دستیار ترامپ گفت: زمانی که ترامپ توییت‌های خود را به دلیل «بزرگ حروف» می‌نویسد، به طرز دردناکی آشکار است.

او ادامه داد: «عبارت آن، حروف بزرگ»، و افزود که توییت‌های پیش‌نویس اسکاوینو «از نظر گرامری صحیح‌تر بودند».

یکی از مقامات سابق ارتباطات کاخ سفید که پس از قیام 6 ژانویه از سمت خود استعفا داد، گفت که روشی برای رمزگشایی از توئیت‌هایی که شخصاً توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق تهیه شده و توسط مشاوران ارشد نوشته شده است، دارد.

سارا متیوز، یکی از دستیاران کاخ سفید که از سال 2017 تا 2021 برای ترامپ کار می کرد، به کمیته 6 ژانویه شهادت داد که بر اساس متنی که روز پنجشنبه منتشر شد، گهگاه با دن اسکاوینو رئیس سابق دفتر کار برای کمک به پیش نویس توییت هایی برای ترامپ کار می کرد. مجموعه ای از دیگر شهادت های مقامات نزدیک به ترامپ در زمان شورش.

کمیته 6 ژانویه روز پنجشنبه مجموعه جدیدی از رونوشت ها را منتشر کرد.

  • متیوز روند او را برای فهمیدن اینکه ترامپ چه توییت هایی را ارسال کرده روشن کرد.

  • متیوز در شهادتی که روز پنجشنبه منتشر شد گفت: «در مواقع بحران، شما می‌خواهید رهبرتان لحظه‌ای را ملاقات کند، و برای من احساس می‌کردم که او آن لحظه را ملاقات نکرده است». من مدام به این فکر می کردم، خوب، خوب، شاید او این توییت را درست دریافت کند.»

    در نهایت، در مصاحبه 8 فوریه 2022، او به کمیته گفت که زمانی که ترامپ تصمیم گرفت به تنهایی توییت کند، “به طرز دردناکی آشکار بود”.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





    منبع

    متیوز: «یک سال پیش، ما به عنوان یک کشور یکی از سیاه‌ترین روزهای تاریخ آمریکا را تجربه کردیم توییت کرد در ژانویه. اشتباه نکنید، وقایع ششم یک کودتا بود، اصطلاحی که اگر در هر کشور دیگری اتفاق می‌افتاد از آن استفاده می‌کردیم و رئیس‌جمهور سابق ترامپ نتوانست آن لحظه را برآورده کند.»

    واشنگتن، دی سی – 21 ژوئیه: سارا متیوز (راست)، معاون سابق سخنگوی کاخ سفید، در برابر کمیته منتخب مجلس برای بررسی حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا در ساختمان اداری کانن هاوس در 21 ژوئیه 2022 در واشنگتن شهادت می دهد. دی سیبرنده McNamee/Getty Images

    • متیوز در ماه‌های پایانی ریاست‌جمهوری فرسوده ترامپ، معاون مطبوعاتی ترامپ شد و در اعتراض به 6 ژانویه از سمت خود استعفا داد و مدعی شد که از وقایع آن روز “عمیقاً نگران” شده است. او بعداً در 21 ژوئیه 2022 در مقابل کمیته 6 ژانویه شهادت داد و احساسات را در شهادت تازه منتشر شده منعکس کرد.

      از جمله مصاحبه با سارا متیوز، دستیار سابق ارتباطات کاخ سفید.

    • سارا متیوس پشت پلاک اسم و میکروفون در اتاق کمیته

      اشاره متیوز به توییتی بود که در 6 ژانویه منتشر شد، زمانی که ترامپ از “همه در ساختمان کنگره آمریکا خواست تا صلح آمیز بمانند.” متیوز در شهادت خود گفت که با انتشار تصاویری از آشوبگران داخل ساختمان کنگره، او و سایر کارکنان دفتر ارتباطات کاخ سفید احساس کردند ترامپ باید خشونت را بیشتر محکوم کند.

      متیوز گفت که او به ندرت در روند تهیه پیش نویس توییت های او شرکت داشته و به کایلی مک انانی، دبیر مطبوعاتی وقت گزارش می دهد. متیوز در متن این متن گفت: «گاهی اوقات می‌توان فهمید که چه زمانی یک توییت توسط او نوشته شده است.

      در شهادت شاهدان فوریه که کمیته در روز پنجشنبه به اشتراک گذاشت، متیوز گفت که او استعفا داد زیرا این حمله احساس شخصی می کرد که او در ماه جولای درباره آن شهادت داد. متیوز در سالگرد حمله امسال توییت کرد و آنچه را که اتفاق افتاد «تلاش برای کودتا» خواند.