دعواهای دادگاه سقط جنین حتی در ایالت های قرمز تیره ادامه دارد

رأی‌دهندگان کانزاس روز سه‌شنبه طرح رأی‌گیری را رد کردند که به قانون‌گذاری تحت کنترل جمهوری‌خواهان اجازه می‌داد محدودیت‌ها را تشدید کند یا این رویه را به طور کامل در ایالت محافظه‌کار که پیوندهای عمیقی با جنبش ضد سقط جنین دارد ممنوع کند.

___

ممنوعیت کامل سقط جنین به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی اجازه می‌دهد حتی اگر سقط جنین تنها راه نجات جان بیمارشان باشد، متهم به جرم شوند – اما ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند در دادگاه با شواهدی مبنی بر ضروری بودن این عمل از خود دفاع کنند. یک اورژانس پزشکی فوری

BOISE، آیداهو (AP) – این احتمال وجود دارد که تقریباً تمام سقط جنین در نهایت در آیداهو عمیقاً محافظه‌کار ممنوع شود، همراه با اکثر ایالت‌های تحت سلطه جمهوری‌خواهان، اما هنوز درگیری‌هایی وجود دارد که باید در دادگاه و شاید قوه مقننه قبل از وقوع آن انجام شود.

در کنتاکی، جایی که اجرای ممنوعیت از ژوئن چندین بار متوقف شده و آغاز شده است، با حکمی از دوشنبه، اجرای آن از سر گرفته شد.

و در لوئیزیانا، در سال 2021 هر ماه حدود 610 سقط جنین انجام می شد. با تغییر وضعیت، 249 مورد از 24 ژوئن تا 29 ژوئیه گزارش شد. در حالی که در آن دوره بسیار کمتر از حد معمول بود، مبارزه قانونی به برخی از بیماران اجازه دسترسی داد.

اگرچه ممنوعیت شش هفته ای سقط جنین هر دو شامل استثناهایی برای اقداماتی است که برای نجات جان فرد باردار یا در موارد تجاوز جنسی یا زنای با محارم انجام می شود، استثنائات محدودیت بسیار بالایی را تعیین می کنند که کارشناسان می گویند رعایت آن دشوار خواهد بود. برای مثال، افرادی که از تجاوز جنسی یا محارم استفاده می‌کنند باید جنایت را به مجریان قانون گزارش دهند و سپس آن گزارش را به ارائه‌دهنده سقط جنین نشان دهند – اما اغلب هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا یک کپی از گزارش پلیس تازه ثبت شده تحت سوابق عمومی آیداهو به دست آید. قوانین

تظاهرات حقوق سقط جنین با تجمعات ضد سقط جنین که اغلب در نزدیکی آن برگزار می شود، جمعیت زیادی را در بویز گرد آورده است. یکی از اعتراضات مربوط به حقوق سقط جنین قرار بود در شامگاه چهارشنبه در ساختمان ایالتی برگزار شود که چند ساعت پس از پایان رسیدگی به استدلال‌های مربوط به پرونده‌های والدین برنامه‌ریزی شده توسط عالی‌ترین دادگاه ایالتی آغاز شود.

گروه‌های حامی سقط جنین، که دهه‌ها را در دادگاه‌ها تلاش کرده‌اند تا دسترسی را حفظ کنند، به مبارزه حتی در مکان‌هایی مانند آیداهو ادامه می‌دهند، جایی که بعید است در درازمدت پیروز شوند.

در چندین مورد، قضات اجرای ممنوعیت ها را متوقف کرده اند و حداقل برای مدتی اجازه داده اند حداقل برخی از سقط جنین ها ادامه یابد.

Gustafson و Planned Parenthood در اسناد دادگاه استدلال کرده اند که معافیت های فوریت های پزشکی مبهم هستند و اجرای آنها برای مراقبت از یک فرد باردار که ممکن است زندگی اش در خطر باشد دشوار یا غیرممکن است. آنها می گویند که برخی موقعیت ها – مانند جایی که جفت شروع به جدا شدن از دیواره رحم می کند، باعث خونریزی خطرناک می شود، یا زمانی که فشار خون یک فرد باردار شروع به افزایش سرسام آور می کند – بیماران گاهی می میرند یا آسیب های طولانی مدتی را تجربه می کنند، اما این پیامدها اینطور نیست. همیشه مطمئن نیست

پزشک و گروه حقوق سقط جنین استدلال می کنند که قانونی که به بستگان احتمالی یک جنین یا جنین اجازه می دهد به اشتباه از ارائه دهندگان سقط جنین شکایت کنند، اجرای قانون ایالتی را می گیرد و آن را به جای نهادهای دولتی در اختیار افراد قرار می دهد، که این نقض تفکیک قوای دولتی است. . این قانون به پدر، پدربزرگ و مادربزرگ، خواهر و برادر، خاله و عموهای یک “کودک پیش از تولد” اجازه می دهد که هر یک از ارائه دهندگان سقط جنین برای حداقل 20000 دلار غرامت ظرف چهار سال پس از سقط شکایت کنند. متجاوزان نمی توانند طبق قانون شکایت کنند، اما بستگان متجاوز می توانند.

روز چهارشنبه، وکلایی که نماینده یک پزشک و وابسته منطقه ای برنامه ریزی شده والدین هستند، در مقابل دادگاه عالی آیداهو خواهند بود و از قضات می خواهند اجرای سه قانون را که برای محدود کردن سقط جنین طراحی شده است، مسدود کنند.

قانونگذار آیداهو و دفتر دادستان کل آیداهو مخالفت کرده اند که منع سقط جنین به نفع ایالت است و قانونگذار حق دارد قوانین ضد سقط جنین را وضع کند. دفتر لارنس واسدن، دادستان کل آیداهو نیز استدلال کرده است که مدافعان حقوق سقط جنین باید مبارزه خود را به صندوق رای بکشانند، نه دادگاه.

سارا کلین، نویسندگان AP در باتون روژ، لوئیزیانا، و جف مولویهیل در چری هیل، نیوجرسی، در این مقاله مشارکت داشتند.



منبع

و حزب جمهوریخواه آیداهو طی کنوانسیون سالانه خود در ماه گذشته قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در همه موارد با سقط جنین مخالفت می‌کرد – حتی اگر برای نجات جان مادر انجام شود.

چشم انداز تقریباً هر روز در حال تغییر است. ممنوعیت سقط جنین در هر مقطعی از بارداری در هشت ایالت اجرا می شود و به محض اینکه بتوان فعالیت قلبی جنین را تشخیص داد – معمولاً در حدود هفته ششم بارداری – در پنج ایالت دیگر. و اکثر یا همه کلینیک ها به دلیل عدم اطمینان قانونی، ارائه خدمات سقط جنین را در تعداد انگشت شماری از ایالت های دیگر متوقف کرده اند.

با این حال، حامیان حقوق سقط جنین پس از حکم دادگاه عالی ایالات متحده، گیج شده اند.

شورای شهر بویز ماه گذشته قطعنامه‌ای را تصویب کرد که بودجه تحقیق درباره سقط جنین را محدود می‌کند و بیان می‌کند که تحقیقات برای پیگرد قانونی ارائه‌دهندگان سقط جنین در اولویت قرار نخواهد گرفت.

در پرونده های آیداهو، دکتر کیتلین گوستافسون و برنامه ریزی شده والدین بزرگ شمال غربی، هاوایی، آلاسکا، ایندیانا، کنتاکی بر سر سه قانون از ایالت شکایت کردند. یکی که انتظار می رود در 19 آگوست اعمال شود، سقط جنین را برای حاملگی های بیش از شش هفته بارداری ممنوع می کند و یکی که در 25 آگوست اعمال می شود، عملاً تمام سقط جنین ها را ممنوع می کند. قانون سوم به بستگان احتمالی جنین یا جنین اجازه می دهد از ارائه دهندگان پزشکی که سقط جنین انجام می دهند شکایت کنند.

از زمانی که رای دادگاه عالی فدرال در 24 ژوئن مبنی بر لغو تصمیم رو در مقابل وید در سال 1973، مبارزه با سقط جنین در دادگاه ها ادامه داشت و قضات تصمیم می گرفتند که آیا ممنوعیت ها یا سایر محدودیت های عمیق قابل اجرا هستند یا خیر.