رفراندوم شکست خورده ضد سقط جنین در کانزاس میزان مشارکت رای دهندگان را به میزان حیرت آور افزایش داد و مشکل بزرگ جدیدی را برای جمهوری خواهان رقم زد.

آن ملیا در مورد مخالفت خود با اصلاحیه پیشنهادی در قانون اساسی کانزاس بحث می کند که به قانونگذاران اجازه می دهد تا سقط جنین را در 14 ژوئیه 2022 محدود یا ممنوع کنند، قبل از اینکه او خانه به خانه برای صحبت با رای دهندگان احتمالی در مریام، کانزاس باشد.

تصمیم رای‌دهندگان، حکم دادگاه عالی کانزاس در سال 2019 را تأیید می‌کند که بر اساس منشور حقوق کانزاس، حق سقط جنین را ایجاد می‌کند، و از یک محافظ قانونی بالقوه در برابر محدودیت‌های سقط جنین محافظت می‌کند که در صورت پیروزی یک جمهوری‌خواه در رقابت فرمانداری در این کشور، می‌تواند به قانون تبدیل شود. نوامبر.

همچنین – در حال حاضر – وضعیت کانزاس را به عنوان یک نقطه دسترسی حیاتی برای مراقبت از سقط جنین در غرب میانه و جنوب غربی حفظ می کند.

در ابتدا پیش‌بینی می‌شد که میزان مشارکت پایین‌تر با انتخابات مقدماتی، به‌ویژه در انتخابات میان‌دوره‌ای، و فضای سیاسی به نفع حزب جمهوری‌خواه به نفع حامیان این اصلاحیه باشد.

اما این یک علامت هشدار دهنده برای سرنوشت اقدامات آتی ضد سقط جنین است که دو مورد از آنها در ماه نوامبر در کنتاکی و مونتانا انجام می شود. امیدهای جمهوری خواهان برای کاهش شور و شوق و مشارکت دموکرات ها در ماه نوامبر، و – احتمالاً – مقامات منتخب در سطح ایالتی که از ممنوعیت ها و محدودیت های سقط جنین حمایت می کنند.

دیدگاه آمریکایی‌ها در مورد سقط جنین در بسیاری از موارد می‌تواند مبهم باشد و تجزیه و تحلیل آن دشوار است، اما اکثر آنها با سرنگونی رو در مقابل وید مخالف بودند، و همانطور که نتیجه اصلاحیه کانزاس نشان می‌دهد، ممنوعیت سقط جنین یا “قوانین محرک” اغلب به شدت در میان مردم محبوب نیستند. رای دهندگان هر دو حزب بزرگ سیاسی

در این عکس از جمعه، 8 ژوئیه 2022، تابلویی در حیاطی در اولاته، کانزاس، اصلاحیه پیشنهادی در قانون اساسی کانزاس را تبلیغ می کند تا به قانونگذاران اجازه دهد تا سقط جنین را محدود یا ممنوع کنند.جان هانا/AP

بر اساس پروژه انتخابات ایالات متحده، تعداد کل آرای داده شده در مورد این اصلاحیه تقریباً سه چهارم آرای داده شده در انتخابات عمومی سال 2018 را تشکیل می دهد، انتخابات میان دوره ای که شاهد موج آبی دموکرات ها بود. این عدد همچنین با تقریباً 887000 رای در انتخابات عمومی در سال 2014 و 858000 رای در سال 2010 برابری می کند – هر دو سال میان دوره ای که جو سیاسی نیز عمدتاً به نفع جمهوری خواهان بود.

آن ملیا در مورد مخالفت خود با اصلاحیه پیشنهادی در قانون اساسی کانزاس بحث می کند که به قانونگذاران اجازه می دهد تا سقط جنین را در 14 ژوئیه 2022 محدود یا ممنوع کنند، قبل از اینکه او خانه به خانه برای صحبت با رای دهندگان احتمالی در مریام، کانزاس باشد.جان هانا/AP

  • رأی «آری» به این اقدام، حق سقط جنین را بر اساس قانون اساسی ایالت از بین می‌برد، در حالی که رأی «نه»، حمایت‌های قانون اساسی را برای سقط جنین در کانزاس بدون تغییر باقی می‌گذارد و وضعیت موجود را حفظ می‌کند.

    با این حال، متمم 2 افزایش مشارکت و شکست سریع در پای صندوق های رای، برای جمهوری خواهان که هنوز هم مورد علاقه تحلیلگران و پیش بینی گران انتخاباتی هستند تا مجلس نمایندگان را به دست آورند، محکوم به نابودی کامل نیست.

    رای دهندگان کانزاس در تعداد زیادی شرکت کردند تا اصلاحیه ضد سقط جنین را شکست دهند.

  • اما قبل از بسته شدن نظرسنجی ها، اسکات شواب، وزیر امور خارجه، مقام ارشد انتخابات کانزاس، پیش بینی کرد که مشارکت در انتخابات مقدماتی آگوست در مسیری قرار دارد که از 36 درصد رای دهندگان پیش بینی شده توسط دفاتر پیشی بگیرد و تا 50 درصد افزایش یابد. نرخ بالا برای دوره اولیه میان ترم سال

    با گزارش بیش از 99 درصد از نتایج، رای “نه” به این معیار به طور قابل توجهی از سهم رای رئیس جمهور جو بایدن در چندین شهرستان آبی که در انتخابات 2020 برنده شد، بهتر بود.

    با بیش از 830000 رای شمارش شده و گزارش 99٪ از آرا تا ساعت 12:30 صبح روز سه شنبه به وقت شرقی، “نه” با 60٪ به 40٪، یک فاصله 20 امتیازی، “بله” را شکست داد.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

و هنگامی که فرصت شکل‌دهی مستقیم به سیاست سقط جنین داده شد، رای‌دهندگان کانزاس پس از نزدیک به شش هفته از مواجهه با عواقب واقعی در سراسر کشور، تمایلی به ممنوع کردن شدید سقط جنین نداشتند.

رای دهندگان کانزاس دسته دسته جمع شدند تا به طور خلاصه اولین اقدام ضد سقط جنین در دوران پس از رو در مقابل وید را رد کنند – و یک علامت هشدار بزرگ به جمهوری خواهان دادند که امیدوار بودند کاهش شدید حقوق سقط جنین در سراسر کشور به چشم انداز آنها در این کشور آسیب نرساند. میان ترم 2022.

در همین حال، رای “آری” عملکرد ضعیفی داشت و نتوانست 60 درصد از آرا را در چندین شهرستان به دست آورد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که در سال 2020 به راحتی به دست آورد.

در این عکس از جمعه، 8 ژوئیه 2022، تابلویی در حیاطی در اولاته، کانزاس، اصلاحیه پیشنهادی در قانون اساسی کانزاس را تبلیغ می کند تا به قانونگذاران اجازه دهد تا سقط جنین را محدود یا ممنوع کنند.

با شرکت بیش از 800000 رای دهنده برای رای دادن به اصلاحیه – در مقایسه با 470000 نفری که در انتخابات مقدماتی فرمانداری کانزاس در سال 2018 رای دادند – همه پرسی انگیزه ای قوی برای حامیان حقوق سقط جنین نشان داد. با در پیش بودن انتخابات 2022، دسترسی مستقیم به سقط جنین در برگه رای می‌تواند مشکلی جدی برای جمهوری‌خواهان ایجاد کند که در دنیایی بدون حمایت Roe v. Wade با آن مواجه نبودند.

کانزاس این اصلاحیه را با اختلاف بیش از 20 امتیاز رد کرد که یک شکست ناگهانی بود.

  • اصلاحیه 2 توسط فعالان ضد سقط جنین مطرح شد و هیچ حقی برای سقط جنین و هیچ حقی برای بودجه دولتی برای سقط جنین تحت قانون اساسی کانزاس ایجاد نمی کرد.

    حضور فوق‌العاده بالای مردم یک ضرر بزرگ برای گروه‌های ضد سقط جنین و یک علامت هشدار برای جمهوری‌خواهان است.