها در یک بازه زمانی چهار ساله با تایید کل نامزدهای انتخاباتی با ترامپ رقابت خواهد کرد، بلکه اثری ماندگار از خود بر جای خواهد گذاشت.