دموکرات ها را به خاطر آنچه رای دهندگان جمهوری خواه می خواهند سرزنش نکنید

کاکس در مریلند کاملا غیرقابل انتخاب است، ایالتی که جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن با 30 درصد برنده شد، جایی که رای دهندگان سفیدپوست تحصیل کرده لیبرال و رای دهندگان سیاه پوست هر دو فراوان هستند. کاکس که مدافع سرسخت دروغ های دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مورد انتخابات بود، کاروان اتوبوسی را برای حامیان ترامپ ترتیب داد تا در گردهمایی 6 ژانویه 2021 در واشنگتن که قبل از حمله به ساختمان کنگره آمریکا شرکت کنند، شرکت کنند. در طول این حمله، کاکس توییت کرد: “مایک پنس یک خائن است.”

روز دوشنبه، گاناهل نامزد خود را معرفی کرد: تاجری که میزبان یک رویداد رهبری محافظه‌کاران در خانه‌اش با حضور جان ایستمن، استاد حقوقی بود که به ترامپ کمک کرد تا انتخابات را باطل کند. خود انتخابات را «دزدیده شده» خوانده بود.

سایر دموکرات‌ها که اغلب به امیدهای نه چندان پنهان هیلاری کلینتون مبنی بر پیروزی ترامپ در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان در سال 2016 نگاه می‌کنند، می‌گویند این تلاش‌ها محکوم به نتیجه معکوس هستند.

جمهوری خواهانی که با کاکس به رهبری هوگان مخالف بودند، کنفرانس های مطبوعاتی برگزار کردند تا آنچه DGA انجام می داد را برجسته کنند. برای رای دهندگان جمهوری خواه ایالت که با خوشحالی فرماندار فوق العاده محبوب ایالت خود را نادیده گرفتند، اهمیتی نداشت. (در اینجا شایان ذکر است که چارلی بیکر، فرماندار جمهوری خواه ساحل شرقی فوق محبوب هوگان، تصمیم گرفت برای انتخابات مجدد نامزد نشود پس از اینکه مشخص شد او در انتخابات مقدماتی به یک رقیب مورد تایید ترامپ خواهد شکست.)

دومین مسابقه در مریلند در روز سه‌شنبه، تمایل آشکار حزب جمهوری‌خواه برای نامزدهای فوق محافظه‌کار را به سمت خود هدایت می‌کند. جمهوریخواهان مایکل پروتکا را نامزد کردند، یک فعال نئوکنفدراسیون که در رقابت برای دادستان کل، نظرات او حتی از دیدگاه کاکس راست‌گراتر است. هیچ دخالتی از سوی دموکرات ها در این رقابت ها وجود نداشت. پروتکا در چهارشنبه شب از حریف خود، دادستان میانه رو سابق جیم شالک، با اختلاف 16 امتیازی پیش بود که مشابه برتری کاکس از شولز بود.

هیچ یک از تبلیغاتی که دموکرات ها پخش کرده اند، اهداف خود را پنهان نکرده است. در گذشته، تلاش‌های مداخله‌گر دموکرات‌ها از نام‌های غیرمعمولی مانند «وظیفه و کشور» استفاده می‌کردند تا پنهان کنند که چه کسی در پشت تبلیغات تلویزیونی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند، بوده است. در سال 2022 چنین نبود: نامزدها و گروه‌های دموکرات آگهی‌هایی را به نام خود پخش کرده‌اند یا به‌طور دیگری مشخص کرده‌اند که دموکرات‌ها پشت این تبلیغات هستند.

به طور مشابه، ماستریانو به طور مداوم در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا پیشتاز بود و قبل از هر تلاش دموکرات ها برای قرار دادن انگشت شست خود در ترازو پیشتاز بود. دارن بیلی، نامزد محافظه‌کاری که دموکرات‌ها در رقابت فرمانداری ایلینوی معرفی کردند، پیشتاز ثابتی نداشت – اما در نهایت با 42 درصد برنده شد.

جمهوری خواهان در انتخابات مقدماتی فرمانداری حزب جمهوری خواه مریلند به دن کاکس رای دادند زیرا مواضع او را دوست داشتند، نه به این دلیل که دموکرات ها آنها را فریب دادند.  (عکس: ناتان هوارد از طریق گتی ایماژ)

در عین حال، دموکرات ها اکثریت بدون 50 کرسی سنا را مدیون الف هستند کمپین مداخله موفق در انتخابات مقدماتی GOP ویرجینیای غربی 2018، که سناتور جو مانچین را قادر ساخت تا در برابر حریف ضعیف‌تر پیروز شود.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.



منبع

همچنین یک سوال واضح در مورد اینکه آیا حمایت از نامزدهایی که به هر شکلی دموکراسی را تهدید می کنند اخلاقی است یا خیر وجود دارد.

در عوض، جمهوری‌خواهان اودی را نامزد کردند – به این معنی که دموکرات‌ها مقادیر قابل توجهی پول نقد را صرف تبلیغات کردند تا در حد اعتدال نامزد حزب جمهوری‌خواه باشد.

جاهایی وجود دارد که نامزدهای مورد تایید ترامپ و انکار انتخابات در انتخابات مقدماتی شکست خورده اند، به ویژه در رقابت های وزیر امور خارجه در کلرادو و جورجیا. اما همانطور که آرون بلیک از واشنگتن پست یادداشت می کند، هر دو ایالت انتخابات مقدماتی آزاد دارند و به مستقل ها و حتی برخی از دموکرات ها اجازه می دهد رای دهند. هنگامی که یک انتخابات مقدماتی بسته، پایگاه حزب جمهوریخواه را به حال خود رها می کند، شانس کمی برای متوقف کردن جمهوری خواهان به سبک ترامپ وجود دارد.

جمهوری خواهان در انتخابات مقدماتی فرمانداری حزب جمهوری خواه مریلند به دن کاکس رای دادند زیرا مواضع او را دوست داشتند، نه به این دلیل که دموکرات ها آنها را فریب دادند. (عکس: ناتان هوارد از طریق گتی ایماژ)

این تلاش ها باعث شده اند که دندان قروچه شوند. جمهوری خواهانی که در مقابل دروغ های انتخاباتی ترامپ ایستاده اند، از جمله هوگان، سناتور میت رامنی (آر یوتا) و نماینده پیتر مایجر (R-Mich.)، نشان می دهد که دموکرات ها وقتی این نامزدها را تهدیدی برای دموکراسی می نامند جدی نیستند.

این همه چیز نیست: کاکس از استیضاح هوگان به دلیل حمایت او از اقدامات کاهش COVID-19، مانند دستورات ماسک، حمایت کرد. او حداقل با جنبش تئوری توطئه QAnon معاشقه داشته است. او از اجرای قوانین کنترل اسلحه در مریلند و محدود کردن شدید حقوق سقط جنین حمایت می کند.

بسیاری از تلاش ها برای دخالت در انتخابات شکست خورد: جمهوری خواهان ناموفق کار کرد برای ارتقای یک نامزد مترقی مجلس نمایندگان در کانزاس در سال 2018 و دموکرات ها سعی کرد افراد نامحبوب را بلند کند کریس کوباخ در انتخابات مقدماتی مجلس سنای جمهوری خواه کانزاس در سال 2020.

نوع خاصی از کارشناس به شما خواهد گفت که پیروزی کاکس نتیجه مداخله دموکرات است: انجمن فرمانداران دموکرات که می‌خواهد پیروزی آسان در نوامبر را برای نامزد دموکرات تضمین کند، بیش از 1 میلیون دلار را صرف تبلیغات برای برجسته کردن این مواضع قبل از انتخابات مقدماتی روز سه‌شنبه کرد. . گروه‌های دموکرات، به‌ویژه DGA، ده‌ها میلیون دلار برای تبلیغات مشابه با هدف تبلیغ نامزدهای غیرقابل انتخاب در کلرادو، پنسیلوانیا، ایلینوی و جاهای دیگر هزینه کرده‌اند.

با این حال، رقابت فرمانداری کلرادو ممکن است بهترین مثال را ارائه دهد که چرا برخی از فعالان دموکرات معتقدند تمایز بین جمهوری‌خواهان به سبک ترامپ و جریان اصلی حزب بی‌ربط است. در آنجا، دموکرات‌ها امیدوار بودند که کاندیدای میانه‌رو، هیدی گانال، رئیس دانشگاه کلرادو را حذف کنند. شکست خوردند.

سه شنبه شب، ایالت راست افراطی دل.دان کاکس در انتخابات مقدماتی فرمانداری مریلند پیروز شد. او چهارشنبه شب از نزدیکترین رقیب خود، کلی شولز، با 16 درصد پیشتاز بود. او با بیش از 60 درصد آرا، محافظه‌کارترین شهرستان‌های ایالت، نزدیک مرز ویرجینیای غربی را به دست آورده بود. او در شهرستان‌های لیبرال مانند شهر بالتیمور و حومه واشنگتن دی سی پیروز شد. شولز، یکی از افسران سابق کابینه لری هوگان، فرماندار محبوب حزب جمهوری خواه، موفق شده است تنها دو مورد از 24 حوزه قضایی ایالت را به دست آورد.

علاوه بر این، رهبران جمهوری خواه در کنار نامزدهایی ایستاده اند که از دیدگاه های مشابه حمایت می کنند. رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی (رئیس کالیفرنیا) از اخراج مارجوری تیلور گرین، نماینده مجلس نمایندگان از سمت های کمیته خودداری کرد. کمیته ملی جمهوریخواه سناتوری قرار است پاییز امسال میلیون‌ها دلار برای تقویت کمپین آدام لاکسالت، دادستان کل نوادا، که به دنبال لغو پیروزی بایدن در ایالت سیلور بود، هزینه کند.

دموکرات‌ها همچنین خاطرنشان کردند که هوگان به سختی به شکست کاکس اختصاص دارد، در هفته‌های منتهی به مبارزات انتخاباتی در نیوهمپشایر و ملاقات با کمک‌کنندگان مالی در نشست انجمن فرمانداران جمهوری‌خواه در کلرادو، در حالی که او برای نامزدی احتمالی ریاست‌جمهوری 2024 آماده می‌شود.

بسیاری از این نگرانی ها مشروع است. کاملاً ممکن است نامزدی مانند داگ ماستریانو، ملی‌گرای مسیحی و منکر انتخابات که نامزد فرمانداری حزب جمهوری‌خواه در پنسیلوانیا شد، بتواند در سالی قدرتمند برای جمهوری‌خواهان پیروز شود. (نظرسنجی نشان می دهد که ماستریانو از جاش شاپیرو، دادستان کل، جاش شاپیرو، نامزد دموکرات ها، با حاشیه های قابل حل عقب تر است.) برخی از فعالان دموکرات پیشنهاد کرده اند که میلیون ها دلاری که اکنون هزینه می شود در ماه نوامبر مفیدتر خواهد بود.

جمهوری خواهان در انتخابات مقدماتی فرمانداری حزب جمهوری خواه مریلند به دن کاکس رای دادند زیرا مواضع او را دوست داشتند، نه به این دلیل که دموکرات ها آنها را فریب دادند. (عکس: ناتان هوارد از طریق گتی ایماژ)

کلرادو ایالتی است که تلاش‌های دموکرات‌ها در آن بزرگ‌ترین شکست را شاهد بود که به راحتی می‌توانست نتیجه معکوس داشته باشد. دموکرات های ملی تقریباً 5 میلیون دلار برای تقویت مبارزات انتخاباتی نماینده ایالتی، ران هنکس، منکر انتخابات، هزینه کردند، در حالی که اعتبار میانه رو تاجر جو اودیا را نیز ایفا کردند. امید این بود که جمهوریخواهان هنکس به ظاهر غیر قابل انتخاب را انتخاب کنند.

و بیشتر این تبلیغات بازخوانی مستقیم مواضع نامزدهای جمهوری خواه در مورد این موضوعات بوده است. به عنوان مثال، نگاه کنید تبلیغ DGA تقویت کاکس در آن به تایید ترامپ، حمایت کاکس از لغو نتایج انتخابات 2020، حمایت او از حقوق اسلحه و مخالفت با حقوق سقط جنین اشاره شده است.

اما بسیاری از این انتقادات یک واقعیت برجسته تر را نادیده می گیرند: رای دهندگان جمهوری خواه خواستن نامزدهایی مانند ماستریانو و کاکس. این واقعیت که این نامزدها فکر می‌کنند انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 دزدیده شده است، اینکه آنها با تمام وجود از تئوری‌های توطئه استقبال می‌کنند، ناسیونالیسم مسیحی و دیدگاه‌های محافظه‌کار سرسختانه از ویژگی‌های انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه هستند، نه اشکال. در غیر این صورت مداخله دموکراتیک کارساز نخواهد بود.