در CPAC مکزیک، راست «یتیم» تلاش می‌کند تا خانه بسازد، همانطور که منطقه به سمت چپ می‌رود

نوشته برندان اوبویل

در 13 نوامبر، گروه‌های مخالف به اصلاحات پیشنهادی لوپز اوبرادور در مؤسسه انتخاباتی مکزیک در بزرگترین تظاهرات علیه سیاست‌های او از زمان روی کار آمدن او در سال 2018 اعتراض کردند. چندین سخنران CPAC این اصلاحات را به‌عنوان یک نگرانی کلیدی اعلام کردند.

(گزارش توسط برندان اوبویل؛ ویرایش توسط تام هوگ)



منبع

ادواردو وراستگی، بازیگر صابون مکزیکی که طرفدار ضد سقط جنین بود و به سازماندهی کنفرانس کمک کرد، گفت: “حق، حق واقعی، یتیم شده است.”

کارلوس براوو، تحلیلگر سیاسی، با اشاره به روابط قوی رئیس جمهور با ارتش، تجارت و رای دهندگان انجیلی، گفت: با این حال، “مشکل است که شاهد واکنش محافظه کارانه علیه لوپز اوبرادور باشیم زیرا لوپز اوبرادور بسیار محافظه کار بوده است.” اما براوو توانایی راست افراطی برای حرکت از حاشیه به جریان اصلی را رد نکرد.

تیم شلاف، رئیس گروه مادر CPAC اتحادیه محافظه‌کاران آمریکا، در سخنان افتتاحیه گفت که “بزرگترین نگرانی” او “راهپیمایی کمونیسم بی خدا” از آمریکای لاتین به ایالات متحده است.

او گفت: «آنها یک بازی طولانی انجام می دهند.

استیو بنن، مشاور سابق ترامپ در یک سخنرانی پخش شده با ادعای دروغین که لولا ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور منتخب برزیل، انتخابات کشور را از رئیس جمهور ژائیر دزدیده است، گفت: “این یک جنبش جهانی است و واقعیت این است که ما تحت تهاجم کامل هستیم.” بولسونارو

آندرس بورگوئنو، 28 ساله که از ایالت سینالوآ در غرب مکزیک برای شرکت در کنفرانس سفر کرده است، گفت: «حق جدیدی حداقل در اینجا در مکزیک مورد نیاز است.

ادواردو پسر بولسونارو قرار بود بعداً روز جمعه سخنرانی کند. نگرانی‌ها در مورد بازگشت چپ‌ها در برزیل و جاهای دیگر منطقه، در کانون توجه و به دنبال آن خشم در مورد تغییر ارزش‌های جنسیتی، از جمله مسائل تراجنسیتی‌ها بود.

ترامپ، ستاره گذشته CPAC، حضور نداشت و هیچ ترامپی در صف سخنران ظاهر نشد. فقط یکی از شرکت کنندگان کلاه قرمز MAGA را پوشید.

مکزیکو سیتی (رویترز) – روز جمعه در یک هتل مجلل مکزیکوسیتی، صدها فعال راستگرا و متحدان بین‌المللی گرد هم آمدند تا هویتی برای جنبش محافظه‌کار نوپای مکزیک درست کنند، درست زمانی که دولت‌ها در سرتاسر آمریکای لاتین به سمت چپ حرکت می‌کنند.

راست افراطی در مکزیک، جایی که رئیس جمهور چپ‌گرا، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، از بالاترین محبوبیت در نیمکره برخوردار است، نقش تأثیرگذاری ندارد.

کنفرانس کنش سیاسی محافظه کار مستقر در ایالات متحده، که رهبران راست افراطی مانند دونالد ترامپ، ژایر بولسونارو برزیلی و ویکتور اوربان مجارستانی را تقویت کرده است، اولین رویداد فرعی خود را در 18 تا 19 نوامبر در مکزیک برگزار می کند.

این نشست به دنبال موجی از پیروزی‌های انتخاباتی چپ‌ها در برزیل، شیلی، کلمبیا و جاهای دیگر برگزار می‌شود که قدرت راست افراطی در آمریکای لاتین را مورد تردید قرار می‌دهد و در عین حال آن را علیه مخالفان در رسانه‌ها، فرهنگ پاپ، آژانس‌های انتخاباتی و فناوری بزرگ جمع می‌کند.

در حال حاضر آنچه می بینیم واقعاً راست میانه یا میانه رو است.»

سخنرانان، که شامل نظریه‌پردازان توطئه، فعالان و شخصیت‌های رسانه‌ای از سراسر جهان می‌شدند، از رهبران جدید خواستند تا با گسترش «سوسیالیسم»، «جهانی‌گرایی» و فرهنگ «بیدار» در مکزیک و سایر نقاط منطقه مبارزه کنند.